Gjest milkyway Skrevet 11. september 2008 #81 Del Skrevet 11. september 2008 vedkommende skrev faktisk "unnskyld for hår-kommentaren, mente ikke fornærme deg" dagen etter hun hadde vært frekk. Skulle vært flere sånne folk :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imella Skrevet 12. september 2008 #82 Del Skrevet 12. september 2008 Først var denne tråden ganske trist. For jeg lurte litt på hva som fåregikk oppi hodene til folk- at gloing er greit. Tenk om min kjære f.eks satt å glodde stygt på folk, asj så negativt og tragisk. Tror jeg hadde blitt ganske lei av å henge rundt med han da. Det samme med en venninne. Jeg er enig med de som sier at det er forskjell på gloøyne og det å titte eller se på folk. Dessuten er det forskjell på tonefallet i Gloooing, eller glo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A4 Skrevet 12. september 2008 #83 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg er en jente på 22år som føler meg litt smålei av gloøyne og skråblikk, fårhåndsdømming og alt dette her som setter folk i båsn! Jeg har tre piercinger og pga dette kan jeg få stygge blikk. Jeg prøver å ikke la meg provosere og det funker i grunnen bra daglig. Men innimellom blir jeg skuffet av dere som velger å gjøre dette- for hva vet dere om MEG? Jeg skjønner egentlig ikke hva du maser om? Ber man om bråk så får man det gjerne også. Dette har du gjort helt bevisst for å skille deg ut. Du må gjerne påstå at det ikke stemmer, og at du har gjort det bare fordi du har lyst, og at du egentlig bare ønsker at folk skal respektere deg for den du er osv. Men mennesket er et flokkdyr. Vi handler utelukkende i relasjon til flokken. Dette er bare din måte å gjøre deg litt spesiell overfor flokken. Men samtidig ikke verre enn at du inngår i deler av flokken, og danner et fellesskap med det vi gjerne kaller en subkultur. Med andre vil du være blant de litt spesielle. Og resten av flokken bekrefter at du er det ved å stirre på deg og gi din annerledeshet oppmerksomhet. Så da får du jo egentlig bare det du ber om. Og hensikten ved å skrive dette innlegget er jo egentlig bare å få mer av det du vil ha. Ikke at folk skal slutte å stirre på deg og slutte gi deg oppmerksomhet fordi du har noen rare metallgreier i trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 12. september 2008 #84 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg skjønner egentlig ikke hva du maser om? Ber man om bråk så får man det gjerne også. Dette har du gjort helt bevisst for å skille deg ut. Du må gjerne påstå at det ikke stemmer, og at du har gjort det bare fordi du har lyst, og at du egentlig bare ønsker at folk skal respektere deg for den du er osv. Men mennesket er et flokkdyr. Vi handler utelukkende i relasjon til flokken. Dette er bare din måte å gjøre deg litt spesiell overfor flokken. Men samtidig ikke verre enn at du inngår i deler av flokken, og danner et fellesskap med det vi gjerne kaller en subkultur. Med andre vil du være blant de litt spesielle. Og resten av flokken bekrefter at du er det ved å stirre på deg og gi din annerledeshet oppmerksomhet. Så da får du jo egentlig bare det du ber om. Og hensikten ved å skrive dette innlegget er jo egentlig bare å få mer av det du vil ha. Ikke at folk skal slutte å stirre på deg og slutte gi deg oppmerksomhet fordi du har noen rare metallgreier i trynet. I ALLE DAGER??????????????????????????????????????????????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 12. september 2008 #85 Del Skrevet 12. september 2008 Ser at tråden er her igjen:) Det er mange forskjellige meninger og synspunkter. Vi mennesker liker forskjellige utseender og stiler. Og det er godt at vi er forskjellige. Å være flokkdyr, og når man gjør noe uttafor flokken for å føle seg mer spesielle, da synes jeg at man tenker for kort på det. Man glemmer jo alt som egentlig er moralsk korrekt (etter min mening), nemlig at vi er forskjellige. At man ikke skal dømme andre, evt hvor kommer man med det? Å dømme noen pga håret, skoene, piercinger, sminke, jakker, armbånd, tatto blir for "kort". Blir for "dømmende". Blir åver en "grense". Gloøyne er unødvendig. Å sitte på bussen å få et blikk fra noen som ser stygt på deg pga av hvordan du ser ut, er stygt. Hvorfor? Man har valg og man kan velge en annen holdning. Nei, jeg er ikke oppmerksomhetssyk. Og hvordan ser resten av flokken din ut? Er de like? mener de det samme? Går dere rundt som likedanne vesner der borte hvor du er? Jeg vinner mer på å være åpen. Har møtt mange forskjellige "Flokkdyr" (med tanke til deg åver) som skiller seg ut, med eller uten piercing. Smak og behag. Mvh TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #86 Del Skrevet 12. september 2008 Gloøyne er unødvendig. Å sitte på bussen å få et blikk fra noen som ser stygt på deg pga av hvordan du ser ut, er stygt. Hvorfor? Man har valg og man kan velge en annen holdning. Nei, jeg er ikke oppmerksomhetssyk. Og hvordan ser resten av flokken din ut? Er de like? mener de det samme? Går dere rundt som likedanne vesner der borte hvor du er? Jeg vinner mer på å være åpen. Har møtt mange forskjellige "Flokkdyr" (med tanke til deg åver) som skiller seg ut, med eller uten piercing. Smak og behag. Mvh TS Når jeg sitter på bussen så kan det godt hende at det virker som at jeg glor på noen, uten at jeg gjør det. På bussen hjem fra jobb sitter jeg nærmest i koma med blikket festet et eller annet sted uten at jeg er klar over at det er festet på en bestemt person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #87 Del Skrevet 12. september 2008 Når jeg sitter på bussen så kan det godt hende at det virker som at jeg glor på noen, uten at jeg gjør det. På bussen hjem fra jobb sitter jeg nærmest i koma med blikket festet et eller annet sted uten at jeg er klar over at det er festet på en bestemt person. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #88 Del Skrevet 13. september 2008 hei... ska innrømme at eg ikke har lest hele tråden, sorry..=) Tror de fleste når de er ute blandt folk ser seg omkring, og noe er mer blikk fang enn ant. Selv liker eg godt å sitte på en utendørs kafe å betrakte folk. kles stiler og alt. I den sammenheng fanger både piercing og tatoveringer ofte oppmerksomheten. men det betyr ikke at eg tillegner personen dårlige egenskaper av den grunn.. Selv er eg vant til at folk ser litt mer på meg enn andre. Sitter i rullestol. Av og til blir eg litt lei, men er stort sett vant me det. Værste e når folk flakker me blikket egentlig. Eller gjør ett nummer av å ikke se meg. Eg skiller meg ut, sånn e det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BlomstenBlummen Skrevet 13. september 2008 #89 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg skjønner egentlig ikke hva du maser om? Ber man om bråk så får man det gjerne også. Dette har du gjort helt bevisst for å skille deg ut. Du må gjerne påstå at det ikke stemmer, og at du har gjort det bare fordi du har lyst, og at du egentlig bare ønsker at folk skal respektere deg for den du er osv. Men mennesket er et flokkdyr. Vi handler utelukkende i relasjon til flokken. Dette er bare din måte å gjøre deg litt spesiell overfor flokken. Men samtidig ikke verre enn at du inngår i deler av flokken, og danner et fellesskap med det vi gjerne kaller en subkultur. Med andre vil du være blant de litt spesielle. Og resten av flokken bekrefter at du er det ved å stirre på deg og gi din annerledeshet oppmerksomhet. Så da får du jo egentlig bare det du ber om. Og hensikten ved å skrive dette innlegget er jo egentlig bare å få mer av det du vil ha. Ikke at folk skal slutte å stirre på deg og slutte gi deg oppmerksomhet fordi du har noen rare metallgreier i trynet. HAHAHAHAHA.... Har ikke det vært her et sted at "Man menneskeliggjør dyrene sine?" Her må jeg bare si "Voff voff" TS: Gloøyne er ikke bra. Men tror ikke folk som skal vise hvor nedsettende det er med piercing eller noe annet for min del, er så ufatterlig flott person. Tror de har et stort behov for å se ned på, kanskje tenke "Gurimalla den og den og den". Se ned på noen og Vise det. Virker faktisk litt prippent og gammeldags;) Å se på noen er vel egentlig noe annet. Alle ser vel på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #90 Del Skrevet 16. september 2008 HAHAHAHAHA.... Har ikke det vært her et sted at "Man menneskeliggjør dyrene sine?" Her må jeg bare si "Voff voff" TS: Gloøyne er ikke bra. Men tror ikke folk som skal vise hvor nedsettende det er med piercing eller noe annet for min del, er så ufatterlig flott person. Tror de har et stort behov for å se ned på, kanskje tenke "Gurimalla den og den og den". Se ned på noen og Vise det. Virker faktisk litt prippent og gammeldags;) Å se på noen er vel egentlig noe annet. Alle ser vel på folk. Voff voff :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2008 #91 Del Skrevet 16. september 2008 For at andre skal se det? Hvorfor? Nei, Bella. Akkurat det har jeg ikke da ikke;) Jeg synes at det er fint og føler meg bra med det! Hvis du føler deg bra med det, og syns det er ok å tiltrekke deg oppmerksomhet på grunn av dippeduttene i ansiktet ditt så er det jo ikke noe problem ikke sant? Veldig mange av oss har vært gjennom perioder (i oppveksten særlig) der vi liker å putte merkelapper på oss selv for å fortelle verden hvem vi er. Med klær, hår, sminke, buttons kanskje, og diverse kunst på kroppen i form av tattoveringer eller smykker/piercings. Hvis du derimot ikke vil at folk skal oppfatte deg som annerledes og legge merke til deg så får du nesten ta på den en annen uniform da. Hvis du føler deg så ille til mote. Jeg tipper at du ser ut som en buddistisk ikkevoldelig prest som flyr rundt og redder dyr daglig (din def.) fordi det er deg, og du har lyst til at folk skal se at du ikke er som alle andre. Da må du nesten finne deg i at folk registrerer det da, det er jo det du ber om! Og når du sier at du ikke dømmer andre så lyver du åpenbart. Du dømmer jo dem som legger merke til piercingene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 16. september 2008 #92 Del Skrevet 16. september 2008 Piercing er ikke spesielt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 16. september 2008 #93 Del Skrevet 16. september 2008 Vel, eg synest det er spesielt nok når folk har ein spikar i trynet. Eg legg merke til alt som ikkje ser naturleg ut, og ganske mykje av det som er naturleg også, til dømes masse kveiser. Det tyder ikkje at eg har noko trong til å definere folk som det eine eller det andre, berre at det skil seg ut. Det må folk leve med. På same måte har eg få problem med at folk glor på meg når eg har ei isøks med meg på trikken. Det er uvanleg det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #94 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg tipper at du ser ut som en buddistisk ikkevoldelig prest som flyr rundt og redder dyr daglig (din def.) fordi det er deg, og du har lyst til at folk skal se at du ikke er som alle andre. Da må du nesten finne deg i at folk registrerer det da, det er jo det du ber om! Og når du sier at du ikke dømmer andre så lyver du åpenbart. Du dømmer jo dem som legger merke til piercingene dine! Nei nå må du gi deg! Ærligtalt. Jeg er ingen buddhist og jeg er ingen prest. Jeg er gammel nok til å skjønne at jeg har piercinger, og jeg er gammel nok til å skjønne at ikke alle liker det. Men jeg er ikke fan av hva alle andre går med heller, men jeg stirrer ikke stygt på dem selvom. Jeg dømmer andre fra andre årsaker enn piercinger. Og ja, jeg dømmer folk fordi de dømmer piercinger? Akk:) Man trenger ikke å dømme alt man ikke liker. Har du ikek noe annet åd rive med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #95 Del Skrevet 16. september 2008 Hvor er mennesker som dere, egentlig? Møter aldri noen som tenker så svart/hvit... så trist:\ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 16. september 2008 #96 Del Skrevet 16. september 2008 Oppegående mennesker bryr seg ikke så mye om hva andre gjør og hvordan andre ser ut.. Merker at jeg bare blir sliten av hele saken og hvordan den utvikler seg. Folk som glor stygt og dømmende pga at en person har valgt en annen klesstil eller har valgt å ha en spiker i trynet virker bare ufatterlig dømmende på meg- og jeg føler at jeg dømmer de og. Mest får å være kjederlig og kanskje de har møtt ufatterlig få mennesker i sitt liv? Kjenner man mange da? Hm. For de er åveralt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 16. september 2008 #97 Del Skrevet 16. september 2008 Sriøst- hvordan vil DU bli dømt? Om man er såpass trangsynt at man dømmer noen pga noe slikt, da...asj? Å tro at man har piercing fordi man vil bli sett stygt på er ufatterlig tett! Når jeg har utrigning på byen vil jeg da ikke bli sett på som en hore! Skjerpings!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå