Gå til innhold

Hvorfor glor dere?

Gjest Glad for å være meg

Anbefalte innlegg

Det finnes desverre mange som assosierer piercinger med dop. Det er grunnen til at enkelte rusbehandlingssteder krever at alt som heter piercinger fjernes ved innleggelse.

Hadde jeg vært yngre hadde jeg antakelig hatt piercinger selv, jeg synes det kan være innmari fint. Jeg hadde en liten sten i nesen for noen år siden, men hullet grodde da jeg lå på operasjonsbordet i noen timer, og jeg gadd ikke åpne det igjen. Klarte ikke selv..

Både sønn og datter har piercinger, og jeg synes de er fine, men jeg synes ikke det er fint hvis det blir for mange. Yme har to i haka/underleppa, og Liten har en i haka/underleppa, en i tunga og en i navelen, men pleide ha to til i haka/underleppa og en mellom øynene. DA var det ikke stilig. Det så bare rart ut. Synes JEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også piercing som grodde igjen og gadd ikke å gjøre noe med det. Synes det er ganske fint, ja, og spesielt "opprørsk" er det i hvert fall ikke, annenhver person har det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein dømmer ikkje folk fordi om ein glor på dei. Og har ein tre piercingar i trynet så er det nok til å få meg til å glo. Det er ikkje dermed det same som at eg trekk slutningar om korleis du er, anna enn at eg visst nok vurderer om du ville vore penare utan piercing eller ikkje. Det må du nok leve med, er eg redd.

Enig med Tigress. Du vet ikke en dritt om hva folk tenker når de glor på deg. Så det er faktisk du som er dømmende når du går i strupen på folk som glor og automatisk tillegger dem en masse fordommer og stygge tanker. Jeg glor også på folk som er pene/stygge/ser rare ut/har kule sko og jeg lurer på hvor de har kjøpt dem, osv. Det gjør alle. Det er helt naturlig å glo på ting som er annerledes. Om du ikke liker å bli glodd på, så kan du ta ut piercingene dine.

Jeg har selv hår til knærne, og blir i den anledning glodd temmelig mye på selv, i tillegg til stoppet på gaten for å måtte svare på alle mulige slags hårspørsmål. Mange glor fordi de synes det er fint. Andre som glor tenker nok "Herregud så upraktisk, hun må faen meg være bra forfengelig for å gidde ha så langt hår". Om det hadde plaget meg, så kunne jeg jo bare klippet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Hvem er det dere kjefter på her inne? :D Jeg må bare le når jeg leser gjennom. Alt er trekt ut av sammenheng! blir bare mer forvirret!

Det er "bare normalt" å dømme folk med piercinger, nå da? Bare normalt! Med det samme jeg leste den begrunnelsen fikk jeg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det dere kjefter på her inne? :D Jeg må bare le når jeg leser gjennom. Alt er trekt ut av sammenheng! blir bare mer forvirret!

Det er "bare normalt" å dømme folk med piercinger, nå da? Bare normalt! Med det samme jeg leste den begrunnelsen fikk jeg nok!

Det er normalt å glo. Det er ts som føler at folk som glor dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok du som er litt rask til å dømme, hvis du trur at alle som ser på deg dømmer deg basert på utseendet.

Blikket mitt tiltrekkes de som ser annerledes ut. I dag ble jeg stående å titte på en jente som var facinerende pen på busstoppen. Det samme kan jeg gjøre om noen har en stilig tatovering. Er mennesker "annerledes" i form av sykdom eller ekstrem fedme, merker jeg også at blikket mitt trekkes i den retningen, og de ser nok at jeg har registrert dem. Jeg trekker alltid til meg blikket så snart som mulig, får dårlig samvittighet, blir litt for opptatt av hvor jeg skal se.

Men det er skjelden jeg dømmer noen utifra hva jeg ser, i alle fall ikke klær/sykdom/piercinger el.

Det samme her. Jeg glor, jeg liker å se på folk. Jeg liker å se hvor forskjellige vi alle er, både utseendemessig, utstyrsmessig, klesmessig osv. Noen gjør meg triste, som narkomane - da tenker jeg på at det er også barna til noen. Noen gjør meg glad fordi det virker som de stråler. Jeg observerer uten å dømme, og det kommer jeg til å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke en dritt om hva folk tenker når de glor på meg! Det er jeg som er dømmende for jeg hopper på strupen på folk som glor, og i tillegg legger jeg automatisk masse fordommer og stygge tanker ut mot dem!

Jeg må si at den tanken morer meg. Ikke nok med at jeg hadde orket å bruke all min energi på å erge meg over dem, men i tillegg hoppa på strupen på hvert menneske som ser på meg. Nå burde kanskje du slappe av?

Jeg snakker om å glo, og da ser jeg for meg Gloooo-øyne. Jeg har fått eldre fine damer til å se opp og ned på meg tre ganger og fått henne til å glemme at hun faktisk burde gå frem i køen, pga tre piercinger! Og på et tidspunkt ble hele temaet om at man får da lov til å glo på sko, hår, fedme og dyr! Og at jeg på et tidspunkt har skrevet her at jeg mener at alle som ser på folk har fordommer?

Jeg snakker om fordommer og for jeg ser ikke vitsen i at man skal stirre stygt på andre. Jeg har en stooor mening om at det er forskjell på å ha glo øyne og stygge blikk enn å se på andre!

Og jeg bryr meg egentlig veldig lite om at noen har fordommer mot meg. Såpass sikkerhet på meg selv føler jeg at jeg kan annse at jeg har!

Men jeg tenker på det og lurer på Hvorfor innimellom! Det gjør jeg. Jeg lurer også på hvorfor det er krig, selvom jeg ikke bruker all min energi på å erge meg over det heller! Jeg lurer på hvorfor noen synes at det er galt å være homofil/lesbisk. Jeg lurer egentlig på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piercinger er ikke fint for alle, det er helt låv til å kunne mene at piercinger ikke er fint! Man har da lov til å mene noe uten at det skal bli sett på som en fordom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme her. Jeg glor, jeg liker å se på folk. Jeg liker å se hvor forskjellige vi alle er, både utseendemessig, utstyrsmessig, klesmessig osv. Noen gjør meg triste, som narkomane - da tenker jeg på at det er også barna til noen. Noen gjør meg glad fordi det virker som de stråler. Jeg observerer uten å dømme, og det kommer jeg til å fortsette med.

Jeg synes det er fint at du Observerer uten å dømme og kommer til å fortsette med det! Noen narkomane gjør meg sinte, pga sprøytene som blir liggende. Men tanken går som regel også åver på at det samme ville kanskje jeg gjort selv, om jeg hadde logget der helt i ørska og neddopet. Det første jeg ville tenkt på hadde ikke vært å fjerne sprøyta men kanskje sove, bli varm, bli trygg eller enderlig har jeg fått narkotika! Jeg så en som ikke hadde sokker og var barbeint. Det er trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig facinerende og rart det er å se hvor mange av temaene her inne som havner helt på ødemarka. Saklig! :filer:

TS: Her liker folk å krangle og finne feil hvor de enn kan finne feil. Jeg er faktisk enig med deg. Har ingen fårståelse for at folk ikke har bedre ting å gjøre enn å stirre nedlatende på andre med "gloøyne" (som du så pent kaller det).

Men dette har jeg merket mest på småplasser. I de større byene har som regel folk andre ting å tenke på enn hva personen vedsiden av eller på andre siden av gata holder på med.

Jeg har en gammel god venninne som bor på en liten plass. Jeg og kjæresten min var der i sommer. Vi gikk en koselig tur og vi fikk se hoder som snurret rundt i bilene som kjørte forbi og andre turgåere stirret stygt på oss, og ja, det var ikke beundring i de blikkene hvertfall. Lurer på om de virkelig noen gang vil skjønne hvor utrolig uhøflig de er selv, der de tror at de er bedre enn andre.

Jaja, hva kan man gjøre... Man skulle tro at på noen steder er de ikke vandt med folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goooood

Grunnen til at dere blir dømt er fordi dere går rundt og ser teite ut! Oppegående mennesker gidder da søren ikke å ha piercing eller gule dreads???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at dere blir dømt er fordi dere går rundt og ser teite ut! Oppegående mennesker gidder da søren ikke å ha piercing eller gule dreads???

Slike som velger å ha slike holdninger som deg burde ikke få se så lett på seg selv som helt oppegående. Jeg synes jeg kan se de fæle gloøynene helt bort hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Goooood
Slike som velger å ha slike holdninger som deg burde ikke få se så lett på seg selv som helt oppegående. Jeg synes jeg kan se de fæle gloøynene helt bort hit!

Se dere i speilet!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eeeh::eeeh::eeeh::eeeh::eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er irriterende med folk som skal stirre hele tiden, samtidig er det jo noe de fleste gjør med jevne mellomrom.

Når det gjelds piercinger og tatoveringer tror jeg folk stirrer fordi de synes det er stygt/pent. Gamle mennesker er jo kjent for å kunne være litt konservative, men vil ikke tro folk flest reagerer så mye? Å ha piercinger og tatoveringer har jo vært mote og er hverken spesielt uvanlig eller unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen ser stygt på meg, stygt- kan jeg bli lei meg enkelte ganger! Men så river jeg av meg øra og klistrer på meg et smil i trynet også tvinger jeg frem en sprettrumpe følelse i tillegg med rett rygg og går videre og tenker på at jeg elsker alt, spes det grønne flotte gresset, den fine hatten og spes de fiiine fine fotene mine som går der med HELT SIKKERT fiiine sko :>

Og enkelte ganger klapper jeg meg selv på hodet og sier "Takk og lov for at jeg ikke har sånne gloøyne".. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at folk glor på meg hele tiden jeg... Det er sikkert bare inni hodet mitt da. Men det jeg gjør for å føle meg mer selvsikker, er å ta på meg gotherklærne mine og gjøre noe rart med håret. For da vet jeg i det minste hvorfor folk glor på meg :) Jeg har også skaffet meg piercinger og tatoveringer, og det hjalp helt utrolig på selvtilliten!

Hihi, så fint at du føler deg mer selvsikker etterpå. Jøss, sånn skal det være vettu! :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fint at folk vil skille seg litt ut da? Kjempe kult å prøve å ligne på hverandre mest mulig! Jeg setter pris på mennesker med tatoeringer,piercinger på nye steder, folk med masse meninger,engasjerte mennesker, intressante mennesker, sinte mennesker,søte mennesker,gamle... Ja faktisk alle! Jeg er gla vi har forskjellige farger på håret! jeg er gla for at vi har forskjellige øynefarger! jeg er gla for at vi kler oss forskjellig! jeg er gla vi er mange som har forskjellige hobbyer! For vet dere hva?! jeg hadde blitt så drittlei om alle var like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...