Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #1 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg er en jente på 22år som føler meg litt smålei av gloøyne og skråblikk, fårhåndsdømming og alt dette her som setter folk i båsn! Jeg har tre piercinger og pga dette kan jeg få stygge blikk. Jeg prøver å ikke la meg provosere og det funker i grunnen bra daglig. Men innimellom blir jeg skuffet av dere som velger å gjøre dette- for hva vet dere om MEG? Jeg er ledern på Rødekors. Jeg redder dyr i nød daglig. Jeg gir klær til fattige. Jeg hjelper familien min. Jeg hjelper venner. Jeg betaler skatt. Jeg tar hensyn til naboer i blokk. Jeg er prest. Jeg tenker på gamle damer på bussen. Jeg bøller aldri i kø. Jeg er buddhist. Jeg dømmer ikke DEG. Jeg tenker på medmennesker. Jeg bruker ikke vold! Osv... Vel jeg er da ikke alt dette her såklart. Men jeg er noe av det og jeg tenkte også på venner og andre flotte mennesker jeg kjenner som gjør masse godt! Hvorfor denne fremmedfrykten? Redd for andre mennesker? Jeg tenkte bare å si dette ihåp om om å få hvertfall "noen" til å kanskje la være nestegang:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 25. august 2008 #2 Del Skrevet 25. august 2008 Piercinger og tatoveringer er enda ikke helt "godkjent" i dagens samfunn, ihvertfall i en del grupper. Jeg har opplevd å ikke få jobber pga en liten nesedobbe. Nå har jeg en monroe i tillegg og vet at det kan gi meg blikk og problemer. Sånn er det når du tar piercinger i ansiktet. Learn to live with it. Det spiller ingen rolle hva slags person du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidemand Skrevet 25. august 2008 #3 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Sikker på at det ikke er sjalusi? Mange mennesker lever ett A4 liv, i frykt for og skille seg ut, når de aller helst vil være unike og bli lagt merke til. DU har tatt det steget som de ikke tør... Jeg kan ikke prate for alle mennesker, men når jeg ser på personer som skiller seg ut slik som deg, eller på andre måter, så er det mer "slik skulle jeg ønske at jeg turte og gjøre... Jeg har flere tatoveringer jeg har lyst til og ta, og flere persinger jeg har lyst til og ta, samt farge håret i en ny sterk unaturlig farge, men jeg tør ikke i frykt for alle blikkene jeg vil få... Endret 25. august 2008 av Tidemand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lindaguri Skrevet 25. august 2008 #4 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg tror de fleste har lyst til at alle sammen skal ligne og se like rene og uskyldige ut som Paris? Nei jeg vet ikke. Lurer ofte på hvorfor selv. Evt så er det mange som går rundt hallveis nakne- men står det en fyr med Hanekam vedsiden av så fysjamei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 25. august 2008 #5 Del Skrevet 25. august 2008 Eg trur det er så uspanande som at folk glor på det som er uvanleg, pent eller stygt. Litt som at folk glor på bilulukker etc. - ein likar ikkje å sjå på det, men ein gjer det likevel. Går du rundt med ein spikar å trynet så vil folk glo på den. Det same gjeld ekstremt store pupper, ekstremt stor rompe, ekstremt stor mage, lilla hår, hareskår, lapp foran auget og ein heil haug andre ting som rett og slett er uvanleg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #6 Del Skrevet 25. august 2008 Sikker på at de glor da? Jeg ser helt A4 ut, men innbiller meg at folk glor likevel. Spesielt når jeg kjører inn på bensinstasjoner og det sitter noen rånere ved et bord og skal se på den håpløse kjerringa... ...eller når ungene mine maser i en butikk og gamle damer begynner å følge med, som om de aldri har sett en unge før... det er ikke bare piercinger som er interessant, tydeligvis, men mest sannsynlig er det innbilning. Folk har nok med sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 25. august 2008 #7 Del Skrevet 25. august 2008 det er ikke bare piercinger som er interessant, tydeligvis, men mest sannsynlig er det innbilning. Folk har nok med sitt. Jupp, tror alle får den følelsen av og til, at folk stirrer, fordi man er veldig selvbevisst som oftest, så om noen bare ser i samme retning som man er, så tror man de ser på en selv. Noe som ofte ikke er tilfellet. Men så er det også de som nistirrer for hver minste lille ting, om det er feil farge på sokkene eller om man har rosa og grønne dreads med sommerfugler i. Noen kan finne feil på alt =) Tar meg selv i å stirre litt på andre kvinner og menn, men det er bare pga jeg oppdager noe jeg liker, kanskje det er en hårfarge jeg syns er fin, en piercing, tatovering eller noe så enkelt som et belte...samme kan det være, men er ikke negativt ment fra min side. Kanskje de bare beundrer deg =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. august 2008 #8 Del Skrevet 25. august 2008 Har du ikke tatt piercinger for at folk skal se de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #9 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg burde vel kanskje ta meg selv i nakken på en ting som burde vært nevnt. Folk flest er veldig hyggelige og det er klart at ikke alle blikk er dømmende! Det er ikke de som slår meg inn med det samme jeg får et blikk på meg. Men jeg hengte meg veldig opp i at dette skulle være litt om dette, og forsøkte å holde meg til temaet! Men jeg vil legge lappen under kategorien som går på at: Du vet aldri hvem du dømmer! Og da vet du heller ikke hva du dømmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #10 Del Skrevet 25. august 2008 Har du ikke tatt piercinger for at folk skal se de? For at andre skal se det? Hvorfor? Nei, Bella. Akkurat det har jeg ikke da ikke;) Jeg synes at det er fint og føler meg bra med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Srude Skrevet 25. august 2008 #11 Del Skrevet 25. august 2008 Du og dere som på død og liv må skille dere ut ser bare komiske ut, det er nettopp derfor! Skjønner dere ikke hvordan dere ser ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #12 Del Skrevet 25. august 2008 Du og dere som på død og liv må skille dere ut ser bare komiske ut, det er nettopp derfor! Skjønner dere ikke hvordan dere ser ut?? Om jeg på død og liv skulle måtte skille meg ut måtte det vel blitt veldig komisk, ja. Jeg både skjønner og vet hvordan jeg ser ut, til en viss grad! Men jeg skal være veldig glad for at det ikke er dine øyne jeg ser på meg selv med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 25. august 2008 #13 Del Skrevet 25. august 2008 Du og dere som på død og liv må skille dere ut ser bare komiske ut, det er nettopp derfor! Skjønner dere ikke hvordan dere ser ut?? Tror du virkelig at noen kler seg på en spesiell måte, piercer seg, farger håret, BARE for å skille seg ut? Det kan jeg ikke annet enn å le av... Selv er jeg dypt involvert i det gotiske/alternativet miljøet, og kjenner folk her fra 14 til 40, og det er ingen som gjør det KUN for å skille seg ut... Men fordi de liker det og føler seg vel slik. Og jeg lurer på hvem du mener med "dere". Mener du alle som tar en piercing? Hull i øret er også en piercing. For ikke å nevne alle "bærtene" med monroe eller nesepiercing. Inisuerer du at du vet noe om at TS har lilla hår og går med ti centimeter lange nagler? Mener du alle innenfor en viss subkultur? Er den alternative subkulturen mer komisk enn hip-hop subkulturen? Hvorfor? Må bare elske folk som slenger ut slike kommentarer uten en eneste begrunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 25. august 2008 #14 Del Skrevet 25. august 2008 Har du ikke tatt piercinger for at folk skal se de? Det lurer jeg også på. Tre piercinger (jeg antar at alle er i ansiktet ettersom folk stirrer) er ganske mye og uvanlig. Jeg synes ikke det er pent heller, men det er så. Jeg stirrer ikke på andre mennesker, men det er klart jeg lettere legger merke til folk med piercinger, folk med grønt hår, folk med naglebelte, striglete mormoner etc. Gjør man noe bevisst som er anderledes, så kan man ikke regne med at folk ikke legger merke til en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #15 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg synes egentlig ikke at noen ser A4 ut. Jeg lurer på om noen tror at en som har piercing, tatto eller hanekam mener at de ikke vil se A4 ut? Det har aldri slått meg at det faktisk kan oppfattes som at det kanskje er vi som dømmer? Det er bare smaken min. Jeg trives med det. Liker det godt også synes jeg at det kler meg! Jeg har forskjellige venner- hanekam, piercing, tatto, en som alltid skifter hårfarge, mote og alt mulig. Man trenger heller ikke å se rocka ut eller kjederlig ut fordet om man ikke har stor interesse for moteverden! Ja, det er mye man kan snu og vende på... Jeg synes det er veldig vanskelig å synes at noen er A4 jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 25. august 2008 #16 Del Skrevet 25. august 2008 Tre piercinger i ansiktet er ikke så mye... Det kan være en ring i nesa, en labret i underleppa og en i øyenbrynet. Eller to ringer i leppa og en bridge. Kjenner folk som har opptil fem piercinger bare rundt munnen, så syntes ikke tre i hele ansiktet var mye... Har selv to, en i nesa og en på sida av overleppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 25. august 2008 #17 Del Skrevet 25. august 2008 Det er nok du som er litt rask til å dømme, hvis du trur at alle som ser på deg dømmer deg basert på utseendet. Blikket mitt tiltrekkes de som ser annerledes ut. I dag ble jeg stående å titte på en jente som var facinerende pen på busstoppen. Det samme kan jeg gjøre om noen har en stilig tatovering. Er mennesker "annerledes" i form av sykdom eller ekstrem fedme, merker jeg også at blikket mitt trekkes i den retningen, og de ser nok at jeg har registrert dem. Jeg trekker alltid til meg blikket så snart som mulig, får dårlig samvittighet, blir litt for opptatt av hvor jeg skal se. Men det er skjelden jeg dømmer noen utifra hva jeg ser, i alle fall ikke klær/sykdom/piercinger el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 25. august 2008 #18 Del Skrevet 25. august 2008 Tre piercinger i ansiktet er ikke så mye... Det kan være en ring i nesa, en labret i underleppa og en i øyenbrynet. Eller to ringer i leppa og en bridge. Kjenner folk som har opptil fem piercinger bare rundt munnen, så syntes ikke tre i hele ansiktet var mye... Har selv to, en i nesa og en på sida av overleppa. Jeg synes tre piercinger i ansiktet er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. august 2008 #19 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg synes tre piercinger i ansiktet er mye. jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad for å være meg Skrevet 25. august 2008 #20 Del Skrevet 25. august 2008 Blikket mitt tiltrekkes de som ser annerledes ut. I dag ble jeg stående å titte på en jente som var facinerende pen på busstoppen. Det samme kan jeg gjøre om noen har en stilig tatovering. Er mennesker "annerledes" i form av sykdom eller ekstrem fedme, merker jeg også at blikket mitt trekkes i den retningen, og de ser nok at jeg har registrert dem. Jeg trekker alltid til meg blikket så snart som mulig, får dårlig samvittighet, blir litt for opptatt av hvor jeg skal se. Men det er skjelden jeg dømmer noen utifra hva jeg ser, i alle fall ikke klær/sykdom/piercinger el. "Det er nok du som er litt rask til å dømme, hvis du trur at alle som ser på deg dømmer deg basert på utseendet" Nei, alle som ser på meg dømmer meg ikke på utseendet! Og jeg har ikke tatt et strupetak på "alle sammen i hele verden"! Ikke sett slike meninger på meg for bakgrunn av hva du ønsker å få frem her. Men, ja- man ser av og til på folk, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå