Gjest Donna Skrevet 3. juni 2003 #1 Del Skrevet 3. juni 2003 *Finnes det noen øvelser man kan gjøre for å stramme opp muskelen i siden så man får mer markert midje ? *Og finnes det noen øvelser som trener musklene på utsiden av hoftene? *Og kan man ved tøying få flatet ut muskelen på fremsiden av låret? mine lår buer liksom fremover og det synes jeg ikke er fint ..vil ha de rette og slanke slik andres lår er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 3. juni 2003 #2 Del Skrevet 3. juni 2003 Øvelser der du bruker midjen, pleier å funke bra Boksing, for eksempel - mange typer dans - sit-up's som går på de skrå bukmusklene. Samt generell kondisjonstrening, da. Som forbrenner fettet som ligger der. Uhm, musklene på utsiden av hoftene? Hvilke da? Hofteleddsbøyerne (nei ... det blir feil?)? Etter mitt syn får du ikke flatet ut muskler ved tøying. Du "buler" fordi du har store muskler - sannsynligvis eksplosive, mens de med tynnere/flatere muskler sannsynligvis trener utholdende styrke. Eventuelt trener ikke i det hele tatt. Hvordan trener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 3. juni 2003 #3 Del Skrevet 3. juni 2003 Vil ikke ha eksplosive musker jeg !! :o jeg vil ha slanke kår ..ikke lår som buler ut forran. Vel ..trener ....får liksom ikke til å komme i gang med noe jeg ...sykler til og fra jobb hver dag ....går turer ...... Men det går vel an å få flatet ut musklene litt? og når jeg skriver musklene på utsiden av hoften - så mener jeg liksom fra midjen og nedover sidene ......nedover mot utsiden av lårene ..altså hoften ...er det ikke muskler der som kan strammes inn? ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 3. juni 2003 #4 Del Skrevet 3. juni 2003 OK; du må finne ut om du må trene annerledes, mer eller mindre. Sykler du såpass mye at det er dette som gjør at du har "bulende" (store) muskler? Dersom du ikke trener noe særlig, må det vel enten være formen på bena dine, eventuelt i kombinasjon med ekstra fett. Formen på bena får du ikke gjort noe med, fett kan trenes bort. Ganske vanskelig å gi råd uten å vite noe om form, trening, eller andre detaljer. Regelen er: for å få store muskler, eksplosive, jobber du tungt. For å få små muskler, utholdende, jobber du med lettere vekt, over lengre tid. Noe mer du kan fortelle meg som gjør det litt lettere å prøve å analysere..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 3. juni 2003 #5 Del Skrevet 3. juni 2003 OK; du må finne ut om du må trene annerledes, mer eller mindre. Sykler du såpass mye at det er dette som gjør at du har "bulende" (store) muskler? Dersom du ikke trener noe særlig, må det vel enten være formen på bena dine, eventuelt i kombinasjon med ekstra fett. Formen på bena får du ikke gjort noe med, fett kan trenes bort. Ganske vanskelig å gi råd uten å vite noe om form, trening, eller andre detaljer. Regelen er: for å få store muskler, eksplosive, jobber du tungt. For å få små muskler, utholdende, jobber du med lettere vekt, over lengre tid. Noe mer du kan fortelle meg som gjør det litt lettere å prøve å analysere..? Skal vi se ..... :D Jeg har ikke vært flink å trene. har rett og slett mistet hele overskuddet til slikt fir tiden. Jeg sykler 15 - 20 minutter - 5 ganger i uken- og går tur med bikkja hver dag. Jeg har prøvd og prøvd å slanke meg i et halvt år nå - men det går bare ikke - for jeg greier ikke å la være å spise. MÅ bare ha noe å stappe i munnen Så grunnen til at jeg vil rette ut lårene er at jeg vil ha de slankere - særlig på forrsiden. Hadde et lite håp om at det skulle gå an å tøøøøøye de så musklene ble lenger. Tror jeg har nokså korte muskler i bena etter manglende uttøying tidligere. Det er nok både form og fett inne i bildet .... Vet jeg burde bevege meg mer ...spise mindre ..spise sunnere ..men jeg greier bare ikke å få det til ...... Iallefall ikke uten noe håndfast å forholde meg til ..... Snillt av deg å ta deg tid :D ..hva tror du ..er dette et håpløst "prosjekt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 3. juni 2003 #6 Del Skrevet 3. juni 2003 Hehe, jeg sliter litt her, siden jeg har inntrykk av deg som litt spinkel, liten spirrevipp (fysisk sett, altså) ... Rart å klare å danne seg inntrykk av et menneske på bakgrunn av skriftlige innlegg. Men, siden jeg har dette inntrykket da, så lurer jeg på: har jeg rett? Er du overvektig, eller føler du deg bare (eventuelt er) slapp i fisken? Vel, sykling i 20 minutter i oppoverbakke kan være heavy trening det ... Mange faktorer som spiller inn her. Hvor mye har du lyst til å gå ned? Hvor mye er det snakk om, når det gjelder forandring? Når det gjelder mat, så er det noe du er nødt til å få til - hvis du skal slanke deg. Du er avhengig av å ha riktig balanse inntak/"uttak" (energi) for å miste fett. Du kan trene så mye du vil hvis kostholdet er helt nedi grøfta. Du må jo også huske på at en kraftig beinbygning aldri vil bli spinkel, og omvendt. Har du kraftigere bein, har du det. Null å gjøre med det. Da bør du kanskje heller vurdere tankene oppi hodet, som sier at det er stygt? Jeg tror det er litt uhensiktsmessig stor fokusering på dette med "korte" og "lange" muskler. Igjen; ulik kroppsbygning (og ikke minst muskel-fiber-anlegg). Om det er et håpløst prosjekt? Dersom det er en forvrengt tanke i hodet ditt uten noe særlig rot i virkeligheten: ja. Dersom du faktisk har et realistisk syn på kroppen din, og problemet er for lite trening og for mye mat: nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 3. juni 2003 #7 Del Skrevet 3. juni 2003 sender deg PM jeg .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 6. juni 2003 #8 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg skal svare, vet ikke helt om jeg får tid i dag, men det finner du ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå