Gå til innhold

Tragedier ved samlivsbrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde menn utelukket tatt livet av seg selv, så hadde saken vært veldig anderledes, og jeg hadde vært villig til å ha medfølelse og forståelse.

Men når de går hen og dreper ikke bare koner og eks-koner, men barna sine så blir det en helt annen sak.

Når du klarer å rette våpen mot det du burde elske høyest her i verden, så er det noe galt med deg. Og da er det noen sperrer du mangler, rett og slett. "Bedre i himmelen MED meg, enn her på jord uten meg"? Jeg beklager, jeg kjøper den ikke.

Det skjer alt for ofte, og jeg klandrer vel stort sett et samfunn hvor alt er stress og alle psykiske problemer behandles med de samme medisinene, eller ikke i det hele tatt...

Men å si

"menn må få mer samvær så de ikke dreper barna sine"....

Vel, en blid og døv apekatt med kolera ser at det blir et dårlig argument.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg får desverre ikke legge inn ny link.

Må derfor henvende deg til Aftenposten, VG, Dagbladet,Arbeiderbladet, Fedrelandsvennen, Bergens Tidende, Norlandsposten, ..... som ikke har så strenge regler mht hva som skal leses av debatantene.

Faktisk fikk jeg lest det forrige innlegget ditt før det også ble sensurert. Utrolig at det er så tabu å hevde noe slikt.

Jeg har selv sett en mann gå til hundene i flere år pga. ekstrem manipulasjon og sabotasje fra morens side. Da han var på sitt verste, var stort sett det eneste som kom ut av munnen hans "drep", "drep" hver gang noen omtalte menneskene i "systemet". Det eneste andre tankene hans kvernet rundt, var selvmord.

Til slutt sa han at han ville kutte kontakten med barnet for å slippe å ha med moren og systemet å gjøre. Da bedret ting seg noe, ettersom moren ble tvunget til moderere sabotasjen. Mannen er på en måte ødelagt for livet av disse årene, men han overlevde i hvert fall.

Det er imponerende av deg gå inn i løvens hule og argumentere som du gjør. Din innsats er viktig for å motarbeide den rådende urettferdigheten. Ikke regn med at du får applaus fra dem som drar fordeler av dagens ordning.

Men fra oss andre sier jeg igjen: Stå på, Far til 2!

Skrevet
Faktisk fikk jeg lest det forrige innlegget ditt før det også ble sensurert. Utrolig at det er så tabu å hevde noe slikt.

Jeg har selv sett en mann gå til hundene i flere år pga. ekstrem manipulasjon og sabotasje fra morens side. Da han var på sitt verste, var stort sett det eneste som kom ut av munnen hans "drep", "drep" hver gang noen omtalte menneskene i "systemet". Det eneste andre tankene hans kvernet rundt, var selvmord.

Til slutt sa han at han ville kutte kontakten med barnet for å slippe å ha med moren og systemet å gjøre. Da bedret ting seg noe, ettersom moren ble tvunget til moderere sabotasjen. Mannen er på en måte ødelagt for livet av disse årene, men han overlevde i hvert fall.

Det er imponerende av deg gå inn i løvens hule og argumentere som du gjør. Din innsats er viktig for å motarbeide den rådende urettferdigheten. Ikke regn med at du får applaus fra dem som drar fordeler av dagens ordning.

Så du VET også at det er dette som ligger bak tragedien? Jeg har ikke lest noe som tilsier verken det ene eller det andre ennå.

Skrevet
Så du VET også at det er dette som ligger bak tragedien? Jeg har ikke lest noe som tilsier verken det ene eller det andre ennå.

Nei, det vet jeg overhodet ikke. Og jeg akter ikke å spekulere i det heller.

Derimot vet jeg at barn og barnefordeling er en så fundamental del av foreldres (ja også fars!) eksistensielle grunnlag, at utfallene kan dreie seg om liv og død.

Skrevet
Det ligger da fremdeles en link i første innlegg, selv om resten av teksten, som bare besto av spekulasjoner og vanlig Far til 2-tekst, ble fjernet.

Det er tragisk at en liten gutt ble drept av faren sin. Mine tanker og min medfølelse går til moren og de andre pårørende.

Edit: Skrivefeil.

Linken til avisartikkelen ligger fremdeles i åpningsinnlegget, spekulasjonene er borte.

Jeg gjentar at jeg forstår at du brenner for saken din, men kanskje skal du av og til tone ned påstandene dine og forsøke å forstå at du, når du er så bastant som du er, risikerer å såre mange mennesker.

Verden er dessverre ikke sort/hvit, selv om det hadde vært mye enklere om den var!

Ja, linken har kommet tilbake. Tidligere var HELE førsteinnlegget fjernet.

Jeg la da inn et nytt innlegg med link, men også dette innlegget ble fjernet.

Men nå tør jeg hverken si noe om dette eller andre ting (utenom å påpeke andres spekulasjoner) på en stund av redsel for å bli fjernet helt og holdent fra forumet.

Jeg har tross alt en mening om dette tema som går litt på tvers av det som er politisk korrekt i et kvinneforum som dette :plystre:

Skrevet

Det er ikke tabu å ha meninger, og det er heller ikke tabu å diskutere. Men det er et grtodt overtramp å bruke en slik tragedie som dette, hvor det ikke har kommet fram noe sted noen grunn til tragedien at det er fordi far er blitt gal pga. samværstrenering. Det er noe bare Far for 2 har funnet på. Ergo blir det ren spekulasjon, og har ingeting på et åpent forum som dette å gjøre.

For øvrig er det uansett smakløst å bruke en sak som dette til inntekt for hvilken som helst kampsak.

Og far til 2: Det har ingenting å gjøre med at du har mange meninger som går på tvers av det mange andre her inne mener. Det vet du like godt som jeg. Så slutt å gjøre deg selv til et offer.

Skrevet
Ja, linken har kommet tilbake. Tidligere var HELE førsteinnlegget fjernet.

Jeg la da inn et nytt innlegg med link, men også dette innlegget ble fjernet.

Men nå tør jeg hverken si noe om dette eller andre ting (utenom å påpeke andres spekulasjoner) på en stund av redsel for å bli fjernet helt og holdent fra forumet.

Jeg har tross alt en mening om dette tema som går litt på tvers av det som er politisk korrekt i et kvinneforum som dette :plystre:

Hele førsteinnlegget forsvant fordi det ble rapportert av flere personer. Jeg rapporterte det, og sannsynligvis har flere enn jeg funnet innlegget støtende. Det som skjer når er innlegg rapporteres av flere er at det forsvinner til moderatorene har tatt en titt på det. Dette står forklart et eller annet sted på siden.

Gjest det er nå meg
Skrevet

Det er jo helt greit å ha en mening om det temaet du skisserer her, men for å knytte det opp mot en nylig skjedd tragedie så må du nesten ha belegg for at det er sant som du sier først.

Når (om) vi så har fått det bekreftet så kan vi diskutere hva som bør gjøres og dele ut skyld. Men før den tid så syns jeg personlig at det blir veldig vanskelig å diskutere noe man ikke kjenner bakgrunnen til.

Skrevet
Hele førsteinnlegget forsvant fordi det ble rapportert av flere personer. Jeg rapporterte det, og sannsynligvis har flere enn jeg funnet innlegget støtende. Det som skjer når er innlegg rapporteres av flere er at det forsvinner til moderatorene har tatt en titt på det. Dette står forklart et eller annet sted på siden.

Også det andre innlegget med link ble helt fjernet. Det bekrefter vel da bare at jeg virkelig har meninger som går på tvers av det som er politisk korrekt i et kvinneforum som dette, sett utifra din informasjon.

Det må være veldig greit at om "mer enn en" er enig om at noe bør ikke diskuteres offentlig av vikarierende årsaker, så er det bare å fjerne det. Spesielt om det ikke støtter eventuelle særinteresser som kan være tilstedeværende.

Skrevet
Det er ikke tabu å ha meninger, og det er heller ikke tabu å diskutere. Men det er et grtodt overtramp å bruke en slik tragedie som dette, hvor det ikke har kommet fram noe sted noen grunn til tragedien at det er fordi far er blitt gal pga. samværstrenering. Det er noe bare Far for 2 har funnet på. Ergo blir det ren spekulasjon, og har ingeting på et åpent forum som dette å gjøre.

For øvrig er det uansett smakløst å bruke en sak som dette til inntekt for hvilken som helst kampsak.

Noen må sette halen på grisen. Selv om man risikerer å bli utestengt fra et forum.

Det er ca. 100 mennesker som blir drept i "familietragedier" hvert år. Hvorfor skjer dette? Hva kan gjøres for å hindre det? Det finnes ingen statistikk over dette. Langt mindre noen vurdering av de traumene menn som blir fratatt barna gjennomgår. Og det finnes overhodet ingen vilje til å stille spørsmålet om det faktisk er det norske lovverk og de norske normene som er en viktig årsak til tragediene.

For å skjønne bakgrunnen, må man gå inn i enkeltsaker slik Far til 2 gjorde. Mitt eneste ankepunkt er at han nok burde ha lagt inn flere linker til alle disse sakene.

Skrevet
Det er jo helt greit å ha en mening om det temaet du skisserer her, men for å knytte det opp mot en nylig skjedd tragedie så må du nesten ha belegg for at det er sant som du sier først.

Når (om) vi så har fått det bekreftet så kan vi diskutere hva som bør gjøres og dele ut skyld. Men før den tid så syns jeg personlig at det blir veldig vanskelig å diskutere noe man ikke kjenner bakgrunnen til.

Jeg vil akseptere den begrensningen, og den nærmeste tiden vil jeg kun påpeke ovenfor motdebatanter og moderatorer andres spekulasjoner som måtte komme opp i andre saker.

Skrevet
...

For å skjønne bakgrunnen, må man gå inn i enkeltsaker slik Far til 2 gjorde. Mitt eneste ankepunkt er at han nok burde ha lagt inn flere linker til alle disse sakene.

Vil du også ha meg bort :sarkasme:

:ler::ler:

Skrevet

Hvis man ønsker å vite noe om bakgrunnen for familietragediene, er det masse seriøs forskning om temaet. Det er grunn til å tro at man ved å lese litt om forskning og forskningsresultater om temaet, kan få adskillig bedre årsaksforklaringer enn det synsing gir. Dersom man faktisk er interessert i å vite noe om hvorfor slike ting skjer.

Et godt tips er å søke på filicide f. eks. i fagdatabaser. Prøv helsebiblioteket eller Google scolar.

Skrevet
Hvis man ønsker å vite noe om bakgrunnen for familietragediene, er det masse seriøs forskning om temaet.

Flott, da kan du kanskje dele disse resultatene med oss i stedet for å bidra til å kvele diskusjonen.

Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet
Flott, da kan du kanskje dele disse resultatene med oss i stedet for å bidra til å kvele diskusjonen.

Debatten kveles av smilier og interne kommenterar. Ikke av henvisning til seriøse kilder!

Hvis du hadde lest hele innlegget mitt, Ft2, så hadde du sett at det står at innlegget blir fjernet "til moderator har sett på det". Om moderator er enig i at det er en grunn til å endre det rapporterte innlegget, så blir det gjort. Hvis ikke dukker innleggget opp igjen i sin opprinnelige form.

Slutt forøvrig å spille fornærmet, det er ikke bare du som er blitt moderert her inne!

Skrevet
Debatten kveles av smilier og interne kommenterar. Ikke av henvisning til seriøse kilder!

Hvis du hadde lest hele innlegget mitt, Ft2, så hadde du sett at det står at innlegget blir fjernet "til moderator har sett på det". Om moderator er enig i at det er en grunn til å endre det rapporterte innlegget, så blir det gjort. Hvis ikke dukker innleggget opp igjen i sin opprinnelige form.

Slutt forøvrig å spille fornærmet, det er ikke bare du som er blitt moderert her inne!

Det har ikke vært noen henvisning til "seriøse kilder" i denne tråden.

Uten å ha sett førsteinnlegget forstår jeg denne trådens tema til hvorvidt det er en sammenheng mellom norsk rettspraksis angående barnefordeling og de talløse familietragediene vi leser om i avisene.

Moderasjonsdebatten bør tas på Ris og ros i stedet for å polluere denne tråden. Moderator bør derfor flytte alle innleggene dit.

Skrevet
Hvis man ønsker å vite noe om bakgrunnen for familietragediene, er det masse seriøs forskning om temaet. Det er grunn til å tro at man ved å lese litt om forskning og forskningsresultater om temaet, kan få adskillig bedre årsaksforklaringer enn det synsing gir. Dersom man faktisk er interessert i å vite noe om hvorfor slike ting skjer.

Et godt tips er å søke på filicide f. eks. i fagdatabaser. Prøv helsebiblioteket eller Google scolar.

Du har sikkert rett i dette. Men de fleste av oss forsker ikke på dette området til daglig. Da er det naturlig å ta opp situasjoner som er nærliggende, og som en vet har skjedd. Og i mitt nærmiljø var det en mann som tok livet av seg fordi han ikke fikk være far til sitt eget barn (barnet lever imidlertid i beste velgående).

En annen far satt fortvilet og gråt over å ha mistet kontakten med sin egen datter (dette gikk veldig inn på meg ettersom det var en venn av familien som var hjeme hos oss da jeg var bare 6-7 ? år). Datteren har i ettertid kuttet all kontakt med moren sin etter at hun ved en tilfeldighet fant ut hvorfor hun ikke hadde en far som var der for henne da hun var liten.

Jeg synes vi kan være så ærlig at vi kan bekrefte at myndightene gir f... i de barna som berøres. Og enkelte mødre gleder seg over at ex'en dør. Så lenge vi aksepterer slike holdninger vil det altid være noen som ikke gir seg og kjemper mot et 3 hodet uhyre som ikke vil innse at det som skjer med dagens ordning er galt og bør utbedres.

Skrevet

jeg er enig med noe av det du skriver Far til 2, men jeg synes kanskje at du noen ganger er litt vel ensporet. Det finnes både menn og kvinner som saboterer og ødelegger for samvær med barn, og det syns jeg du skal være flinkere å få frem. skjønner at du har opplevd dette selv og at du derfor debattere så sterkt for en side, men det er mange kvinner der ute som opplever sabotering fra fars side, husk dette....

vi er alle enige at barn skal ha to foreldre, men noen ganger er det faktisk best at det ikke skjer. det finnes alle mulige ulike forhold som tilsier dette.

ber bare om at slike debatter i fremtiden blir mer "grå" istedet for "svart/hvitt".

Skrevet
Det finnes både menn og kvinner som saboterer og ødelegger for samvær med barn,

Det gjør det nok. Men når rettspraksis er til morens fordel, så blir konsekvensene av sabotasjen forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...