Strix Skrevet 25. august 2008 #21 Skrevet 25. august 2008 Fordi prøveglassene du får kjøpt på apoteket er sterilisert vha gammastråling (eller andre metoder), det er IKKE plastglass du kjøper i butikken. (Blir jeg virkelig nødt til å trekke frem "jeg jobber med dette"-kortet...?) Hehe, alltid greit med folk som vet hva de snakker om
Mirabella76 Skrevet 25. august 2008 #22 Skrevet 25. august 2008 (endret) Fordi prøveglassene du får kjøpt på apoteket er sterilisert vha gammastråling (eller andre metoder), det er IKKE plastglass du kjøper i butikken. (Blir jeg virkelig nødt til å trekke frem "jeg jobber med dette"-kortet...?) OK. Men kvifor ligg då urinprøveglasa ofte lause i ei hylle i mange apotek, uten å vera innpakka verken i plast eller noko anna? Tenk då på alle som tar borti glasa... (Eg veit at på ein del apotek er urinprøveglasa pakka inn eitt og eitt eller to og to saman med plast rundt, men ikkje på alle apotek). Endret 25. august 2008 av Mirabella76
Miel Skrevet 25. august 2008 #23 Skrevet 25. august 2008 Rikshospitalets retningslinjer/krav til sædprøver
Miel Skrevet 25. august 2008 #24 Skrevet 25. august 2008 (endret) OK. Men kvifor ligg då urinprøveglasa ofte lause i ei hylle i mange apotek, uten å vera innpakka verken i plast eller noko anna? Tenk då på alle som tar borti glasa... (Eg veit at på ein del apotek er urinprøveglasa pakka inn eitt og eitt eller to og to saman med plast rundt, men ikkje på alle apotek). De har jo LOKKET PÅ!! De er sterile INNI, der prøvematerialet skal være. Du er søt, du. Endret 25. august 2008 av Miel
Mirabella76 Skrevet 25. august 2008 #25 Skrevet 25. august 2008 De har jo LOKKET PÅ!! De er sterile INNI, der prøvematerialet skal være. Du er søt, du. Jada, det er greit nok. Men det kan fort snika seg små basseluskar inn under loket. Og eg skal vedda på at mange både skrur på loka, og tafsar med dei grisete fingrane sine over heile urinprøveglasa!
Miel Skrevet 25. august 2008 #26 Skrevet 25. august 2008 Hvis du er veldig redd for det kan du sikkert spørre de som jobber der om å få noen ferske glass fra bakom disken... Men nå sporer vi jo av hele tråden. Fysj.
Mirabella76 Skrevet 25. august 2008 #27 Skrevet 25. august 2008 Hvis du er veldig redd for det kan du sikkert spørre de som jobber der om å få noen ferske glass fra bakom disken... Men nå sporer vi jo av hele tråden. Fysj. Ja, eg skal hugsa på det neste gang! Avsporingar er forresten berre gøy - det er det som gjer ein kjedeleg og seriøs tråd underholdande!
Stillest vann Skrevet 26. august 2008 #28 Skrevet 26. august 2008 ... Prøven regnes ikke som fullstendig heller om ikke alt prøvematerialet er med og da nytter det ikke å helle det over fra et plastbeger. ... Dette må være tull, det er vel ikke noe som heter en fullstendig sædprøve? At det må være en tilstrekkelig mengde er noe annet, men den grensen er temmelig lav, vi snakker ikke akkurat om desiliter :gjeiper: Men som en del andre skriver, det er ingen grunn til å bruke noe annet enn et prøveglass kjøpt på apoteket.
Klematis Skrevet 26. august 2008 #29 Skrevet 26. august 2008 Dette må være tull, det er vel ikke noe som heter en fullstendig sædprøve? At det må være en tilstrekkelig mengde er noe annet, men den grensen er temmelig lav, vi snakker ikke akkurat om desiliter :gjeiper: Det går selvfølgelig an å måle hvor mange spermier det er pr. ml uten hele "shoten", men for at prøven skal være "fullstendig" så skal også volumet av ejakulasjonen måles. Det er jo den totale summen av friske spermier som er interessant
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå