Gå til innhold

Full HD kontra vanlige sendinger på TV

Annie

Anbefalte innlegg

Ser litt på avslutningsseremonien fra OL, og den blir sendt i HD kvalitet.

Syns faktisk ikke det er så stor forskjell på det og vanlig sendinger. Litt er det jo, men ikke så mye som en jeg hørte på som skulle forklare hvor bra det var. Han mente at forskjellen på HD og vanlig sendinger var like stor forskjell som svart/hvitt og fargesendinger.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med en TV-kyndig fyr om det der en gang, og han mente at det var kun "kjennere" som merket noen større forskjell på HD og vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 42

Jeg så ikke på OL-avslutningen, men synes generelt det er merkbar forskjell på HD-sendinger og vanlig TV.

Sikkert et dumt spørsmål, men du har HD-tv og HD-dekoder, ikke sant? (må bare spørre...... en venninne nevnte her om dagen hvor skuffet hun var over HD-kvaliteten - helt til det ble klart at hennes dekoder slett ikke støttet HD-sendinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg ser stor forskjell, mye klarere bilde, men når jeg så HD sending igår en gang, var den veldig kornete, regner med det var en sendingsfeil. Husker spesielt når jeg så Tour de France, syntes jeg det var stor forskjell. Men siden jeg likte kommentatorene på TV2 mye bedre enn de på Eurosport, foretrakk jeg å se på uten HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...