Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

TAkk for det Fru LUna! Må inrømme at jeg for en gangs skyld er veldig fornøyd. KOmmer nok ikke å bli blond med det første etter dette. :)

Denne lørdagen har i hovedsak blitt brukt til jobbing, soving på sofaen, rusling rundt hjemme i koseklær, rødvinsdrikking og kosing med samboer. Egentlig en helt perfekt kveld!

Planene for i morgen er å ta en god frokost og drikke en ekstra stor kopp te, trening, husarbeid, planlegging av neste uke og kveldskos. Kanskje jeg får pynte meg litt ekstra siden søndagen også er en del av helgen. :hjerte:

Positive ting med denne uken:

:hjerte: Det har vært en grei uke på jobb og jeg har fått positive tilbakemeldinger.

:hjerte: Jeg har begynt å strikke skjerf (jeg måtte rekke opp alt i stad, så hvor bra det går er en annen sak ;) )

:hjerte: Jeg har verdens BESTE samboer!

:hjerte: Jeg har fått trent litt selvom jeg har hatt mye å gjøre.

:hjerte: Jeg har klippet og farget håret - og er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei MArihan! KOsleig at du titter innom.

Formen er desverre ikke helt på topp og det er så UTROLIG mye å gjøre denne uken! Skikkelig slitsomt. Har hatt vondt i hodet hver dag hittil denne uken, så håper det gir seg snart. Ellers så får jeg bare ta en dag i senga/sofaen snart. :P

Pc´n har også vært syk men dell kom i stad og byttet hele hovedkortet. SNakk om service! Det gikk heldigvis på garantien så det kostet meg ikke noe.

NÅ skal jeg få i meg litt mat og noen Ibux og krysse fingrene for at formen stiger. Jeg kan rett og slett ikke være frisk i dag. Vi har et kjempearangement med alle de viktigste kunene våre og Petter Stordalen + to andre kjente ansikter. Så i dag blir det masse og gjøre og alt må egentlig være perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trening denne uken så svømte jeg 1500 meter på mandag, og det var utrolig deilig! Jer ghar gått til jobb både mandag og tirsdag og skal også gjøre det i dag. Det tar ca en halvtime å gå. Jeg skulle svømme i dag også, men må nok la det være. Det blir litt dumt å komme på jobb å klage på at jeg ikke er i form når de så meg i svømmebassenget en time før. ;p Jeg får i alle fall rundt 15 000 skritt hver dag så jeg er i alle fall i bevegelse. Så satser jeg på at formen bedrer seg så jeg kan svømme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde dagen på jobb i går også, og det gikk egentlig veldig bra. Ble til og med ferdig til tiden! HAr fremdeles vondt i hodet i dag, men det er ikke rart. Tror jeg aldri har hatt så stive skuldre og nakke, rygg som jeg har nå. Så jeg sitter og vurderer å ta en tur i svømmebassenget før jobb og legge meg i boblebadet etterpå. Hvis jeg skal rekke å svømme før jobb må jeg gå hjemmefra rundt 12, så jeg får bestemme meg før den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å svømme så da blir det trening nummer to denne uken. Hvis jeg svømmer i morgen også blir det trening nummer tre, og det er det som er målet denne uken.

På dagen i dag har jeg fått strikket litt på skjerfet og så har jeg støvsugd og ruddet kjøkkenet. Ser ganske greit ut egentlig, men jeg blir nok ikke fornyød før gangen er pusset opp. Det ser liksom så kaldt og upersonlig ut nå. Trenger absolutt å få opp flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen på jobb i går tok VIRKELIG knekken på meg så i dag er jeg hjemme og bare slapper av så godt jeg kan. VÅknet med dundrende hodepine for 5. dagen på rad, så da gav jeg rett og slett opp og ringte sjefen som forstod meg veldig godt. Skal jobbe i garderoben på julebord i morgen, og det skal jeg være i god nok form til! Gleder meg egentlig litt!

Fra neste uke blir det rolige dager frem til jul, og endelig så orker jeg å ha et liv utenom jobben også. Denne uken har mildt sagt vært jævlig og i går hadde jeg ansvaret for å rydde opp etter en konferanse på 750 stykker ALENE. Det er ikke rart man blir dårlig når hver dag er et kaos og samme hvor mye jeg jobber så blir jeg ikke ferdig med det jeg skal. MEn til mandagen er det som sagt tilbake til "paradiset", og da skal jeg leve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅr man skal høre på lydbok er det en god idé å skru av "tilfeldig" rekkefølge. ;)

HAr lastet ned JO Nesbø - Hodejegerne på lydbok og tenkte å høre på den når jeg strikker, går tur, husarbeid, lager mat osv. Greit med litt multitasking!

Jeg holder for tiden på med Himmelblomsttreet av Gert NYgårdshaug nå, og den anbefales på det sterkeste. Det er lenge siden jeg har lest en så bra bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Hei kjære! :vinke:

Dagen på jobb i går tok VIRKELIG knekken på meg så i dag er jeg hjemme og bare slapper av så godt jeg kan. VÅknet med dundrende hodepine for 5. dagen på rad, så da gav jeg rett og slett opp og ringte sjefen som forstod meg veldig godt. Skal jobbe i garderoben på julebord i morgen, og det skal jeg være i god nok form til! Gleder meg egentlig litt!

Fra neste uke blir det rolige dager frem til jul, og endelig så orker jeg å ha et liv utenom jobben også. Denne uken har mildt sagt vært jævlig og i går hadde jeg ansvaret for å rydde opp etter en konferanse på 750 stykker ALENE. Det er ikke rart man blir dårlig når hver dag er et kaos og samme hvor mye jeg jobber så blir jeg ikke ferdig med det jeg skal. MEn til mandagen er det som sagt tilbake til "paradiset", og da skal jeg leve igjen!

Huff, jeg forstår godt at du føler jobbhverdagen er hektisk når det er slike travle forhold å jobbe under. Kan tenke førjulstider er travle dager for dere? Godt at du har roligere dager å se frem til - det kan ofte gjøre at man kommer seg gjennom selv helvetesdagene på jobben.

NÅr man skal høre på lydbok er det en god idé å skru av "tilfeldig" rekkefølge. ;)

HAr lastet ned JO Nesbø - Hodejegerne på lydbok og tenkte å høre på den når jeg strikker, går tur, husarbeid, lager mat osv. Greit med litt multitasking!

Så flott at du også har oppdaget lydbok. Jeg er helfrelst! Det er jo helt obligatorisk for slike multitaskere som oss to :ler: . Jeg ble ferdig med Hodejegerne i går forresten. Spennende! Blir morsomt å høre hv du synes når du har hørt den ferdig.

Gooooooood helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cinzano! LYdbøker er jo helt genialt! Jeg husker jeg elsket å høre på det før, men så har jeg liksom ikke tenkt på et de siste årene. TAkk for tipset. ;)

For avdelingen min er oktober og november absolutt høysesong, og så blir desember ganske rolig. Så nå er heldigvis det verste over for denne gang. :) Desember er julebordsesong, noe som ikke har noe med min avdeling å gjøre. Men jeg tenkte allikevel å stille opp litt i helger nå i desember hvis lysten er der (jeg har nemlig fri hver helg resdten av året, og da kan jeg jo ta på meg et par helger ekstra, speseilt når jeg har fri fra 23 desember og ut resten av året). I kveld skal jeg jobbe i garderoben, noe som sikkert blir ganske greit. Det er alltid koselig med forandringer!

:hjerte:

I dag har jeg sovet litt ekstra lenge siden jeg skal jobbe til langt utpå natten. HAr brukt dagen til tedrikking, lesing, skjerfstrikking og sofakos. ;) Jeg begynner på jobb klokken fem og før det skal jeg få gjort unna litt klesvask og litt annet husarbeid. Formen er heldigvis ganske bra i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOm hjem fra garderobejobbing litt før tre i natt, og sov litt ekstra lenge i dag. Egentlig så var det ganske gøy å stå i garderoben, og vurderer å gjøre det neste lørdag også. Det skader jo ikke med litt ekstra penger til desember. ;)

I dag har jeg planer om å ta en skikkelig vaske- og ryddeøkt i huset. I kveld tenker jeg å gå en lang tur samt kose meg i sofaen sammen med samboer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan! Ønsker deg masse lykke til med eksamen! :klemmer:

Her går tiden unna. Dagene går med til jobbing, julegaveshopping, avslapning og litt husarbeid.

I går var jeg på shopping og fikk kjøpt:

- Julegaver til søster

- Lue til meg selv fra H&M

- Telysholder i rødt mosaikkglass

- Rød lykt fra nille til 20 kr (superbillig, og den var veldig fin, bortsett fra at "døren" var litt tråkk).

- Lilla kubbelys

- Klistrelapper til å sette på pakkene.

Jeg hadde planer om å finne kjole til julebordet etc, men fant ikke noe. Jeg fant mye fint men jeg slet litt da jeg skulle prøve. Nå er det jo så mange fine kjoler i silke og andre stoff som det ikke er stretch i. Jeg er veldig tynn men sliter med å få på meg kjolene! For å sitte pent må de jo være ganske stramme og hvordan skal jeg da få de over skuldre/eventuelt rompe? Jeg klarer det sikkert hvis jeg åler meg inn i klærna, men det tørr jeg jo ikke når jeg står i prøverommet og ikke skjønner hvordan jeg hverken skal få den på eller av. Er det ingen som har hørt om glidelås?? Hehe... Er det noen som har noen tips? Eller er det kanskje noe veldig rart med meg. ;) Jeg endte i alle fall ikke opp med noen kjole og mistet helt lysten. Jeg får enten ta en jeg har fra før eller låne en fin kjole av søster som har kjoledilla... Eventuelt pynte opp en "hverdagskjole".

I dag har jeg vært litt lat og sov en time på sofaen etter middag (som samboer lagde). Nå har jeg fått ryddet kjøkken og ryddet vekk julegavene og julepynten jeg kjøpte i går.

Dette må jeg gjøre etterpå:

- Pakke svømmebagen til ukas første svømmetur i morgen.

- stryke de nyvaskede dukene og kjøkkenhåndklene og bytte duk på stuebordet.

- Lage en oversikt over julegaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny måned og ny uke! Jeg syntes tiden går veldig fort om dagen, men jeg har heldigvis overskudd om dagen også. Begynte denne uken/måneden med åtte timers jobbing og så en tur i svømmehallen etter. Jeg har som mål og trene 15 ganger i desember, og nå er trening 1/15 fullført.

Jeg jobber 6 dager denne uken og har vel ingen andre planer enn å handle noen flere julegaver og trene. Men slike småting som å sitte på kvelden og lese en god bok, drikke te, strikke osv, er ting som gjør hverdagen ganske perfekt. Man trenger ikke mye for å ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen jobber jeg fra 08-16, og etterpå skal jeg lage en god middag til meg og samboeren og vaske bad. Klesvasken er også noe som liksom aldri tar slutt, så bør vel også hive meg over det.

Akkurat nå sitter jeg og er sliten etter svømminga i stad, tok den litt ekstra ut og føler at jeg holder på å bli støl. Mens jeg holdt på så føltes det ut som om det ikke var så tungt, men nå kjenner jeg at musklene er ganske "skjelvende".

Tror jeg skal ta meg en kopp te og lese litt før jeg hopper i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
Men slike småting som å sitte på kvelden og lese en god bok, drikke te, strikke osv, er ting som gjør hverdagen ganske perfekt. Man trenger ikke mye for å ha det bra!

Helt enig :) Nå er jeg endelig ferdig med eksamen og har tid til sånne ting igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vasket badet! Brukte ganske lang tid på å overtale meg selv, men nå er det endelig gjort. ;)

Resten av kvelden:

- Kose meg med en kopp te og lese litt

- Håndvaske knivene på kjøkkenet

- Gå ut med papp

- Legge meg halv elleve

- Vanne stueplanter

Jeg har bestemt meg for å begynne å følge flylady-opplegget igjen, og starter med det nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru LUna! Er bare en rask tur innom, så skal fortelle senere. :)

Har laget en bok-ønskeliste til jul, og jeg ønsker meg så utrolig mange bøker! Nå skal jeg ha en halvtimes kosestund i sofaen med bok før jeg går en times tur i snøen etterfulgt av sesongavslutning på luksusfeber.

For tiden leser jeg Fyret av P.D James. Har ikke kommet så langt, men den virker spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten er spist og jeg er klar til å dra og svømme før jobb. I går gikk jeg en 35 minutters tur og satt og tøyde bein til luksusfellen etterpå. Det ble jo en liten treningsøkt, hvis jeg kan kalle den det, så den får telle som 2/15. Vil ikke akkurat kalle det trening men jeg fikk bevegd meg i alle fall, dessuten var jeg veldig tung og sliten i kroppen og det var skikkelig deilig med en liten gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...