Gjest Miomi Skrevet 23. august 2008 #1 Del Skrevet 23. august 2008 Mange dansker sier 'jammen' før de svarer. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #2 Del Skrevet 23. august 2008 Det gjør mange norske også... "Ja,men det var jo sånn det var" "Ja,men det skal jeg gjøre" "Ja,men det forstår jeg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen som lurer Skrevet 24. august 2008 #3 Del Skrevet 24. august 2008 Det gjør mange norske også... "Ja,men det var jo sånn det var" "Ja,men det skal jeg gjøre" "Ja,men det forstår jeg" Men i setningene du nevner har det jo en funksjon. Blir det ikke litt annerledes på dansk? Det kan for eksempel være etter et spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 24. august 2008 #4 Del Skrevet 24. august 2008 Ja, jeg synes danskene bruker det anderledes. De sier f.eks -Hva syns du om dette -Jammen, det synes jeg er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå