Malama Skrevet 15. april 2009 Forfatter #661 Del Skrevet 15. april 2009 Spise frokost starte vaskemaskina - mørk 60 Vaske gulvet i babysonen Rydde salongbordet Fylle og starte oppvaskmaskina henge ut klesvasken starte vaskemaskina - rødt Legge sammen klærne fra i går spise lunsj Trille tur Hente posten Rydde litt på badet Spise middag Pakke ut storekofferten Pakke ut baggen vår Se til at loftsvinduet er lukket ved leggetid Ser ikke ut til at jeg kommer helt i mål i dag heller, Harald har vært trøtt/grinete stort sett hele dagen, og mannen kommer jo ikke hjem før i morgen. Planen var å gjøre en del etter han hadde lagt seg, men her sitter jeg, trøtt og lat. Lurer på å legge meg snart jeg, mye søvn er jo ikke noe jeg er bortskjemt med, akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. april 2009 #662 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Det er nok like greit å finne loppekassa. Endret 15. april 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. april 2009 Forfatter #663 Del Skrevet 15. april 2009 Sitter her visst enda... men har ikke gjort noe som helst fornuftig den siste timen, så nå logger jeg av og krabber til sengs. Jeg ventet egentlig på en mail fra min mann, han skulle sende meg noe jeg skulle skrive ut og henge på postkassestativene, men det får bli i morgen tidelig (skulle vel egentlig bare se til at det kom opp før posten ble levert slik at folk så det når de hentet posten i morgen) Nå er det natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. april 2009 Forfatter #664 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Ny dag, og nye muligheter. Lat i går, og må skamfult innrømme at fortsatt er ikke baggen og kofferten pakket ut... Ble ikke ryddet på badet heller. Og ikke ferdig på salongbordet, selv om jeg begynte i alle fall da. (Har blitt en kaoshaug av papirer i ene enden, som jeg vil ha bort) Spise frokost starte vaskemaskina - bleier Vaske gulvet i babysonen Rydde salongbordet Fylle og starte oppvaskmaskina Tømme oppvaskmasina henge ut klesvasken starte vaskemaskina - håndklær Legge sammen klærne fra i går spise lunsj Trille tur Hente posten Rydde litt på badet Pakke ut storekofferten Pakke ut baggen vår Harald sover merkelig nok ENDA, la ham for to timer siden! Får se om jeg får gjort litt mer før han våkner... Endret 16. april 2009 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2009 Forfatter #665 Del Skrevet 20. april 2009 Dårlig med listeoppdatering i det siste... Men i dag er det noe som er annerledes. I dag skal jeg på JOBB! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. april 2009 #666 Del Skrevet 20. april 2009 Håper du har en fin førstedag på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. april 2009 Forfatter #667 Del Skrevet 20. april 2009 Dagen på jobb gikk greit den. Litt stress rett før jeg dro, og lite ammevillig gutt, men jeg kom meg da på jobb. Oppdaga at årsaken til at jeg ikke har fått svar på søknad om ammefri kommer av at søknaden ikke er behandlet, ettersom den antakelig ligger nederst i en papirbunke og venter på å bli scannet inn i saksbehandligssystmet... Men jeg regner med tilbakevirkende kraft og jobber nå som om jeg hadde redusert tid jeg. Litt uvisshet om hvilke oppgaver jeg skal ha, men jeg fikk en ganske myk start, om man kan si det sånn, med avstemming av noe jeg aldri har vært borti før... men det gikk nå, på et vis, og jeg fortsetter med det i morgen. Jeg hadde trodd jeg skulle telle timer og minutter til jeg kunne gå hjem, men før jeg visste ordet av det (før jeg egentlig hadde gjort mer enn å snakke med folk, skifte passord, få en enkel innføring i hva jeg skulle gjøre, snakke med flere folk, og gå en runde på jakt etter den søknaden, så var det lunsj. Og etter lunsj gikk det også fort. Men det var godt å komme hjem, bli møtt i gangen av en gutt som brøt ut i et stort smil fra øre til øre når jeg kom inn. Og som begynte å krafse på genseren min, med sine "matlyder" og beina som småp trommestikker, når jeg satte meg ned for å kose med ham. Litt amming, middag, litt mer amming, en tur på reflex for å bytte dressen vi kjøpte på lørdag (det viste seg når vi kom hjem at den ikke hadde strikk rundt ene håndleddet) og vips så var det tid for kveldsmat, kveldsstell, amming på senga, og legging. Leggingen tok litt tid da, han var urolig, ville over på magen, ville ikke sove. Men etter flere runder over i vår seng for mer amming (og ei nattahistorie fra sin far) og enda mer amming, så... alle gode ting er tre, nå sover han. Dagen på jobb gikk greit, men den tida jeg hadde med ham hjemme før leggetid var jo superkort, enda jeg faktsisk tok toget hjem 1505 så fløy timene og vips skulle han legge seg. Det var greit å gå på jobb i dag. Vel, på vei fra toget til jobb kjente jeg at jeg hadde vondt i magen av tanken på jobb, men... det gikk greit. Men tanken på at jeg skal gjenta det i morgen. Og dagen etter. Og dagen etter. Og.... DET føles ikke så kjekt. Men det går nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. april 2009 #668 Del Skrevet 20. april 2009 Vel overstått førstedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. april 2009 Forfatter #669 Del Skrevet 24. april 2009 Første uke på jobb er over. DEEEEILIG med helg. Før betydde helg "sove lenge" og "friiiiiiii". Nå betyr det "mulighet til å kose og leke med Harald!" og det er myyyye mer fantastisk. Deilig! Uka har gått greit, far og sønn har kost seg hjemme, og jeg har klart meg greit på jobb. Vikaren min syntes det var uventet, og festlig, at hun måtte forklare meg litt av hvordan det er vi gjør ting nå igjen... men det går jo greit da tilslutt... Ettersom guttungen ikke vil ta melk på flaske, blir det amming før jeg går (minus i dag da han rett og slett streika, og nekta å ta puppen på morgenen...) så får han grøt av sin far når han våkner fra dubben, får fruktmos som mellommåltid før eller etter den andre dubben (Da har jeg ofte ammet en liten tår, men siden han ikke vil ha flaske, så...) og så ammer jeg når jeg kommer hjem, og han får middag og pupp, senere kveldsgrøt og så ammes han på senga når jeg legger ham. Han er straks klar med sine "ehh, ehh" lyder, fingre som krafser på genseren og bein som små trommestrikker når jeg kommer hjem... ingen tvil om at DA vil han i alle fall ha mammamelk ja! Og i går klarte han for første gang å trekke seg opp på to! Med ullstrømpebukse var han fort nede igjen med et dump da... Så i dag har han fått seg antigi-sokker... Det er slett ikke beina han på noen måte er sterk i. Han står bare på kne eller på tå, har aldri hele fotsålen nedi, men han er innmari stek i armene, så han trekker seg opp og holder seg oppe med armene, rett og slett... I dag kom forresten en ny variant... Tidliger ei uka klarte han endelig å krype UNDER stuebordet (Han stanger ellers oppi med hodet... det er nemlig ei hylle under bordet) I dag klatret han OVER den... fikk vel og merke litt hjelp av meg når han skulle ned på andre siden da, for han hadde ellers kommet med hodet først rett ned i gulvet ja... så jeg støtta litt. Spennende utvikling hver dag, og jeg... jeg er på jobb store deler av dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. april 2009 #670 Del Skrevet 24. april 2009 Er utrolig hvor fort utviklingen går. Jeg kan tenke meg at det er utrolig å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2009 #671 Del Skrevet 24. april 2009 Åååå, det er så fantastisk å lese om utviklingen, og det var jammen suuuuperkjekt å se dere igjen alle sammen i påska!! Kjempe koselig, og se den flotte familien! Vi savner dere her altså.... Håper det går bra på jobb! Har tenkt på deg, nå som du begynner på igjen, det er jo litt spesielt, og jeg synes det har gått så fort..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. april 2009 #672 Del Skrevet 24. april 2009 Så koseleg å lesa om dagane dine! Eg er imponert over at du har tid til å skrible ned litt i denne travle kvardagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2009 Forfatter #673 Del Skrevet 25. april 2009 Plutselig ingenting å gjøre... Mannen er ute på dugnad. Jeg får ikke være med på dugnad, for det er "grovdugnad", beskjæring og denslags med 13 års aldersgrense, da mente mannen at det var ikke noe for meg å gjøre med Harald på ryggen... Vel, nå sover Harald i vogna si. Vi rusla en liten tur på butikken med et lånesjal jeg måtte prøve tidligere, men vi har en SKIKKELIG handletur forran oss, med handling til neste uke. Den må vi lenger enn ned på nær-kiwi for å foreta oss, ned på senteret tenker jeg, og det frister ikke så mye å bære eller trille all maten hjem, så jeg lurer på å kjøre ned. Men nå måtte gutten få sove, og egentlig er planen å ta ham på lekeplassen når han våkner, kose oss i fineværet... Så, jeg HAR for all del noe å gjøre, jeg må handle! Men, det får jeg liksom ikke gjort akkurat nå... Så da sitter jeg her og lurer litt på hva jeg da skal gjøre... burde selvsagt rydda huset da... vel, i det minste har jeg hengt opp dagens andre maskin med klesvask, og tatt ned den første, og satt på den tredje, så NOE husarbeide gjør jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. april 2009 #674 Del Skrevet 25. april 2009 Du har rukket over mer enn meg hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. april 2009 Forfatter #675 Del Skrevet 25. april 2009 Og mangelen på oppgaver løste seg raskt. Naboen starter motorsykkelen sin. Sto så lenge utenfor med så høy lyd at den 1) utløste babycallen og 2) vekket Harald. (og et barn til tipper jeg, da jeg kom ut for å trøste kom det ei barnevogn trillende ned bakken, av ei som bor på rett her oppe...) Da jeg kom ut var det snørr og tårer, Harald er litt redd sånne lyder.... Så jeg trøstet, og tok ham med ned på lekeplassen hvor han fikk leke i sandkassa og i babyhuska. Men så var det jo dugnad da, grovarbeid... motorsag... de hadde pause da vi kom ut, men de starta jo igjen... Så da var det ikke så kjekt der ute, for det var jo det med de lydene.... Så vi dro på butikken i stedet, og kom hjem for ikke så lenge siden. Nå får Harald middag av sin far, og jeg har puttet i meg to brødskiver, har ikke spist siden frokosten klokka ni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. april 2009 #676 Del Skrevet 30. april 2009 God langhelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. april 2009 Forfatter #677 Del Skrevet 30. april 2009 Takk for det. Småsyk gutt her i huset. På tirsdag hadde han feber, i går var feberen borte, men han begynte å hoste litt. Hoster mer i dag, og er lettere subfebril. Ikke feber, men litt høyere temp enn vanlig (37,8, en halv grad over det han har når han er "helt frisk") Ikke sånn vendig syk, men virker litt slimete/surklete i halsen, og hoster altså litt sånn "stygg hoste" innimellom. Håper det går over uten videre problemer. Sånn ellers har vi hatt besøk av "besten" i gårkveld og i dag, så Harald har kost jeg med bestefaren sin (min svigerfar) Har jeg forresten nevnt at Harald får ei ny tante til høsten? Min mann skal bli storebror igjen. Men nå er det leggetid her. Mannen forsvant ned da gutten hostet og våknet igjen. Det ble jo stille der nede, men jeg burde vel slå av pc'n , pusse tenner og krabbe til sengs. Det er tross alt ikke så mange timer til han våkner for en ny dag! Spørs om muligens min faste 1. mai-tradisjon med softis må opp til sterk vurdering, ettersom Harald har en tendens til å reagere i magen om jeg drikker mye melk (eller spiste et par is...) Tåler magen hans EN softis (via min mage, selvsagt)? Vi får se. Natta nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #678 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Husj, har Harald smittet meg, eller noe? Det kjennes i halsen som om jeg er på vei til å bli forkjøla, fastslo jeg i morges. Nå føles det som om noen har skrudd opp volumknappen i hodet mitt, lyden av tastaturet er som skudd, da jeg var på toalettet syntes jeg lyden av glidelåset var øredøvende... Fant en paracet i skuffen som jeg puttet i meg. Småfryser. Kan jo IKKE bli syk nå, tertialavslutning denne uka, jeg har vel egentlig 200% stilling (men har vikar i den ene, og er under opplæring i den andre...) Grunnet at Harald våkna tidlig i morges var amming, dusj, frokost og ny amming unnagjort til klokka var åtte, så jeg rakk toget før jeg pleier, derved håper jeg på å komme meg hjem på toget før jeg pleier også, i så fall er det 3 timer igjen av dagen, inkl lunsj. Det føles mer enn lenge nok ut. Håper paraceten snart slår inn. Burde kansje sjekka veska om jeg har en til, for det hadde nok vært lurt med to... Edit to add: Det var der ikke, så det får bli med den ene. Endret 4. mai 2009 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. mai 2009 #679 Del Skrevet 4. mai 2009 Huffda, god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mai 2009 #680 Del Skrevet 4. mai 2009 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå