Malama Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #601 Del Skrevet 5. februar 2009 Det virker heldigvis ikke som om det plager ham. Jeg smører med fuktighetskrem anbefalt fra apoteket, og ser hva som skjer. Om det begynner å plage ham/blir verre får vi kontakte legen, ellers er det jo legekontroll på 6 mnd. kontrollen på helserstasjonen i slutten av måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #602 Del Skrevet 10. februar 2009 Det plager ham ikke åpenlyst, og han har ikke blitt verre heller. Men vi har nå smurt og smurt og smurt, vi bytta krem, for den første var parfymert, og når jeg hadde smurt beina, magen, armene og ansiktet med den, så luktet jo gutten som et helt parfymeri... Nå smører vi med aderma exomega, fri for alle skumle greier. Han er mindre rød, absolutt, men det blir ikke borte. Så jeg ringte HS for å høre om vi burde gå til lege, eller om det kunne bare vente og se. Hun anbefalte lege for å se om vi kanskje trengte noe sterkere å smøre med. Så da ringte jeg legen da. Og han hadde faktisk en ledig time i dag (jeg ringte ikke så tidelig at jeg tenkte hastetime, ventet til nå nettopp jeg, og ringte bare for en time generelt, regna med i neste uke en gang) Så da skal vi faktsik til legen i dag da, 14.15. Hadde allerede avtalt en trilletur ned på senteret om en time/halvannen, så det passer jo ganske greit. Nå har gullungen sovna i vonga i gangen (Han våkna tiiiidelig i dag, og hyyyyylte. Han ville ikke roe seg og sto opp halv sju med sin far, men kom tilbake etter en halvtimes tid, for far måtte gjøre seg klar for jobb. Da spiste gullet, sovna, og sov til over ni, deilig for mor. Men nå var han derved, to timer senere, klar for en utedubb. Godt pakket i ulldress som tanta mi har strikket, i ullpose nedi vogna, det er 8 kuldegrader ute, men det går nok greit, det er ikke like kaldt inni vogna, erfaringsmessig (babycallen har temp-måler) Nå får jeg vel sette ut vogna, og se om jeg kan få i meg noe frokost, det har vært litt sånn styr med morgenstell, amming, telefon til HS, telefon til legen, og en gutt som ikke ville ligge på gulvet lenger, ettersom han begnte å bli trøtt, men NÅ er det endelig tid for min mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #603 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg er visst en overnervøs mamma jeg... som løper til legen etter at HS har rådet meg til det sidne hun ikke vil ta ansvar for noe som helst... Vel, prikkene er visstnok en etter-reaksjon etter en virusinfeksjon han har hatt, uten at jeg har merket at han var syk... Og de har ifølge legen heller ingen sammenheng med at han er tørr, det er visst tilfeldig. Vel, så er det visst fortsatt ikke noe galt med gutten da. Fine greier Jeg er bare litt overnervøs, tydeligvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #604 Del Skrevet 12. februar 2009 Men til gjengjeld ble smøring av den doppen i hodebunnen revidert da. Det står på resepten "2 ganger daglig til to uker etter bedring". Bedring er ikke det samme som ble bra! Og nå sa han at vi skal smøre til det er bra. Dog, max 4 uker, ble ikke flassinga borte innen 4 uker måtte vi komme og få noe annet. Jeg som syntes han var nestne bra da, men legen sa "Har han vært verre?" Ehh, ja, han var rød! Før var det 2-3 timer, i det siste har det vært 1-1,5 I går var dcet 2,5 time igjen. Og i dag? 40-45 minutter... Så her sitter jeg og spiser frokost, mens gutten allerede er ferdig med formiddagsdubben sin... Jaja, denne soppen som "nok ville bli bedre i løpet av en uke", heter seg nå at "sopp er jo ikke så lett å bli kvitt", så disse prikkene som helt sikkert forsvinner i løpet av en ukes tid, er vel ikke så lett å bli kvitt de heller da, om de ikke forsvinner av seg selv? Denne sovinga til gullet er dog ikke til å bli klok på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #605 Del Skrevet 13. februar 2009 Jaja, han sov hele TRE ganger i går, og den siste gangen sov han faktisk ganske lenge, g våkna bare fordi jeg plukka ham ut av vogna, satte ham i bilstolen og dro for å hente mannen, gutten var så fortumla han visste ikke hva som skjedde tror jeg Og nå er tida snart klar for en ny tur ut. Kaldt i dag, men ikke såååå kaldt, så han skal få sove ute. I morges lekte vi "Hvor er Harald? Deeeeeer er du!" mens HAN styrte leken. Rett og slett, han tok teppet sitt over hodet, så jeg spurte hvor han var, og når han tok det ned sa jeg "Titt, tei, deeeer er du" og sånn. Vi har pleid å leke det før også, men da har jeg tatt teppe/kluten/bodyen hans over ansiktet hans, nå var det han som gjorde det. Slett ikke sikkert det var det han først tenkte når han begynte, men han gliste når jeg begynte å si det i alle fall, og fortsatte Det er gøy å se hvordan han utvikler seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2009 #606 Del Skrevet 13. februar 2009 Så koselig det høres ut å leke med Harald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #607 Del Skrevet 13. februar 2009 Dt er kjempegøy å leke med ham, og særlig når han begynner å skjønne litt Om enn litt slitsomt, når han forventer at jeg skal si "Hvor er du? Titt, der var du" HVER gang han tar opp og ned teppet, og slett ikke går lei av det... og jeg sitter i telefonen... Men, for all del, lokk ham til å snu seg over på magen, sett et speil og en bsll forran ham, så er han distrahert og har det gøy med noe helt annet, ballen forsvinner fort, og speilet velter, men han kaver på I dag er han veldig på å gnage på alt mulig, jeg antar han kløøøøøøør. Om nå bare det kunne kommet noen tenner ut snart... ikke det, amme-messig gleder jeg meg ikke til tennene kommer, men sånn av hensyn til at det åpenbart plager ham at de er på vei..... i evigheter.... Sola skinner, det er nydelig vær, kaldt, men sola varmer. Siden det nesten ikek har snødd i natt er det antakelig mulig å trille tur i dag, stort sett trille på veien da, men det går fint, velger veier der det er lite trafikk, ikke på hovedveien, selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2009 #608 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har noe å se frem til altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #609 Del Skrevet 13. februar 2009 Det har du. Det er mye slit, men det er mye kos også Og ikke så slitsomt nå, som det var for noen mnd siden heller (og noen unger sover mer enn min, så da er det visstnok enda mindre slit...) Men nå har jeg en trøtt kar her, så vi skal btyte bleie og trille tur, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2009 #610 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja. Jeg er forberedt på at det nok vil bli en kjempeomveltning og en del slit også. Når jeg ser på de forholdsvis nybakte foreldrene som bor over oss (to par med baby på 2,5 og 3 mnd.), så ser jeg at de er riktig så lykkelige også. Det skal sies at de har fått veldig "snille" babyer. Ikke mye nattevåk og grinig der i gården. Begge to er blide og fornøyde små krabater. Dog ser man godt hvem som er sjefen i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #611 Del Skrevet 14. februar 2009 Lurer på om vi "tjustarter" litt med maten jeg... Har jo hele veien sagt fullamming i 6 mnd. Men guttungen blir jo 6 mnd på TORSDAG! Det er en dum dag for "fast føde", for da er jo pappamannen på jobb... Så da blir det enten neste helg, eller denne helga. Jeg regner med at magen hans ikke er sååååå fininnstilt på den magiske 6. mnd dagen at 3-4 dager fra eller til er det som er avgjørende... Så var det bare å bestemme seg for hva vi begynner med da, potet eller grøt? Spurte mannen hva vi skal gjøre med mat, han sa "koke poteter til ham i morgen?" men så reviderte han seg til at om jeg bare bestemte hvilken grøt (med eller uten gluten, jmf mine bekymringer om det for litt siden) så kunne vi godt kjøpe grøt altså... Et spennende kapittel, MAT for gutten! Åhh, plutselig så skremmende at jeg lurer på han må vente til neste helg fordi jeg ikke helt vet om jeg "tørr"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2009 #612 Del Skrevet 14. februar 2009 Lykke til med Fast Føde-Prosjektet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #613 Del Skrevet 14. februar 2009 Takk Du har MYYYE å glede deg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2009 #614 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, det er mange små milepæler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 15. februar 2009 #615 Del Skrevet 15. februar 2009 Lenge siden jeg har tittet innom her. Spennende med Fast- Føde prosjekt Hvordan går det sånn ellers? Kan tenke meg at det har skjedd en del på utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #616 Del Skrevet 15. februar 2009 I dag fikk Harald risgrøt laget med morsmelk. Vi laget grøt av ei t-skje med pulver, og det ble mange små babymunnfuller av det... Han var ikke sånn suuuperinteressert, men han spytta det heller ikke ut, så han spiste da litt. Og i morgen får han smake igjen. Så langt ser det ikke ut til at han fikk vondt i magen eller noe, men vi får nå se i morgentidelig, om det faste pottefyllet kommer eller ei. Ja, det er vel feil å kalle det pottefyllda, han har bare gjort det på potta en gang, men han gjør det stort sett rett i vasken (så vasker jeg selvsagt vasken etterpå, men det er lettere med vasken enn toalettet, både pga høyden jeg skal holde ham i, og speilet som gjør kommunikasjonen mulig. Potta er vanskelig, for det er tungt å holde ham der, og han leeeeeeeener seg så gjerne til siden for å nå tak i noe spennende. Knalltungt for mor å holde ham på potta da ja, så det blir oftere vasken etter litt, fordi jeg blir sliten... Men i alle fall, gullet har fått litt mat, og ellers koser han seg og vokser seg stadig større. Han elsker å trekke seg opp etter fingrene våre, sitte er tingen, må vite! Men han velter lite raskt ned igjen da, for han eier jo ikke balanse Han snur seg fra den ene siden til den andre, og helseøstra kan nå si hva hun vil, men det er ikke "tipper over" hver gang han snur seg fra magen til ryggen, han snur seg kontrollert og bevisst, så det så! Han er svært lite mobil, snurrer mest rundt, men forflytter seg jo litt når han ruller over, og ellers kaver han seg litt avsted, stort sett bakover (Og ikke mange cm av gangen nei..) Han gliiiiser stort når jeg prøver få ham til å si mamma, men han sier det ikke, ikke med vilje. Det hender når han sutrer at det kommer "mama", men ikke sånn "se på mamma og si "mamma!"" nei. Lyden han er mest gladi er vel "brrrrrr" så spyttet spruter. Eller rett og slett hvin... også er det kjempegøy når jeg hviner tilbake da! Og "Hvor er Harald? Deeeeeer er du!" og andre varianter rundt "borte, titt-titt!" er storveis, dog helst er det han som skal bli borte, ikke jeg. "Hvor stor er du" funker dårlig, når vi skal strekke hendene hans over hodet, vil han heller trekke seg opp etter oss... Ro-ro til fiskeskjær og ro, ro sin båt er bedre ja. Tok en dag eller to før han skjønte at si skulle ro og leke, ikke legge ham ned, så til å begynne med "rodde" jeg med en gutt som var stiv som en stokk, han skulle ikke legges ned nei, han låste magemusklene så godt han klarte, han ville sitte! Ja, opp, opp, opp og sitte det er det han vil. Så han jobber iherdig med situps-øvelsene sine, og vil trekke seg opp etter det han får tak i, enten det er mor sine hender, sine egne klær eller teppet sitt. For å si det sånn, å trekke seg opp i sittende etter buksa si eller tettet sitt fungerer dårlig... men han prøver, det gjør han. Vesle, lille gutten min begynner å bli stor! "Han er nå bare 5 mnd" tenker jeg. Men, det er vel riktigere å tenke at han er 6 mnd nå, det er bare noen få dager til halvtårsdagen hans. Tida går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 16. februar 2009 #617 Del Skrevet 16. februar 2009 Så bra at han ikke spytter maten ut. Sikker på at det ikek går lang tid før han får smaken på det Er nok litt uvandt. Skjedd en del på utviklingen hans. Koselig å lese Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 17. februar 2009 #618 Del Skrevet 17. februar 2009 Oi, kommenterte eg ikkje då eg var innom i går? Jaja... Travelt med to små.. Så koseleg å lesa om framstega til vesle skjønne Harald! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #619 Del Skrevet 17. februar 2009 Tipper du har det travelt med to ja, synes det er travelt nok med en jeg. Men det er fasinerende å tenke på, hvor mye han har utviklet seg på et halvt år. Så liten og hjelpesløs han var da han kom til oss, kunne bare løfte hodet et lite øyeblikk, kunne suge om han ble lagt rett til, men komplett uten styring på kroppen sin. Nå har han jo enda ikke full kontroll, klarer ikke sette seg opp, kan ikke krype eller gå, men han har likevel myyye mer kroppsbeherskelse, og er godt fornøyd med det han får til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #620 Del Skrevet 19. februar 2009 Gratulerer med dagen, vesle Harald. Det er 6 mnd i dag siden du ble født. Tida har gått fort, vi har opplevd mye sammen, og myyye mer venter oss. For en fantastisk opplevelse, å få lov til å være mamma'n din! (Så får det heller bare stå sin prøve at jeg sitter her med hodepine og vondt i kroppen pga søvnmangel pga en liten gutt som var våken med 1-2 timers mellomrom frem til han avsluttet natta rundt halv seks i morges...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå