The Kitten Skrevet 23. august 2008 #21 Skrevet 23. august 2008 Ååå, er det DET man gjør. Ja, nei da er det vel ikke noe farlig.. Han sa jo selv at det ikke gjorde saken noe bedre. Les skikkelig før du kommenterer.
Mann 42 Skrevet 23. august 2008 #22 Skrevet 23. august 2008 Ååå, er det DET man gjør. Ja, nei da er det vel ikke noe farlig.. Det kommer vel an på hvordan man definerer "farlig". Men jeg tviler litt på om man ville giddet å bruke det som torturmetode dersom det ikke hadde potensiale til å traumatisere et menneske i en slik grad at det ville gjøre nesten hva som helst for å slippe en runde til på skråbrettet. Så la oss bare anta at selv om man ikke får vann i lungene, og ikke kan drukne, så er det skadelig for personen i og med den høye graden av traumatisering. Det er almenn enighet om at dette er tortur, de eneste som ikke vil være med på denne definisjonen, er amerikanske etterretningsfolk, som sikkert har hatt god nytte av metoden, og gjerne vil fortsette å benytte den.
Gjest Gjest_s_* Skrevet 24. august 2008 #23 Skrevet 24. august 2008 Hvis det dreier seg om faktisk tortur kontra fiktive drap og rent skuespill, så helt klart JA, mye verre. Det er vel enda et stykke igjen til vi når "Contender"-tilstander, håper jeg. Contender var en en fremtids-dystopi om en nær fremtid der virkelige mord var blitt underholdning, på linje med reality-TV i dag. Showet "The Contender" var i denne historien som Big Brother, men med skytevåpen. Og deltakerne gikk fritt rundt i byen. TV-dekningen var via overvåkningskamera. Jeg er sikker på at Christer Falk har sett den. Det blir bare mere og mere av lemlestede lik på alle nyhetskanaler, selvmordbombing, krig, katastrofer. Daglig hører vi om drap her i Norge på alle nyhetskanaler. Nå er jo reality-tv noe deltagerne frivillig går med på, men jeg syns slett ikke at tortur har noe her å gjøre. Det meste av reality-tv er jo noe dritt, det er slett ike reality men planlagt det meste.
Gjest Tigress Skrevet 24. august 2008 #24 Skrevet 24. august 2008 Eg synst det høyrest heilt idiotisk ut. Endå ein god grunn til å ikkje sjå på tv. Men det seier vel kan hende ein del om publikum?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå