feuerstein Skrevet 9. september 2008 #21 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis du hadde hatt master i noe teknisk som er av interesse for oljebransjen og likevel ikke får jobb ville det vært på tide å gjøre noe annet enn å bare sende søknad etter søknad. Du sier selv det du ikke er god på intervju, så da kunne det vært en idé å investere i tiltak for å fikse på det. Iom. at du også skriver at jobbene innen ditt felt primært finnes i Oslo antar jeg at masteren ikke er teknisk rettet og interessant for oljebransjen, så da er mitt første avsnitt straks mindre relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 9. september 2008 #22 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis du hadde hatt master i noe teknisk som er av interesse for oljebransjen og likevel ikke får jobb ville det vært på tide å gjøre noe annet enn å bare sende søknad etter søknad. Du sier selv det du ikke er god på intervju, så da kunne det vært en idé å investere i tiltak for å fikse på det. Iom. at du også skriver at jobbene innen ditt felt primært finnes i Oslo antar jeg at masteren ikke er teknisk rettet og interessant for oljebransjen, så da er mitt første avsnitt straks mindre relevant. Hva får deg til å tro at jeg ikke har invistert i tiltak for å bli bedre på intervju. jeg har vært på intervjutrening, lest mye om emnet og bruker alltid flere timer på forberedelse. Rådene du gir er elendige. Og jeg har ikke bedt deg om råd. Et drit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 9. september 2008 #23 Del Skrevet 9. september 2008 Ikke klag på meg når både utdanning og personlighet ikke er som markedet ønsker. En av oss har jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 10. september 2008 #24 Del Skrevet 10. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 10. september 2008 #25 Del Skrevet 10. september 2008 Ikke klag på meg når både utdanning og personlighet ikke er som markedet ønsker. En av oss har jobb. Vet du hva, for bare et par år siden var det skikkelig vanskelig å få jobb innen IT-bransjen. Arbeidsmarkedet svinger. Jeg har også jobb forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 10. september 2008 #26 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jeg har en teori, men er usikker på om denne stemmer. Jeg er overbevist om at Siddiser er Norges svar på franskmenn. De er kun høflige og hyggelige med folk som snakker på samme måte som dem. Hvis ikke går service, smil høflighet og hyggelighet på trynet ut bakdøra, og de er onde små kryp... Og det sama tror eg om østlendinger. Rart.. Men så e det jo dette om å isje dra alle onna samme kam. Endret 11. september 2008 av Maneo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #27 Del Skrevet 10. september 2008 Vel, jeg har bodd litt forskjellige steder i landet, og min klare mening er at Kristiansand er byen med mest skepsis mot annerledessnakkende, og mest innovervendt blikk. Og alle kristiansandere jeg kjenner flytter hjem igjen til byen og "gjengen" sin så snart de får sjansen, og i hvertfall innen de får egne barn som skal få den rette dialekten og innstillingen. Stavanger, derimot, er Norges mest kosmopolittiske by på mange måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 10. september 2008 #28 Del Skrevet 10. september 2008 Vet du hva, for bare et par år siden var det skikkelig vanskelig å få jobb innen IT-bransjen. Ja, har fått med meg det. Selv var jeg opptatt med å lage elektronikk i 2000-2003, så jeg merket ikke noe særlig til IT-boblen selv. Oljeservicenæringen har heldigvis bruk for oss som har lært å bruke datamaskiner til annet enn å lage superdupernettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. september 2008 #29 Del Skrevet 11. september 2008 Vel, jeg har bodd litt forskjellige steder i landet, og min klare mening er at Kristiansand er byen med mest skepsis mot annerledessnakkende, og mest innovervendt blikk. Og alle kristiansandere jeg kjenner flytter hjem igjen til byen og "gjengen" sin så snart de får sjansen, og i hvertfall innen de får egne barn som skal få den rette dialekten og innstillingen. Stavanger, derimot, er Norges mest kosmopolittiske by på mange måter. He he, har særs personlig erfaring med at dette ikke stemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 11. september 2008 #30 Del Skrevet 11. september 2008 Ja, har fått med meg det. Selv var jeg opptatt med å lage elektronikk i 2000-2003, så jeg merket ikke noe særlig til IT-boblen selv. Oljeservicenæringen har heldigvis bruk for oss som har lært å bruke datamaskiner til annet enn å lage superdupernettsider. Hva driver du med om jeg tør spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #31 Del Skrevet 11. september 2008 He he, har særs personlig erfaring med at dette ikke stemmer... Det var morsomt, ja? Etter å ha vært utenbys student i Kristiansand, med feil dialekt, har jeg altså særs personlig og smertelig erfaring med at det stemmer svært så bra. Så generaliseringer på tynt grunnlag går ikke alltid i samme retning, ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 11. september 2008 #32 Del Skrevet 11. september 2008 Nå har jeg en bevegelig arbeidsplass som rister og lukter diesel, hvor jeg er ansvarlig for at noen få pcer og en hel del embedded elektronikk lever og snakker sammen. I tillegg underviser jeg folk i bruk av dette utstyret og generell HMS på arbeidsplassen. Dessuten lager jeg superdupernettsider Egentlig ikke, jeg bare lager en del innhold til bedriftens e-læringssystem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 11. september 2008 #33 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har vært på byen i Kristiansand en helg. Underlig opplevelse. Da jeg ved 10-11-tiden kommenterte at det var svært få mennesker ute, fikk jeg til svar at det hvert øyeblikk ville være slutt på gudstjenestene i Philadelphia-teltene, så da ville det fylles opp. Og det var sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå