Gjest Huffameg Skrevet 21. august 2008 #1 Del Skrevet 21. august 2008 Han er gift og har barn i tenårene.Hun er i slutten av trettiårene og er ugift uten barn.Hun lever av rehabiliteringspenger og lever på rundt 10000kr i måneden.En stor del av disse går til dyr sminke,permanenter,hårfarge og til tannlegeregninger.Hun går en gang hver tredje uke og da betaler hun nesten 900 kr for rensing av tenner,plakkfjerning og lignende.Noen ganger får hun krisehjelp på sosialen fordi hun er blakk. Hun har ingen sjans i h..... på denne mannen. Hun har ikke sagt noe til ham om avstandssvermeriet sitt,men hun har betrodd meg at hun synes at han er sååååå kjekk og at hun vil si det til han snart. Hun har ikke utseendet med seg i særlig grad ,men hadde hun prøvet å finne noen mere oppnåelig så hadde det kanskje vært håp for henne også.Selv er jeg relativt velstående ,men kunne aldri fått meg til å bruke sånne summer på tannhygiene. Dette hørtes kanskje litt brutalt ut,men hvordan får jeg henne på andre tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #2 Del Skrevet 21. august 2008 Si til henne at hun burde gi opp med det der,fordi hun vil ende opp både blakk og skuffet. Ikke minst få henne til å skjønne at fyren både er gift og har barn og at det alene burde få henne til å holde seg unna. Ikke vær redd for å virke brutal og ufølsom,noen ganger trenger man en liten wakeup call. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 25. august 2008 #3 Del Skrevet 25. august 2008 Snakket med henne om det i dag,men hun vil ikke høre på det øret.Hun har bestilt time til uka forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 3. september 2008 #4 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg var med henne dit i dag.Hun var helt i hundre.Da tannlegen sa ha en fortsatt fin dag til henne på slutten av konsultasjonen tolket hun dette som en kjærlighetserklæring nærmest og snakket bare om det hele veien hjemover. Et sånt utsagn er jo en standardfrase nærmest.At hun tolker helt vanlige setniger sånn viser jo bare hvor på bærtur hun er.Jeg gir opp å sakke henne til fornuft.Blir nok ingen wakeup call som en gjest skrev her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mali_* Skrevet 3. september 2008 #5 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg var med henne dit i dag.Hun var helt i hundre.Da tannlegen sa ha en fortsatt fin dag til henne på slutten av konsultasjonen tolket hun dette som en kjærlighetserklæring nærmest og snakket bare om det hele veien hjemover. Et sånt utsagn er jo en standardfrase nærmest.At hun tolker helt vanlige setniger sånn viser jo bare hvor på bærtur hun er.Jeg gir opp å sakke henne til fornuft.Blir nok ingen wakeup call som en gjest skrev her. Det gøres ut som denne kusina de er "helt hekta "på denne mannen.Jeg får aldeles vondt av henne;der hun bruker masse penger på tannlegetimer hun åpenbart ikke trenger,kun for å være nær en hun er "håpløst " forelsket i. Når det har "TATT AV" så til de grader som dette, og det ikke er mulig for deg å snakke henne til fornuft,vil jeg påstå-i beste mening- at hun burde fått hjelp.Hun hadde hatt godt av å snakket med en psykolog,eller i det minste en moden person hun har tillit til og som hun er villig til å høre på.Dette kan jo ikke fortsette slik(som du jo også ser)for det kan jo utvikle seg videre i denne åpenbart nedbrytende retning ,og hvem vet hvordan det vil ende! Så kjenner du noen du tror kan ta en prat med kusina di(som det går an å stole på og som er "voksen og moden")så råder jeg deg til å spørre om hjelp . Dette er slikt som ikke alltid er så lett å hanskes med alene-i alle fall ikke når en snakker for" døve ører"slik du tydeligvis har opplevd med denne kusinen din. Men du skal jo heller ikke "ødelegge 2deg selv på dette da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 3. september 2008 #6 Del Skrevet 3. september 2008 Hva slags tannlege godttar at pasientene kommer så hyppig? Normale tannleger anbefaler jo ikke at man kommer dit oftere enn nødvendig, og det er vanligvis et eller annet sted mellom hver 6 mnd og hver 18mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #7 Del Skrevet 3. september 2008 Her er det ugler i mosen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 3. september 2008 #8 Del Skrevet 3. september 2008 Dette virker jo ikke helt sunt, men jeg tror ikke det er mye å få gjort. Stusser også ved at denne tannlegen lar henne komme så ofte. Merkelig. På den lyse siden har hun sikkert veldig rene og sunne tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 3. september 2008 #9 Del Skrevet 3. september 2008 Hvilket type sykdom har denne venninnen din egentlig? En person som er ved sine fulle fem ville vel ikke ha bruk så store summer på tannlegeregninger bare fordi man er forelsket i tannlegen?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 4. september 2008 #10 Del Skrevet 4. september 2008 Hva slags tannlege godttar at pasientene kommer så hyppig? Normale tannleger anbefaler jo ikke at man kommer dit oftere enn nødvendig, og det er vanligvis et eller annet sted mellom hver 6 mnd og hver 18mnd. Både tannlegen og tannpleier ved tannlegekontoret har orientert henne om at hun ikke trenger å komme så hyppig,men hun insisterte og sa at det var viktig for henne å sjekke tennene sine ofte fordi hun var livredd for å få hull.Jeg var med henne og overhørte at de sa det.De kan vel antakelig ikke nekte henne å komme så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts igjen Skrevet 4. september 2008 #11 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg vil ikke orientere om sykdommer hun har.Jeg er bare kusinen hennes og har ikke innsyn i journalen hennes,ikke vil jeg si det jeg vet om henne her på nettet heller siden noen kan kjenne henne igjen,men hun har det ikke så greit for tiden.Når jeg var med henne til tannlegen i går så hadde hun på seg en bluse som hun hadde åpnet de fire første knappene i sånn at bh`n halveis kom til syne.Hun luktet sterkt av svette og det var en stor sennepsflekk på blusen.Hun hadde masse blå mascara på vippene så det så ut som lange edderkoppvipper og knallrød leppestift på munnen.Jeg spurte om hun hadde tenkt å se sånn ut når hun skulle til tannlegen,men hun insisterte og trodde antakelig at hun så veldig sexy ut. Håret var tuppert med masse hårspray. Bør jeg orientere tannlegen på hennes vegne eller er det langt over grensen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nishiki Skrevet 4. september 2008 #12 Del Skrevet 4. september 2008 Hva skal du orientere tannlegen om da mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 4. september 2008 #13 Del Skrevet 4. september 2008 Har vurdert fram og tilbake om jeg bør fortelle tannlegen om at hun er på tuppa etter han,men vil nok ikke gjøre det.Jeg synes hun bør si det selv,sånn at hun kan komme seg ned på jorden igjen og ikke kaste de få pengene hun har rett ut av vinduet på "fjaseriet" sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #14 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fælt til dissing av denne dama da. Det er da ikke så uvanlig å få en liten crush på tannlegen,læreren,psykologen eller whatever selv om det vil være urealistisk og oppnå noe i de fleste tilfeller? Litt stygt å gjøre narr av at hun sminker seg også, er det ikke? Vi kvinner bruker jo ofte litt maskara som regel.At hun sminker seg trenger jo ikke å ha noe med denne avstandsforelskelsen å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiaMaria86 Skrevet 5. oktober 2008 #15 Del Skrevet 5. oktober 2008 Stakkars kusinen din sier jeg bare! Tenk å være så sinnsykt håpløst forelsket i fyren at det rett og slett har gjort henne blind, etter det gamle ordtaket. Er det noen der ute i denne verden hun hører på eller stoler på, så burde de sette seg ned og fortelle henne hva hun holder på med og hvordan dette ganske sikkert kommer til å ende; i ingenting! Når man drar en forelskelse så langt som det der, tviler jeg på at hun tenker på det økonomiske aspektet i det hele tatt, hun vil jo bare se han hun mener er drømmemannen hennes igjen, så ofte som mulig. Noen må snakke med henne, og tvinge henne til å høre, er litt redd for at fallhøyden hennes er enorm i denne situasjonen, og at hun kommer til å treffe steingrunn hardt den dagen hun innser at dette blir ikke noe av, også i tillegg innser hvor mye penger hun har brukt på de skarve minuttene hun får se ham de dagene hun er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #16 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er enig med deg i at hun kanskje er litt vel på tuppa etter denne fyren,men alle har vel vært på trynet etter noen en eller annen gang? Klart det er synd at hun må betale store summer for å få sett han,men unormal er hun da ikke? Ingen hadde vel sagt noe om det var en tilfeldig fyr på et diskotek hun var på tuppa etter? Hvorfor er det krise bare fordi det er tannlegen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiaMaria86 Skrevet 5. oktober 2008 #17 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fordi en 10 minutters "date" koster 900 kr +........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #18 Del Skrevet 5. oktober 2008 En tur på byen kommer fort opp i samme prisen.Hun får jo tannstell "på kjøpet" da,så det er jo ikke helt fånyttes? Jeg synes det er vel mye krisemaksimering i denne tråden.Jeg er enig i at dama ikke høres kjemperasjonell ut,men det er jo ikke forelskede mennesker stort sett heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 6. oktober 2008 #19 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hun lever av rehabiliteringspenger og lever på rundt 10000kr i måneden. Jøss, det var da svært.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #20 Del Skrevet 7. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå