Gå til innhold

tid for fotografering


Green

Anbefalte innlegg

Når går de til fotografen? Før eller etter vigselen? Fordelen med å ta det før vigselen er jo at gjestane ikkje treng å vente så lenge på middag. Og at ein får god tid hjå fotografen. Men den STORE ulempen er at brudgommen får se bruden før ho kjem opp midtgangen...

Kva har de tenkt å gjere og kvifor? Lurer og på kor lang tid de reknar mellom kyrkja og middagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble fotografert etter vielsen, nettopp fordi jeg ikke ville at mannen min skulle se meg før vielsen. I tillegg hadde vi vielsen tidlig, så det passet best på alle måter å ha fotograferingen etterpå. Vielsen var ferdig ca 12.15 og middagen startet 15.00. Gjestene våre (de fleste) dro rett til lokalet etter vielsen og der fikk de servert velkomstdrink. Tror ikke de synes det var kjedelig. Fint vær var et også, så de koset se ute.

Personlig tror jeg man slapper litt mer av på bildene om man tar dem etter vielsen. Jeg hadde nok blitt litt "stiv" på bildene om vi skulle ha tatt dem på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta bildene før vielsen slik at det ikke blir så lang ventetid mellom vielse og middag. Fotografen har satt av litt over 1,5 time for fotografering slik at vi skal ha god tid, og slipper å grue for å ikke rekke å bli ferdig.

Tradisjonsmessig burde vi vel tatt det etterpå slik at ikke brudgommen ser kjolen på forhånd, men noen tradisjoner må også vi kunne bryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fotograferes etter vielsen, og det er satt av en time til dette. Noe mer mente de som skulle lage maten var alt for mye. På et bryllup jeg var i nylig ble det satt av 2,5 timer til fotografering, og det endte med at gjestene kjedet seg - og drakk opp bortimot tre kasser øl :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fotograferes etter vielsen. Kun fordi vi ikke skal se hverandre før man går opp kirkegulvet. Litt gammeldagse. Det er satt av 1 time til dette.

Til de som skal fotograferes før vielsen: Ikke glem å sett på ringene! Jeg kjenner nemlig et par som glemte dette og måtte ta alle bildene om igjen - i etterkant... Litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har droppet timen med fotografen etter vielsen til fordel for en ferdigutdannet fotojournalist som skal være med oss hele dagen - fra før vielsen til middagen begynner. Hun er flink til å situasjonen når den skjer, og jeg håper hun kan ta utradisjonelle bilder. Hun skal også ta bilder av oss, og med forlovere og familie etc før middagen - "når det passer"!

Har sett bilder fra et bryllup hun var med i på samme måten for noen år siden - og det ble så stilig - fra uforglemmelige øyeblikk. (For eksempel når brudgommen venter nervøst i kirken og når bruden manøvrerer seg og den store kjolen inn i bilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ta bildene etter vielsen pga at han skal ikke se meg før vielsen og hvis vi hadde tatt dem før vielsen så hadde vi jo ikke vært gift på bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta bildene etter vielsen pga at han skal ikke se meg før vielsen og hvis vi hadde tatt dem før vielsen så hadde vi jo ikke vært gift på bildene...

Dette er også ett av mine argumenter. Godt å vite at vi faktisk er lovlig gift på bildene og ikke måtte ha det i bakhodet at bildene ble tatt når vi fortsatt var bare "samboere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi tar bildene etter vielsen. Det var liksom ikke spørsmål om noe annet for vår del. En venninne av meg sa i går at "Det er da vanlig folkeskikk at gjestene venter på at brudeparet får tatt skikkelige bilder!" Det synes jeg var OK sagt. Er det pent vær og man kan mingle litt i en hage og drikke velkomstdrink, klarer de fleste en time-halvannen uten brudeparet, og så kanskje en halvtime til fra brudeparet kommer til maten blir servert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok bildene før vielsen. Det er jeg glad for. Vi hadde riktignok såpass sen vielse (kl 16) at det ville blitt veldig sent ellers, men ikke bare av den grunn..

Gjestene slapp å vente lenge etter vielsen.

Vi fikk et par minutter for oss selv før vielsen der vi kunne fortelle hverandre hvor fine vi var.

Jeg var nysminket og hadde ikke grått (gjorde jo forsåvidt ikke det i det hele tatt, men det kunne jo tenkes) og kjolen var ikke skrukkete.

Vi slapp å stresse med bildene. Jeg vet at jeg ville tenkt mye på gjestene og hvordan de hadde det og dermed blitt litt stresset. Da hadde nok ikke bildene blitt så bra.

Nå har vi vært samboere en stund, så vi syns ikke de gamle tradisjonene var så viktige. Vi sov sammen natten før og vi. Men kjolen min var en hemmelighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos fotografen rett etter vielsen og det tok litt i overkant av en time. det var igrunn akkurat passe, gjestene dro dit vi hadde selskapet og rakk å komme litt i orden og prate med hverandre. så for vår del var det helt perfekt med¨å ta bilder etter vielsen.

:D sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos fotografen rett etter vielsen og det tok litt i overkant av en time. det var igrunn akkurat passe, gjestene dro dit vi hadde selskapet og rakk å komme litt i orden og prate med hverandre. så for vår del var det helt perfekt med¨å ta bilder etter vielsen.

:D sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...