Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2003 #1 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva er mest skånsomt for leggmuskulaturen?? Jeg har trent begge deler ganske aktivt i mange år (4-5g/uke), og tok en pause fra stepen etter et mulig brudd i en muskel i slutten av februar i år. Dette skjedde under aerobic; jeg ble helt stiv i den ene leggen, og klarte ikke sette ned benet. Etter det har jeg stivnet raskt, og det har vært vondt å bli massert. De siste månedene har jeg syklet endel, men været har tvunget meg innendørs igjen, og da står jeg igjen foran valgets kval. Spinning har jeg testet, men det er for kjedelig for meg; uansett kommer jeg til å fortsette syklingen i terrenget såfremt været tillater det. Men ferien nærmer seg, og jeg vil komme i bedre form etter våren.... Tips? hvor ofte skal jeg trene? Normalt bedriver jeg fysisk aktivitet 4-5g/uke. Hva kan hjelpe??Fysioterapi???? Setter pris på svar/forslag (unntatt det å ta det med ro; det funker ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 3. juni 2003 #2 Del Skrevet 3. juni 2003 Alt med måte, vet du. Det er ikke sunt i lengden å trene verken aerobic eller step 4-5 ganger i uka. Når du har holdt på i noen år begynner du å kjenne det på kroppen - sann mine ord. Selv trener jeg begge deler, og liker begge deler like godt, heldigvis. Step er nok tøffere for bakleggen, men alt kommer an å på intensitet, hvor riktig du jobber, sko osv. Etter at både rygg og derav knær har begynt å melde fra, har jeg gått ned på timer i sal, og fyller ut med et treningsprogram med apparater, lagt opp for meg. Før var jeg slik at jeg måtte løpe eller hoppe for å føle av jeg trente, men erfaringen viser at trening med vekter også er effektivt. Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. juni 2003 #3 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei, Nitha Du har nok helt rett; jeg vet at det ikke er sunt, men det er så moro at det er vanskelig å la være. I går ble jeg igjen fristet til en aerobictime, og i dag klarer jeg knapt å gå, så enten blir det total ro, eller en rolig sykkeltur for å myke opp musklene. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 4. juni 2003 #4 Del Skrevet 4. juni 2003 Kanskje du burde prøvd et step-time eistedet for en aerobics-time. Tross alt er d en mye mer skånsom måte å trene på..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. juni 2003 #5 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei, Chimp, Det er stepen som er problemet mitt... Jeg har overdrevet med step, og endte opp med noe som muligens var en muskelbrist i leggen. Etter det blir jeg veldig fort stiv, mer enn normalt. Tror jeg må få henvisning til idrettslege. Men takk allikevel! M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 4. juni 2003 #6 Del Skrevet 4. juni 2003 Sorry! Misforstod litt jeg da.....Driver nemlig en del step-trening selv parallelt m aerobics, og alle beinskadene jeg har pådratt meg (og d er noen i løpet av noen år) har jeg fått på aerobics-timene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå