Idnar Skrevet 22. august 2008 #21 Del Skrevet 22. august 2008 Går du ikke på skole eller jobber da?? Finnes det ingen passende jenter der? Det er viktig at du ikke virker desperat og tar hvem som helst! Tror nok at hvis du ikke tenker så mye på det og ikke stresser pga det, går ting litt av seg selv! Høres sikkert rart ut, men plutselig en dag dukker drømmedamen opp! Jeg hadde litt samme problemet, jeg sluttet å tenke så mye over det og fikk et avslappet forhold til det. Og plutseli dukket drømmemannen opp på jobb! Det kan være lurt å oppsøke plasser der jenter befinner seg! Melde seg på kurs, turforeninger osv.. Det hjelper feks. ikke å sitte forran pcen å spille (mange av mine single kompiser av meg gjør dette, og klager på at de aldri får seg dame..de har missforstått litt ) Lykke til i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 22. august 2008 #22 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg kommer lett i kontakt med folk nå, men det er en øvelses-sak. Jeg har vært flau og keitete selv. Jeg vil anbefale deg å gjøre det jeg gjorde og fortsatt gjør, og det var å ikke fokusere på kjæreste i første omgang, men på å bli tryggere på deg selv. Si hei til folk, slå av en prat med de som sitter i kassa på nærbutikken (hvis det ikke er kø, vel og merke), si hei til naboene, gå ut og drikk en kaffe og les avisa på kafe, ikke sitt inne, vær i bevegesle, åpne opp for at folk skal se og snakke med deg. Da blir sjenertheten mindre, og det blir lettere å omgås mennesker naturlig, og ikke tenke hver gang du treffer noen "er det et kjæreste emne, er det, er det?" Sett deg mål, gjør en ting du syns er superskummelt hver uke, og se om ikke du blir tryggere på deg selv! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 22. august 2008 #23 Del Skrevet 22. august 2008 Det er riktig som mange sier her. Man må jobbe med seg selv og flytte grensene sine. Ved å gjøre det vil du oppdage i mange tilfeller at når du gjør noe du har hvert redd for å gjøre.. så var det ikke så farlig likevel. Når du blir vant med den følelsen så vil ting slippe etter hvert. I jobb er det mange som treffer hverandre. Jeg har hver der selv. Hele verden er full av kvinner og muligheter. Se etter muligheter og ikke etter hva som kan gå galt. Som oftest så skjer aldri noen av de problemene man er redd for at skal skje. Å hva var poenget med å bekymre seg da? Sett gjerne opp en definisjon på den dama du er ute etter. Gjør dette så detaljert som mulig. Når du er ferdig, tenk så da etter: Hvor vil en kvinne som dette oppholde seg?, Hva slags hobbyer har hun? Går hun på ”metal” konsert eller går hun på kunstutstilling. Gjør opp en formening om hva du vil ha. Og bli deretter den personen som vil tiltrekke deg en slik kvinne. Good luck, Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #24 Del Skrevet 22. august 2008 De såkalte manipuleringsteknikkene går ut på å få jenta til å finne deg interessant, det handler ikke nødvendigvis om å lyve. Dessuten kan han få bedre selvtillit, samt være mer selvsikker under en samtale. Kjedelige gutter er ikke noe særlig til selskap. Hvis man må ty til triks for å få jenta intressert i seg, mister hun nok interessen i det øyeblikket hun finner ut at det du sa og gjorde bare var løgn/skuespill for å få henne på kroken. Playere er kanskje ikke kjedelige, men de har en rekke andre negative egenskaper, f.eks falskhet. Tillit er grunnsteinen i ethvert godt forhold, og man skaper IKKE tillit ved å spille skuespill, manipulere og lyve. Såkalte playere er med andre ord dårlige kjærester, og ingen som har noe mellom ørene streber etter å bli en slik person. Dessuten, ingen mennesker er kjedelige så lenge de tør å åpne seg og være seg selv. Det er dette trådstarter må jobbe med. Jeg er interessert i å møte en kjæreste, noe tips? Du har fått mange gode tips. Skaff deg en hobby der man kan komme i kontakt med folk, arbeid med selvtilliten din, bruk internett for det det er verdt (mange har funnet kjærligheten på nettet ) og for all del: Ikke synk så lavt at du må ty til "triks", sjekkemetoder og andre manipuleringsteknikker. Det er ikke slik man finner kjærligheten. Hvis du først fremstår som utadvent og verdensvant, men plutselig viser ditt sanne, sjenerte jeg, blir det mye vanskeligere for deg enn hvis det haddet blitt hvis du var deg selv fra første stund. Jo nærmere man kommer mennesker, desto vanskeligere (og mindre ønskelig) er det å opprettholde fasader. Og husk: Jo mer desperat man blir i jakten på kjærlighet, desto vanskeligere er det å finne den. Slapp av. Fokuser på å nyte livet og bli kjent med mennesker du finner intressante, fremfor å jakte ned det første og beste kjæresteemnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g25 Skrevet 22. august 2008 #25 Del Skrevet 22. august 2008 Likestillinga er ikke kommet så langt. Hvis du ikke klarer å "sprite opp" livet til ei dame, er hu ikke interessert. Da foretrekker hu heller å bli "sprita opp" av en kar som har flere damer på gang. Det der syntes jeg hørtes veldig negativt ut. Er alle som deg eller, trur du ikke det er jenter som liker å ha litt overtak over mannen? Kan godt hende jeg vil gjøre en stor innsats når det skjer, såkalte skulte talenter... Men i utgangspunkte trur jeg er litt kjedelig person av meg og kunne trengt noen som ga meg et "spark i ræva", for da blir jeg med stor sannsynlighet med. Eller skal "kjedelige" personer finne "kjedelige" personer? Det er ikke sikkert jeg er så kjedelig som jeg trur selv. Uansett, masse fine (og noen tåpelige.. ) svar her. Tidemand: Var på fjellet i sommer, med familien. Da ble jeg meldt inn i turistforeninga for det viste seg at det ble billigere. Men så er det litt sånn tiltak å reise på tur aleine, ingen reisekamerater. Jeg føler meg ikke plaget av briller, bare tenker om jenter synes det er noe fint/sexy eller nerdete. Har ikke prøvd linser, frister ikke så veldig. Synes det er litt trist (for jentas del) hvis jenta ikke synes noe om meg pga briller. For min del synes jeg jenter med briller er vel så fine, blir liksom mer feminine. Idnar: Jeg ble ferdig med studielivet i sommer (triste greier å være ferdig, var en kjempefin tid!!!) og har begynt å jobbe. Nei, ingen jenter på jobben her... :-( Og nei jeg sitter ikke foran pcen å spiller, gidder ikke det, men sitter å surfer en del for å sjekke nyheter og div. :-p hihi Forstår at det hjelper ikke stort å sitter her, de kommer ikke plutselig på døra mi (i tilfelle hadde jeg blitt overrasket!) Hvor er det jenter holder til, av hobbyer og sånt? Vet ikke om jeg har store interesser der, utenom jenter. Litt kjipt å stikke en plass en ikke trives eller har interesse for. Jeg har egentlig en del hobbyer/interesser, men føler de er noe nerdete/sære og dessuten er ikke der jenter holder til :-( Men jeg er lidenskapelig interessert i interessene mine, dvs jeg storkoser meg med det, kanskje litt for mye. Feks biler digger jeg, kikker og studerer, elsker mange typer biler... blir kanskje litt oppslukt noen ganger...hihi Så når det er noe jeg liker går jeg fult inn for det! Om jeg er desperat, vet ikke helt, definer det? Er det at jeg kikker mye på jenter ute i gata (og kanskje tenker inne i meg at det kunne vært en jeg kunne delt livet med), eller at jeg tenker på jenter "hele tida"? I grunn fram til (og med) videregående tenkte jeg fint lite på å få meg jente, var veldig opptatt med skole (dvs gjorde det jeg måtte) og kom meg hjem å koste meg med hobbyer og interesser der, aleine og sammen med venner. Det var liksom ikke tema hos meg, brydde meg ikke. Selv om jeg likte jenter for det. På universitet de første åra var det heller ikke så viktig, men etterhvert følte jeg meg aleine på sett og hvis, det manglet noe her. Jeg har alt jeg trenger bortsett fra ei jente å dele livet med. Har ikke vært veldig aktiv for å skaffe meg heller, og dessuten sjenertheten har "hindret" meg... Så om jeg er desperat eller ikke, vet jeg ikke. Jeg klenger meg liksom ikke innpå jenter heller. Men klarer dere å se at en gutt er desperat, åssen? eller at han er litt interessert? Trenger vel ikke å være desperat for å være interessert? Jeg føler det er på tide å få seg ei jente, har venta "lenge nok", føler jeg. Skrev visst litt her... :-) kanskje jeg har uttalt meg litt galt enkelte plasser, igjen, men det var det jeg hadde på hjerte nu... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 26. august 2008 #26 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis du er glad i turer i naturen kan det værte en ide å melde seg inn i røde kors eller lignende. De har samlinger og møter og turer. Jeg vet ikke hvor ofte, men jeg vet de har noe sånn! Det er mange jenter som interesserer seg for biler, men de er vel litt vanskelig å finne hvis man ikke har noe rånemiljø i nærheten.. Hva med et dansekurs?? Man trenger ikke å kunne danse før man begynner, og der finnes det sikker mange jenter som veldig gjerne vil danse.. Har du ingen venner fra studietiden eller noen arbeidskompiser som du kan være sammen med utenom arbeidstid, eks. på fest eller gå turer med osv. De har vel noen venniner som de kan presentere deg for! Ellers så skader det ikke å prøve lykken på nettet!! Du trenger jo ikke å treffe noen, men prate med jenter (øve deg litt og få opp selvtilliten ingen seg deg) når du har pratet med noen og finner ut at dette er en du vil bli mer kjent med, kan du jo kanskje foreslå et møte! Du trenger verken oppgi navn eller ha bilde av deg, så du kan være helt anonym! Og ja, det finnes mange useriøse idioter på nettet, men også mange som faktisk vil treffe den rette! :rødme: Desperate mannfolk (og damer og altså..) er innpåslitene, gjør alt for å få oppmerksomhet! Sånn du fremstår her virker du ikke desperat altså! Tror at hvis du har et avslappet forhold til dette temaet og ikke prøver for hardt og ikke tenker på det hele tiden, gjør du deg selv en stor tjeneste! Da mener jeg ikke at du skal droppe alle tips og råd du har fått i denne tråden, men ikke prøve for hardt! Ta tingene i ditt tempo og gjør det som du føler er rett for deg og ikke for alle rundt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g25 Skrevet 26. august 2008 #27 Del Skrevet 26. august 2008 Fins sikkert rånemiljø her... :-p men vet ikke om det er der jeg ønsker meg venner. føler at det er mer bærter og sånt (hvis du skjønner). Dansekurs ja... er ikke så ivrig på det, men etter det jeg forstår så liker jenter gutter som virkelig kan danse, sjarmerende eller? Men er ikke noe god på det og vet ikke om jeg "klarer" det, eller tørr å bare møte opp. Ingen studievenner her. Har vært litt ute med noen av kollegaene, men så vidt jeg vet har de ikke noe venniner her, de har også flytta hit nå. Har prøvd littegrann på nettet, men liten respons der. Synes det hadde vært mer interessant å møtt ei jente i virkeligheten enn på nettet. godt å høre jeg ikke virker desperat, er bare noe jeg tenker selv kanskje. pga jeg tenker veldig mye på at jeg "må" ha meg en jente. men som du sa, jeg er ikke den som er mest innpåsliten eller liker veldig mye oppmerksomhet eller lager mye oppmerksomhet (ville jo hatt oppmerksomhet av ei jente da :-P ) Takk for svara Idnar! Du er sikkert ei koselig jente, ledig? hihi neida, skal ikke spørre jeg... hehe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #28 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg synes du virker litt desperat, siden du er så oppsatt på å "jakte" deg til en kjæreste. Slapp av litt mer kanskje, så kommer kjærligheten av seg selv. Kvinner som henger i rånermiljøer er forresten ofte like harry og enkle som sine mannlige med-rånere. Vil du ha en jente med dannelse/manerer og et vist intellektuelt nivå, leter du ikke blant rånerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #29 Del Skrevet 27. august 2008 Prøv å være fornøyd med din egen tilværelse. En som ikke liker seg selv, vil aldri være atraktiv! Nyter du derimot livet litt og viser at du trives som deg vil folk straks se på deg som en mer interresang person. Boken "Power of Now" illustrerer dette ganske godt og kan kanskje hjelpe deg og oppnå dette. Ellers anbefalerer jeg deg å tørrsnakke så titt og ofte så du kan, øve deg til å bli et mer sosialt menneske. Prøv å slå av en prat med hun som sitter i kassen på rimi når du er å handler en dag det er lite folk i butikken, og se hvor lenge du kan holde en upersonlig samtale gående, hun sitter jo bare der å kjeder seg uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 28. august 2008 #30 Del Skrevet 28. august 2008 Fins sikkert rånemiljø her... :-p men vet ikke om det er der jeg ønsker meg venner. føler at det er mer bærter og sånt (hvis du skjønner). Dansekurs ja... er ikke så ivrig på det, men etter det jeg forstår så liker jenter gutter som virkelig kan danse, sjarmerende eller? Men er ikke noe god på det og vet ikke om jeg "klarer" det, eller tørr å bare møte opp. Ingen studievenner her. Har vært litt ute med noen av kollegaene, men så vidt jeg vet har de ikke noe venniner her, de har også flytta hit nå. Har prøvd littegrann på nettet, men liten respons der. Synes det hadde vært mer interessant å møtt ei jente i virkeligheten enn på nettet. godt å høre jeg ikke virker desperat, er bare noe jeg tenker selv kanskje. pga jeg tenker veldig mye på at jeg "må" ha meg en jente. men som du sa, jeg er ikke den som er mest innpåsliten eller liker veldig mye oppmerksomhet eller lager mye oppmerksomhet (ville jo hatt oppmerksomhet av ei jente da :-P ) Takk for svara Idnar! Du er sikkert ei koselig jente, ledig? hihi neida, skal ikke spørre jeg... hehe :-) Er nok ikke ledig nei!! :gjeiper: Men du har helt rett, jeg er en utrolig koselig jente!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g25 Skrevet 3. september 2008 #31 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg synes du virker litt desperat, siden du er så oppsatt på å "jakte" deg til en kjæreste. Slapp av litt mer kanskje, så kommer kjærligheten av seg selv. Kvinner som henger i rånermiljøer er forresten ofte like harry og enkle som sine mannlige med-rånere. Vil du ha en jente med dannelse/manerer og et vist intellektuelt nivå, leter du ikke blant rånerne. Hmm... kanskje litte grann. Men føler det er lett for deg å si at kjærligheten kommer av seg selv. Har i hvertfall ikke kommet de siste 5 åra. Og dessuten har jeg hørt at en må gjøre noe selv for at den skal komme, hjelper ikke stort å bare sitte der å vente. Må være litt "desperat".... hihi Vil ikke akkurat si jeg råner, men kjører jo noe bil for tida. Har bare stor interesse av biler! Prøv å være fornøyd med din egen tilværelse. En som ikke liker seg selv, vil aldri være atraktiv! Nyter du derimot livet litt og viser at du trives som deg vil folk straks se på deg som en mer interresang person. Boken "Power of Now" illustrerer dette ganske godt og kan kanskje hjelpe deg og oppnå dette. Ellers anbefalerer jeg deg å tørrsnakke så titt og ofte så du kan, øve deg til å bli et mer sosialt menneske. Prøv å slå av en prat med hun som sitter i kassen på rimi når du er å handler en dag det er lite folk i butikken, og se hvor lenge du kan holde en upersonlig samtale gående, hun sitter jo bare der å kjeder seg uansett! Jeg føler jeg har vært tilfreds med min tilværelse lenge nå, begynner å bli litt lei, lei av å være aleine. Tja... vet ikke helt om jeg tørr å små prate med kassadama, og de aller fleste gangene så er det folk der. Er nok ikke ledig nei!! :gjeiper: Men du har helt rett, jeg er en utrolig koselig jente!! Huff da... :-( nå ble jeg skuffet.... hihi :-p Du har ikke noen søte og koselige venninner da? tihihi.... jaudå.... kanskje jeg må bare drite i det og være ungkar resten av livet så slipper jeg å tenke på det problemet. Tenkte en tanke her om dagen, føler jeg kanskje trenger noen nye klær. Er ikke akkurat noe jeg synes er moro og kanskje ikke så flink med det, derfor tenkte jeg tanken å fått hjelp av ei jente. Trukke jeg tørr det i det hele tatt! men åssen ville du reagert hvis en kom bort å spurte deg om hjelp? Ville du sett dumt på han og tenkt han trenger virkelig hjelp (til andre ting), eller tatt det som en "utfordring" og hatt det moro? Hvor skulle jeg spurt... nei huff... dum tanke, når jeg tenker etter... æsj! dere jenter å så vanskelig å få tak i!! Hvorfor kan det ikke være litt likestilling her og, at det er jenta som tar kontakt. Eller kanskje det er sånn, bare at de ikke tar kontakt med meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merksnodig Skrevet 4. september 2008 #32 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg er en mann som egentlig ikke har hatt noen interesse for eller forsøkt å finne noen kjæreste, jeg liker å leve ett enkelt liv uten komplikasjoner. Etter at jeg begynte i ny jobb og begynte å ta t-banen i rundt 30 minutter hver morgen og ettermiddag, så startet jeg med å prøve å bli flinkere til å observere mennesker rundt meg, og prøve å få øyekontakt med jenter som jeg ser hver dag. Resultatet så langt er at to jenter har prøvd å ta kontakt med meg, men jeg er jo uansett en sjenert person, og har fått panikk hver gang, og har ikke greid å si ett ord. Og så har de bare forsvunnet, kanskje begynt å dra på jobb til andre tider.. Ikke noe morsomt å såre andre på den måten, kanskje det er best å bare se ned i gulvet og aldri ha øyekontakt med noen. Men jeg har lært at jeg bare får en sjanse nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå