Gå til innhold

Microgynon


Gjest Emmanuelle

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane

Har slutta på yasmin pga skikkelige humørsvingninger og fikk i dag resept på microgynon av legen.

Står ganske mange bivirkninger under der og kunne ha tenkt meg å høre med dere om deres erfaringer. Hva er bra og hva er dårlig? Venter på mensen sånn at jeg og samboeren kan hoppe i høyet igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kristine_*
Har slutta på yasmin pga skikkelige humørsvingninger og fikk i dag resept på microgynon av legen.

Står ganske mange bivirkninger under der og kunne ha tenkt meg å høre med dere om deres erfaringer. Hva er bra og hva er dårlig? Venter på mensen sånn at jeg og samboeren kan hoppe i høyet igjen :fnise:

Det var også grunnen til at jeg sluttet på Yasmin :P Den måneden jeg gikk på det var et rent helvette for meg og de som var rundt meg!! Men fikk anbefalt microgynon av ei kjempeflink helsesøster. Og var litt kvalm den første uken, men har gått på det i snart et år og er kjempefornøyd :) vil virkelig anbefalle det til det. Varierer jo fra person til person, men har også hatt venninner som har byttet fra yasmin til microgynon og som også er veldig fornøyde med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Microgynom i mange år, hadde ingen problemer. Nå har jeg byttet til en Diane-lignende p-pille, dette for å bli kvitt kviser, og tror det har funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

har lest i gamle tråder og leser alt mulig fælt om det. Jeg ba spesifikt om en pille med mindre hormoner og legen foreslo Loette eller Microgynon. Men nå leser jeg at det er mest hormoner i Microgynon? Veldig billige piller da, men det er jo heller ikke det viktigste.

Det som bekymrer meg mest er vektoppgang og nedsatt sexlyst, huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det, og har ikke hatt andre bivirkninger enn litt ømme bryster til tider (mulig de har blitt litt større). Så jeg er ihvertfall kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_litjpia_*

Jeg brukte microgynon i et år og fikk skikkelig uren hud med mye kviser, så jeg har byttet til diane :) Gått på de i et halvt år og det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktvann

Jeg har ikke merket noe negativt med de pillene, heller positivt. Har gjennom årene gått fra diane til yasmin til yasminelle (og opplevd litt av hvert bivirkninger). Begynte på microgynon for et år siden og jeg synes denne har minst bivirkninger. Ser ut til at den har tatt knekken på migrenen også, har ikke hatt det siden jeg begynte på disse pillene. Så disse bivirkningene som alle snakker om virker nok ganske individuelt. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig hormonell med Microgynon jeg, men det er meg. Det er nok mange som er fornøyd med den også!! Selv om den ikke passer for enkelte, er den flott for andre. Slik er det med legemidler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Alle p-piller er forskjellig fra person til person, og man må bare prøve seg frem for å finne den som er rett. Selv har jeg aldri hatt bivirkninger fra noen av p-pillen jeg har gått på, og jeg har gått på både yasmin, diane, cerasette og microgynon. Man må bare prøve og feile for å finne ut hva som funker for en selv :) Eneste grunnen til at jeg har byttet så mye er for å finne noe som demper de grusomme menssmertene mine. Enda på leiting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, har gått på Microgynon i ca 4 år sammenhengende og det er det eneste som har hjulpet meg mot kraftige menssmerter, store/kraftige og langvarige mensblødninger. Har prøvd alt av p-piller, Nuvaring og Levonova hormonspiral uten at det hjalp. Massevis av kluss og bivirkninger, så måtte slutte med det andre.

Eneste bivirkning jeg har merket av Microgynon er litt vann i kroppen, større pupper (ikke noe minus det da... :ler: ) og av og til leggkramper, men veldig sjelden. (Har en 4 mnd periode brukt Yasminelle nå og av den får jeg kramper i bena nesten hver natt, og jeg får nesten ikke sove... så jeg skal begynne på Microgynon når jeg har tatt ut brettet).

Da jeg begynte med Microgynon hadde jeg blødning i ca 14 dager først, men så ble alt normalt og jeg blødde mindre i den første pillefrie uken. Det var helt herlig!!! Og den føles sikker i bruk. Er ikke redd for å bli gravid med den, noe jeg har vært med mye av det andre... Før hadde jeg fast et par store, byllete kviser månedlig, disse forsvant med Microgynon. Det ble færre kviser og bare små "normale." Slike som nesten alle har en gang i måneden. Så den hjalp der også.

Jeg har vært veldig fornøyd med Microgynon i alle fall så jeg anbefaler deg å prøve den ut. Er du ikke fornøyd så er det jo bare å bytte til et annet merke :jepp:

Du får ha lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei :) Går på microgynom, og er nå på dag 2 i min første pillefrie uke, men har ikke fått mensen enda, er det vanlig`? Liten sjangs for at jeg er gravid, siden jeg har vært veldig nøye med å ta pillen hver dag, og ventet 1 1\2 uke med å ha sex fra jeg startet. Hvor lang tid tar det vanligvis før mensen kommer i den pillefrie uka?

Har hatt endel vondt i hodet, som jeg tror er bivirkninger, og veldig ømme bryster som har vokst over en str. på tre uker... Vært litt småkvalm første uka, og litt humørsvinginger. Men ikke noen veldige kraftige bivirkninger nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg har gått på de i snart 2 år og er veldig førnøyd. Ingen som helst bivirkninger, bortsett fra litt kvalme de 2-3 første mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Går på microgynom, og er nå på dag 2 i min første pillefrie uke, men har ikke fått mensen enda, er det vanlig`? Liten sjangs for at jeg er gravid, siden jeg har vært veldig nøye med å ta pillen hver dag, og ventet 1 1\2 uke med å ha sex fra jeg startet. Hvor lang tid tar det vanligvis før mensen kommer i den pillefrie uka?

Har hatt endel vondt i hodet, som jeg tror er bivirkninger, og veldig ømme bryster som har vokst over en str. på tre uker... Vært litt småkvalm første uka, og litt humørsvinginger. Men ikke noen veldige kraftige bivirkninger nei. :)

for meg tar det tre dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på de siden jeg var 13 (er 19), og først i fjor fikk jeg "bivirkinger", sterke smerter i livmor og eggstokker.

Men ellers bortsett ifra det, har jeg ikke hatt noen i det hele tatt, og har likt de veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk på Microgynon i fire år, og jeg merket aldri noe til bivirkninger. Mellomblødninger merket jeg heller ingen ting til.

Min erfaring = POSITIV :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg er TS med nytt nick, og kan si at jeg måtte slutte på microgynon. Grusomme humørsvingninger, heftige blødninger og ble bare deppa.

Nå går jeg på Cerazette og er kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest hagenissen

Et spørsmål jeg håper noen der ute har svaret på. :)

Går på Microgynon, gjort det nå det siste halve året. Er på min 4 dag i min pillefri uke. MÅ det være 7 dager? Kan jeg, uten videre komplikasjoner(uten fine ting som mellomblødninger og lignende) bare begynne på det nye brettet mitt nå? Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...