Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Fremhevede innlegg

Gjest wild bird
Skrevet

All grunn til å være stolt av det! Selv er jeg omvendt - foreløpig. Går mest, men prøver å løpe litt inni mellom. Babysteps :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All grunn til å være stolt av det! Selv er jeg omvendt - foreløpig. Går mest, men prøver å løpe litt inni mellom. Babysteps :sjenert:

Det er jo bra det også jo. Det viktigste er jo å røre seg.

Skrevet

Forresten har jeg løpt tre og en halv kilometer i dag - i ett strekk! Hah! Jeg gikk vel noen skritt et par ganger, men jeg løp mer eller mindre i strekk og løp strekningen på 30 minutter.

Jeg er stolt av meg :nigo:

Galskap, ren galskap...... :ler:

Flinka!!!!

Kos deg på shopping i morgen. :nigo:

Skrevet

Shopping kommer til å bli toppers :nigo:

Skrevet

Neida - jeg er hjemme de nærmeste dagene, så jeg kommer til å være på KG støtt og stadig :ler:

Det er sånn at endel ting inneholder mye karbo pr 100 gram og noe gjør det ikke - akkurat tacolefser er av de verste tingene man kan putte i seg.

Så ja - dermed ødelegger litt karber alt.

Og det er kjemi - ved lite karbohydrater i maten tvinges kroppen til å forbrenne av andre energikilder - nemlig fett. Når man forbrenner fett går man inn i en tilstand som heter ketose og den svipper man fort ut av om man slurver.

I ketose er det dog ikke meninga man skal være i evigheter, men en stund - så kan man skru opp for mer karber etterhvert.

Okei, skjønner.. så det er ketosen som er greia.

Hvordan fungerer det for de fleste? Er det effektivt?

Forøvrig lurte jeg på, hva med de som drikker lightbrus? Ødelegger det?

Mange spørsmål nå men! :sjenert: Nyskjerrig. :nigo:

Skrevet

Imponert over joggingen! :jepp: Dit skal jeg komme en dag også!

Jeg bare svarer på dette med lightbrus: for noen er det sånn at man vippes ut av ketose når man drikker lightbrus, på grunn av søtstoffet. Jeg har aldri opplevd det selv, har drukket cola zero hele veien mens vi har vært i ketose.

Skrevet

Hmm.. Hvordan merker man når man vipper ut av ketose egentlig?

Urk, jeg elsker cola zero også!

Skrevet

Det første du vil merke det på er jo at vektnedgangen du opplevde i ketose stopper opp eller går veldig mye saktere. Jeg pleide å sjekke det med ketolyestix, tissepinner som måler ketoner i urinen. Det første jeg fant ut var at cola zero ikke var en såkalt "partystopper" for meg. :ler:

Skrevet

Aha! Jeg vurderer å teste ut lavkarbo egentlig.. Men håååper da inderlig ikke dette vil være en partystopper.. elsker elsker cola zero!

Skrevet

Håper du får en flott dag på shopping. :kaffekopp:

Gjest wild bird
Skrevet

Ha en fin første feriedag, Suzy. Og kos deg masse på shopping. Håper du finner myyyyye fint :)

Skrevet

God morgen!

Klar for shopping nå gitt - dvs jeg lader opp med litt kaffe så jeg blir greit å ha med å gjøre hele turen :ler:

Frk Gerd: Datteren sjekket med ketostix i går og fikk godt utslag, og hun opplever som bivirkning at hun blir veldig mye mindre sulten og har helt mistet søtsuget.

Vi har begge drukket cola zero og har ikke hatt noen problemer med det vs ketosen - så det er nok individuelt. Jeg for min del har aldri hatt noe utslag på de stix'ene (freak of nature?), men har opplevd å bli mindre sulten og gå ned i vekt, så det virker vel likevel.

For meg er lavkarbo effektivt og det er svaret på mine slankeutfordringer, for jeg klarer ikke å gå ned i vekt på lavkalori-dietter. Jeg blir sulten og sint og kroppen går helt i streik. I tillegg opplever jeg en generell velvære i form av mindre oppblåsthet, bedre fornøyelse og mye energi.

Jeg syns heller ikke det er noe problem å trene på lavkarbo.

Det var dagens reklame :)

Nå skal jeg surfe litt og sminke meg - og ut på tur :nigo:

Skrevet

Håper dere koser dere på shopping i dag, og at dere kommer hjem med masse fint!

Hvordan trives dattera på lavkarbo forresten?

:kaffekopp:

Skrevet

:goodbye:

Fant du noe fint på shopping?

:shoppe:

Skrevet

*venter spent på shoppingrapport* :popcorn:

Skrevet

Takk for svar! Skal ta en nøyere kikk på dette!

Er flaggermus lavkarbo tro? :lur:

Skrevet

:goodbye:

Hoi så sliten!

Vi har shoppet i drøye seks timer og vært på veien i fem, så nå er jeg helt kjørt og ganske blid.

Har kjøpt meg masse fine klær og noen fine sko (røde lave og behagelige): Lavendel omslagskjole fra Noa Noa, mjuke gråmelerte knebukser fra Bjørn Borg, en utrolig kul svart kjole med lange ermer og geometrisk mønster nederst fra In Wear, lysgrå topp, rutete topp, ferskenfarget topp, grå omslagsjakke og to bikinier. Og sikkert prøvd tre ganger så mye ting!

Nå har jeg jekket meg en øl og puster ut.

:veslejenta:

Skrevet

Høres ut som en slitsom, men deilig dag :) I allefall den siste der ;):ol:

Skrevet

Bra utbytte det der... kos deg med øl....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...