Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Ja, det har jammen vært en nydelig dag i dag. Nysnø, sol og passe kaldt. Perfekt innlandsvær. Trodde aldri jeg skulle komme til å si dette, men kanskje jeg kommer til å savne snø bittelitt når jeg flytter :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Vi får se...jeg er jo så vant til skikkelig vinter. Mulig jeg ser annerledes på det, hvis jeg skifter jobb etter hvert. Det er utrolig kjedelig i barnehage om vinteren, hvis det ikke er snø. Ut over det, er det egentlig ikke så farlig med snø. Jeg liker ikke å måke, og jeg hater å gå på ski, så jeg venner meg sikkert til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer (og eventuelle andre)!

FY så trøtt det er mulig å være en onsdags morgen altså... Jeg får da ikke opp øynene om morran jeg. Så tungt å kravle seg ut fra under dyna :sukk:

Det ble enkeltime yoga i går, for venninna mi kunen faktisk komme en tur, så da svingte jeg hjem og fyrte opp i ovnen til hun kom. Hun satt til klokka var halv elleve, faktisk og det var kjempekoselig. Hun trengte en prat og jeg liker å prate med henne, så det var fint. Hun er opp over ørene med småbarn og tenåring og mann og alt, så å komme til mitt tomme hus er litt oasefølelse for henne :ler:

I dag er jeg forøvrig tilbake på ettallet. Visste det bare var snakk om et par dager på rett kjøl, så var jeg tilbake og her er jeg. Da er det jobben mot nullen jeg skal gå løs på igjen.

I dag blir det nok litt stress, men jeg skal på sentret og få ei økt på mølla før jeg drar hjem i dag. Skal på besøk til ei venninne som bor en times tid unna i dag, sammen med ei anna venninne og jeg har egentlig lovt å være klar til avgang ca klokka 16. Kommer jeg meg herfra skal egentlig det gå fint det...

Vi er bedt på middag, også blir det sikkert skravlings en god stund. Satser på at det ikke blir så sent, for jeg tror jeg må forsøke å komme meg tidligere i seng.

I dag sitter jeg og spiser frokost ved pulten. Litt viktig at jeg kommer meg avgårde tidlig i dag og jeg var så surrete og treg at jeg rett og slett ikke fikk maten ferdig tidsnok... Så da var det bare å ta den med.

Skikkelig julefeeling i går kveld forresten: Tok meg ei lefse med sylte som kveldsmat (og det fine med lavkarbo er at da ble det ei lefse og utrolig mye sylte for å unngå karbene :ler: Yum!)

Forøvrig fortsatt 15 minus... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se...jeg er jo så vant til skikkelig vinter. Mulig jeg ser annerledes på det, hvis jeg skifter jobb etter hvert. Det er utrolig kjedelig i barnehage om vinteren, hvis det ikke er snø. Ut over det, er det egentlig ikke så farlig med snø. Jeg liker ikke å måke, og jeg hater å gå på ski, så jeg venner meg sikkert til det :)

Det fineste med snø er at den dekker over det som er grått og stusselig og den lyser litt opp i mørketiden - ellers greier man seg nok uten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp: Håper du våkner til etter hvert :)

Så koselig med venninnemiddag på en helt vanlig onsdag! Jeg hadde faktisk som nyttårsforsett å være flinkere til å ta initiativ til sånn flere ganger i løpet av dette året. Tror jeg har gjort det 2 ganger... :sjenert:

Til mitt forsvar, skal det sies at den ene venninna mi har fått baby, og blir litt bundet hjemme en periode. Den andre jobber jo alltid!

Men koselig er det når man faktisk får det til :)

Ellers enig med deg om det med snø. Det eneste nyttige med den, er at den gjør det lysere og luner litt når minusgradene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ dere drev og strøk mandagen av kartet. Ha! Jeg var i London på mandag... *brisker seg*

Også må jeg bare dele følgende episode fra Londonturen og tidenes kompliment (selv om Suze allerede har fått det...)

Jeg og venninna mi besøkte restauranten jeg jobbet på i hine hårde dager, og ble skjenket av den franske kokken. Han ser ut som han egentlig er en tegneseriefigur fra ”Ratatatouille”, og kan si følgende på norsk. ”fort fort væschåscnill!” Det ble mange flere sch lyder i språket hans utover ettermiddagen. Jeg har aldri shotta mandel-essens-likør før… Men til komplimentet, han sa at jeg var blitt tønn, tror jeg. Det vil si han sa,” you were fat before what happen?” :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg syns det er av de beste kompimenter - ever faktisk.

Mandagen er vekk den nå Katiebaby - samme hvor du var :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jupp, ikke noe sånn, Så fin du var, snarere fy faan så støgg du var før. ...

Om det hjelper, så kan man si at tirsdagen min tilsvarte mandagen deres, jeg bare fløtta den ett hakk, muligens fordi dere allerede hadde strøket den av kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Blander meg inn her jeg ;)

Kom på en London-episode som skjedde meg for ca 3 år siden. Var der på langhelg med yngste sønnen. Han er gitarentusiast, og vi har lokalisert en kul liten musikksjappe i Soho. Jeg hadde nettopp hatt influensa, og følte meg som noe katta hadde dratt inn. Fant en stol i denne sjappa mens poden kikket. Plutselig kom en av de ansatte bort til meg, og sa: "May I say that you are very beatyful".

Gosj, jeg holdt på å ramle av stolen. Og en kan trygt si at junior ble lei av å høre den historien om igjen (opp til flere ganger).

Gjorde godt for a mor på nesten 40 det ja :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting gjør livet verdt å leve, Purple! :nigo:

Ting som ikke er fullt så gøy: Måtte ut i 10 minusgrader for å skrive om folk som kjører snøkanoner på dugnad i nærmeste hoppbakke. Fy fa... så kald jeg er på beina!!! :fryser:

Men kule bilder og trivelige karer da :)

Også er jeg SULTEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega av meg var ute på et intervju for noen uker siden. Hun snakket med en gjeng med menn angående jobben deres, men på kontoret rett ved av pauserommet der intervjuet foregikk og hennes mannlige intervjuobjekter satt igjen da hun gikk - sitter ei som kjenner min kollega og hun hadde overhørt hvordan gutta snakket om kollegaen og hvor fin hun var osv osv - og dette hadde selvsagt den bekjente videreformidlet. Ganske så koselig hva :nigo:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Vimser endelig innom og sier hei! :hallo:

Onsdagen har vært hektisk, timene har bare flydd avsted! Tre timer på jobb er i minste laget tror jeg, blir jo bare styr av sånt! Men fikk da gjort endel, og håper det meste har roet seg til i morra. Venninnebesøket ble avlyst, så nå har jeg vasket tøy og inntatt sofaen. Godt!

Nyt kvelden! Kommer sterkere tilbake :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp:

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal våkne om dagen! Er så tungt å komme seg opp, men min teori er at det er kulda sin skyld. Sover tungt og våkner sakte. Skikkelig hi-vær... Og akkurat nå føles faktisk femten kuldegrader ganske kaldt altså. Ikke vant til vintervær enda, helt klart.

SÅ koselig kveld i går. Kjørte avgårde rundt fire og var oppe hos venninna litt over fem. Fikk tacomiddag (yum!) og skravlet til klokka var ca halv ti - så jeg var hjemme rett før halv elleve og da var det egentlig bare å pakke sammen og komme seg i seng.

Rakk innom treningssenteret og fikk løpt 4 x 4 intervall på mølla - og det kjenner jeg på fosiden av lårene i dag gitt. Merkelig nok så kjenner jeg ganske mye øverst i magen også. Fatter ikke helt hva det er :klø: Samme hva så kommer det vel til å få kjørt seg igjen i kveld, for da er det yoga 2 og det er den tøffe timen i uka.

Grubler litt mye for meg selv om dagen. Tenker på fremtiden, på alder og på veier i livet - hva jeg skal gjøre og hva jeg vil. Det er litt tungt. Merker jeg blir litt sliten av alle valg. Hm..

Godt nede i førster :kaffekopp: nå. Håper øynene åpner seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

15 kalde er kaldt... :fryser: Og er veldig enig i at det er skikkelig hi-vær om dagen. Mørkt, kaldt og guffent. Tror jeg hadde egnet meg som binne. Spise hele sommeren, bli god og rund. Sove i et varmt og godt hi gjennom vinteren, og våkne slank og opplagt :fnise:

Håper du får orden på tankene, Suzy! Kan ta mye krefter med mye som sviver i hodet...

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. grubling tar krefter og fører på mange måter ingensteds hen. Men det er ikke så lett å la være heller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Jeg er vel dronninga av grubling, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Hjernen min jobber på overtid stort sett hele tiden, og noen ganger er det så ille at jeg ikke får sove om kvelden. Vil jo ikke holde på sånn, men finner ikke av-knappen.

Håper du får en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...