Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Hei Suzy!

Litt skummelt med de smertene der ... hvis det ikke blir bedre så må du love å ringe legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Suzy!

Litt skummelt med de smertene der ... hvis det ikke blir bedre så må du love å ringe legen!

Kors på halsen - skal gjøre det, men ser det an ut dagen. Det hjalp så veldig med Ibux, så da blir jeg beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Straks er :kaffekopp: klar og jeg skal starte for fullt på ny arbeidsdag. Det er utrolig midlt ute i dag, så jeg har satt opp dørene mot gata for å få inn mest mulig frisk luft før vi skal fylle lokalet - som vanlig er jeg alene før halv ni.

... og der raste alle inn :fnise:

I går rakk jeg trening med et nødsskrik. Syklet hjem i full fart, dro på meg treningsklær og mumset i meg en proteinbar mens jeg kjørte til treninga. Rakk å få med meg tre kort-timer (det var maraton med 25 minutter av hver type trening) før jeg dro hjem og da var jeg helt på felgen av sult og slitenhet.

Dusjet, laget litt mat, spiste og kollapset på sofaen - og der ble jeg faktisk kvelden ut. Klarte ikke å komem meg på styremøte engang, for jeg var så sliten og utenfor.

Smertene i brystkassa er nesten borte - nå kjenner jeg bare litt når jeg trekker pusten litt brått, men jeg har blitt helt sikker på at det er muskulært og at jeg må ha gjort et eller annet som har forårsaket det (jeg vet bare ikke hva), for det har krabbet opp til nakken på den ene siden - og der kjennes det tydelig som stivhet.l Kanskje det er en stressreaksjon, rett og slett? Jeg vet virkellig ikke... Det tyder da i det minste på at det går over :nigo:

Nå har jeg blitt støl i lårene istedet etter høypulstime og mitt første møte med corebar, så da får jeg tenke på det :fnise:

Endelig fredag... Vet ikke helt hva helgen vil bringe, men er bedt på middag til et vennepar på lørdag - det blir kos. Har litt lyst til å ta en skikkelig harry-tur på lørdagen, får høre om kjæresten er med på det. De har så mye kult i amerika-hylla på det svenske kjøpesenteret nemlig :sjenert:

Pff... har mye papirer å skumme gjennom her. Får bare begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag ettermiddag!

Det ble sverigetur i går og den var koselig. Hadde med datteren og kjæresten og vi handlet igrunnen bare tull og dritt :fnise: Vin, røyk, godis og sånne tulleting på matbutikken (og litt bacon). Det var bare koselig og fint og useriøst, rett og slett. Deilig å ha vært der for første gang siden eksen og ha etablert et helt nytt minne.

Dro til et vennepar på middag i går kveld og det var også trivelig. Fikk utrolig god mat og satt til klokka ble ett - også var det jo klokkeflytting, så vi la oss om trent da vi dro tilslutt :ler:

Det ble litt vin og litt sånt, men heldigvis ikke mer enn at det var helt ok å komme seg opp i dag og. Har vært en lat dag, men deilig, tross alt.

Egentlig skulle jeg ha malt noen boklykker i kjelleren, eller gjort noe annet nyttig, men så gidder jeg virkelig ikke, kjenner jeg. Så nå har jeg begynt så smått å pusle med middagen.

Har bedt kjæresten hit til middag og håper han blir utover kvelden så vi kan se film sammen. Er i sitte i armkroken og klenge-humør igrunnen..

Skulle ha trent, skulle ha vasket, skulle ha ryddet, skulle ha malt - i dag føler jeg meg akkurat som "burde"-paret i VG-reklamen :ler:

Vel, vel - hverdagen er jammen full nok av burde-dager, så jeg får bare hyggemeg mens jeg kan. Nå har jeg ikke fri på de neste 11 dagene (helgevakt), så da får jeg bare være lat i dag. Må liksom fortelle meg selv at jeg har lov til å være så lat, ellers føler jeg meg så skyldig... Hmmm..

Der dro avkommet ut for å henge litt med en kamerat, så da slenger jeg meg ned i sofaen litt, tenker jeg - får melde kjæresten og høre om han vil komme :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en helt TOPP helg! Det er jeg så glad for å høre. :) Syns det er viktig å tillate seg å ha noen burde-dager, det er alltid noe som man skulle ha gjort, men man må jo leve litt også. Slappe av. Kose seg.

Håper du får napp hos kjæresten, og at det blir filmkveld! Kos deg, med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øff.. jeg er ikke noe glad i denne klokkeflyttinga - blir rett og slett satt ut av bare en time annerledes på klokka jeg. Syns det er en praksis man burde slutte med. Det er da vitterligen ikke til noen nytte?

Vel, vel - det var dagens gruff... :fnise:

Det ble en like fin kveld i går, som resten av dagen var. Kjæresten kom, spiste middag og så på "Tatt av kvinnen" (hjelp, for en morsom film! :ler:) og dro hjem. Han skulle hente kollegaen sin i dag, så det var ikke så praktisk å ligge over, men det blir nok en råd med det utover uka.

Antagelig ikke i dag, for vi har trening begge to i dag og blir vel liggende som slakt :fnise:

Har forresten skeiet ut med maten i helga også. Ikke gått opp, men heller ikke ned. Litt usikker på om jeg ikke har vært påpasselig nok, så jeg tror jeg må stramme inn ytterligere på karbene så jeg får tak i resten av overfloden. Jeg har så lyst til å få til å komme ned de siste fire kiloene (selvsagt helt ideelt enda tre etter det, men hallo - jeg er litt realistisk) og da må jeg jo bare justere med mat.

Har kopiert et styrketreningsprogram som sto i det nyeste IFORM også. Er for fårlig til å trene generell styrke, så det skal jeg forsøke å følge skikkelig. Det er basert på tre dager i uka og det kan jeg fint få til sammen med de andre tingene jeg går på, for de er veldig kondisjonsbasert.

Det står at det tar fire til fem uker før man merker forskjell, men det må en jo regne med og det viktigste er å ha et fast program så en faktisk trener alle deler av seg. Jeg syns igrunnen styrketrening er morsomt jeg, så jeg gleder meg til å prøve. Om jeg ikke klarer å gå av meg de siste kiloene, så vil det selvsagt hjelpe å bli mer muskuløs og stram :nigo:

Nei, nå må jeg komme igang med jobb. Litt helgesløv fortsatt kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns styrketrening er grusomt tungt. Følelsen etterpå er jo god, men jeg er veldig snar til å "gi opp", jeg presser meg kanskje ikke nok. Så utviklingen av muskler tar veldig lang tid.. Men jeg hadde nok hatt veldig godt av å trent styrke også, så jeg blir vel pent nødt. Det bare bryter med prinsippet mitt om at trening skal være gøy. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg syns styrketrening er grusomt tungt. Følelsen etterpå er jo god, men jeg er veldig snar til å "gi opp", jeg presser meg kanskje ikke nok. Så utviklingen av muskler tar veldig lang tid.. Men jeg hadde nok hatt veldig godt av å trent styrke også, så jeg blir vel pent nødt. Det bare bryter med prinsippet mitt om at trening skal være gøy. :fnise:

He, he!

Jeg bygger muskler ganske lett, og har derfor rask fremgang når jeg trener styrke, så jeg syns det er gøy. Også liker jeg vel egentlig at det gjør litt vond også :rodme:

Det gjelder å presse seg - du skal bare såvidt klare de siste to repetisjonene - da har du nok vekt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn veileder som hjalp meg en del forrige runde jeg gikk aktivt på SATS. Men han var sånn "JA! JA!!! KOM IGJEN! JA!!!!!", og det ble jeg helt satt ut av. En voksen mann som står og nesten roper til meg og klapper, når jeg sitter og løfter 15kg liksom... Nei, det fungerte bare ikke. :ler:

I tillegg vet jeg jo at mer muskler øker forbrenningen, og det er jo ikke å forakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å presse seg - du skal bare såvidt klare de siste to repetisjonene - da har du nok vekt på ;)

Å, såpass? Det har gått meg hus forbi. Da har jeg litt å gå på forstår jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, såpass? Det har gått meg hus forbi. Da har jeg litt å gå på forstår jeg...

Jepp - det er når du skal bygge større muskler vel og merke - om du skal trene utholdenhet i musklene, så må du ha mindre vekt og ha maaaaaange repetisjoner (sånn som man ofte gjør på body pump timer f.eks).

Skal du bli sterkere så skal du ha på så mye vekt at den siste av de 8 repetisjonene dine er uutholdelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...