Gjest krusedulla Skrevet 19. august 2008 #1 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg leste tilfeldigvis en profil på nettby for litt siden, og kom til å tenke på noe personen skrev om seg selv. "...jeg er ikke som alle andre!" Da tenker jeg at hvis hun ikke vil bli satt i bås, hvorfor setter hun "alle andre" i bås? Hun var en gammel kjerring på sikkert minst 45 år, burde da vite bedre? Er bare teit å skrive sånn, det er ingen som er som alle andre, alle er unike. Og hvis dere påstår noe slikt forenkler dere mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. august 2008 #2 Del Skrevet 19. august 2008 Hun var en gammel kjerring på sikkert minst 45 år, burde da vite bedre? Gammel kjerring på sikkert minst 45 år? Som Demi Moore omtrent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kona Skrevet 20. august 2008 #3 Del Skrevet 20. august 2008 Gammel kjerring på sikkert minst 45 år? Som Demi Moore omtrent? Ikke sant. Men ellers er jeg enig at å skrive ".. jeg er ikke som alle andre" kan virke litt teit for hva hvis noen tar sjansen og så er hun likevel akkurat som alle andre? Fallhøyden kan være stor. Hun får sikkert noen dates av ren nysgjerrighet. De fleste av oss har noe som er som alle andre selv om vi alle liker å se på oss selv som unike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 20. august 2008 #4 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg leste tilfeldigvis en profil på nettby for litt siden, og kom til å tenke på noe personen skrev om seg selv. "...jeg er ikke som alle andre!" Da tenker jeg at hvis hun ikke vil bli satt i bås, hvorfor setter hun "alle andre" i bås? Hun var en gammel kjerring på sikkert minst 45 år, burde da vite bedre? Er bare teit å skrive sånn, det er ingen som er som alle andre, alle er unike. Og hvis dere påstår noe slikt forenkler dere mennesker. Om folk på sosiale nettsteder beskriver seg selv som unike, ikke som alle andre eller lignende tar jeg det nok med en klype salt, med mindre de utdyper nærmere hva de mener med dette. Det å være "ulik" er jo et ganske relativt begrep og gir jo ikke nødvendigvis noen mening med mindre man gjør et godt forsøk på å definere med man mener med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg synes det virker litt snålt å skrive at man ikke er som alle andre, og må innrømme at tankene går mer i retning av at det er noe "galt" med henne (type handicap, mental sykdom eller utviklingshemming) heller enn at hun f eks er "sprø og kreativ" Min erfaring er at de aller aller fleste har noen unike sider uten å trenge å framheve det på generelt grunnlag (det er jo en selvmotsigelse også å bruke et så intetsigende uttrykk om noe som skal skille en fra andre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Maggie- Skrevet 20. august 2008 #6 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, de fleste som virkelig skiller seg ut fra mengden trenger vel normalt ikke å opplyse om det selv. Samtidig så er det vel ikke så veldig farlig heller - hun prøvde vel å gjøre seg litt interessant, da, og det har vel de fleste prøvd på et eller annet tidspunkt på en eller annen måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #7 Del Skrevet 22. august 2008 De som føler trang til å utrykke hvor unike de er, er som oftes like mye sau som resten. Vitner om mindreverdighetskomplekser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 27. august 2008 #8 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg leste tilfeldigvis en profil på nettby for litt siden, og kom til å tenke på noe personen skrev om seg selv. "...jeg er ikke som alle andre!" Da tenker jeg at hvis hun ikke vil bli satt i bås, hvorfor setter hun "alle andre" i bås? Hun var en gammel kjerring på sikkert minst 45 år, burde da vite bedre? Er bare teit å skrive sånn, det er ingen som er som alle andre, alle er unike. Og hvis dere påstår noe slikt forenkler dere mennesker. Jeg er enig med deg, men ville ikke akkurat snakket om å sette folk i bås og samtidig brukt ordet "Hun var en gammel kjerring på sikkert 45år og burde vite bedre?". Men av og til kan man faktisk rote seg litt bort når man vil forsøke å sette seg i et spes lys for andre. "Jeg er ikke som alle andre", det er noe mange synes er ugjennomtenkt. Men jeg tror egentlig ikke at hun mente at det skulle bli lest på den måten! Eller..hva vet vel jeg? Du kunne kanskje spurt henne selv, slik at hun kunne få sagt hva hun selv mente med det hun mente. Det er opp til hver enkelt å ha et valg om å bruke slike enkle forklaringer, eller litt mer gjennomtenkte. (som jeg velger å kalle det i dag, uten å tenke at jeg kunne tenkt mer gjennomtenkt over at jeg sier "litt mer gjennomtenkt") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 27. august 2008 #9 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg synes det virker litt snålt å skrive at man ikke er som alle andre, og må innrømme at tankene går mer i retning av at det er noe "galt" med henne (type handicap, mental sykdom eller utviklingshemming) heller enn at hun f eks er "sprø og kreativ" Min erfaring er at de aller aller fleste har noen unike sider uten å trenge å framheve det på generelt grunnlag (det er jo en selvmotsigelse også å bruke et så intetsigende uttrykk om noe som skal skille en fra andre). Jeg pleier som regel og bare smile til slike innlegg som dette, men akkurat innlegget ditt må jeg bare...asj! jeg vet ikke! Herregud. Sprø og kreativ. Mentale sykdommer... hva søren er det som feiler din tankegang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda! Skrevet 12. september 2008 #10 Del Skrevet 12. september 2008 Om det kun står det og ingen hint om hva som menes med dette, så er det lett å tenke at hun er en av mange som gjerne vil gi inntrykk av å være litt mindre A4 enn de de fleste likevel er, innerst inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #11 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg kunne skrivd noe slikt på profilen min KUN for å se folks reaksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #12 Del Skrevet 13. september 2008 Folk skriver så utrolig mye rart på nettprofilene sine at "jeg er ikke som alle andre" ikke ville vekket noen som helst reaksjon hos meg, verken positiv eller negativ. Det er da bare et uttrykk fra en som kanskje ikke står i fare for å vinne Nobels Litteraturpris. Skulle jeg reagert så sterkt på et så intetsigende uttrykk at jeg hadde orket skrive om det på et nettforum, så måtte jeg ha gjenkjent dama og hatt noe spesielt imot henne fra før av. Er det det som er saken, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 13. september 2008 #13 Del Skrevet 13. september 2008 alle er jo unike på sin egen og helt spesielle måte.. er ikke alle som føler de må uttrykke det, men man er jo ikke ustabil, psykiske problemer, utvikligshemmet, e.l. av den grunn da.. denne " gamle kjerringen på MINST 45" mener vel kanskje selv at hun er så spesiell og unik at hun bør uttrykke det..? eller kanskje hun rett og slett gjør det for å få oppmerksomhet..? og det er jo akkurat det hun får her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #14 Del Skrevet 13. september 2008 rart det... de som gjerne pressisere at de ikke er som alle andre er gjerne ikke så "unike" som de vil ha det til... mens de som virkelig kan kalles anderledes og fornøyd me det annonsere det ikke... så er det de som er "anderledes" og ikke vil ant enn å bli oppfattet som alle andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 13. september 2008 #15 Del Skrevet 13. september 2008 rart det... de som gjerne pressisere at de ikke er som alle andre er gjerne ikke så "unike" som de vil ha det til... mens de som virkelig kan kalles anderledes og fornøyd me det annonsere det ikke... så er det de som er "anderledes" og ikke vil ant enn å bli oppfattet som alle andre.. Og der traff du spikeren på hodet, gitt. Faktisk mye i det du sier der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 13. september 2008 #16 Del Skrevet 13. september 2008 ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #17 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg synes det virker litt snålt å skrive at man ikke er som alle andre, og må innrømme at tankene går mer i retning av at det er noe "galt" med henne (type handicap, mental sykdom eller utviklingshemming) heller enn at hun f eks er "sprø og kreativ" Min erfaring er at de aller aller fleste har noen unike sider uten å trenge å framheve det på generelt grunnlag (det er jo en selvmotsigelse også å bruke et så intetsigende uttrykk om noe som skal skille en fra andre). Hjelp! Det er jo verre det du skriver, enn det å skrive at man Ikke er som alle andre. Tror du burde tenke åver ordene dine litt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. september 2008 #18 Del Skrevet 13. september 2008 Er bare teit å skrive sånn, det er ingen som er som alle andre, alle er unike. Og hvis dere påstår noe slikt forenkler dere mennesker. Eller så er vi alle A4? Jeg synes også det er merkelig når mennesker sier om seg selv at de er unike. Det er strengt tatt ikke så lett for en selv å bedømme, fordi alle er seg selv nærmest og de fleste mener de skiller seg ut. Jeg undres over skrekken for å være A4. Selv regner jeg meg som temmelig A4, fordi jeg lever et liv som ikke skiller seg voldsomt fra andres. Har normale interesser, normalt utseende osv. Og det må jeg si jeg tar med ro. Det er jo mennesker som finner meg interessant likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidemand Skrevet 17. september 2008 #19 Del Skrevet 17. september 2008 Før derer leser vil jeg bare advare om at jeg ikke har lest hva dere har skrevet før meg... Det første jeg tenker, er at ingen mennesker er like, så er hun da som aller andre? Teknisk sett nei, for vi er faktisk alle unike ja. Men, skal vi begynne og tenke vanskelig, så kan man jo begynne og sette henne i bås. Nå vet ikke jeg mye mer enn det som står der, men la oss tenke litt... 45 år gammel dame som sitter på nettby, og prøver og overbevise oss som leser profilen hennes om at "hun ikke er som alle andre". Det viser bare en en veldig trang til og skille seg ut av mengden. Og er det ikke det vi alle sammen vil? Skille seg ut og bli lagt merke til, være en alle sammen husker (helst positivt)? Jeg vil si at med det, så er hun faktisk litt som alle andre, hun har en trang til og være spesiell, noe som da gjør henne mindre spesiell... Spørsmålet mitt, er hvorfor trådstarter gidder og henge seg opp i dette? Hvorfor sitter du der og leser gjennom ukjente personer sinn Nettby side? En liten trang til og finne noen du er bedre enn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå