Gå til innhold

Drink hjelp trengs!


Juni-brud

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss på lørdag. Etter middagen skal vi ha fri bar. En av servitørene skal stå i baren. Jeg skal lage en liten liste på drinker hun kan mikse for oss.

Vi er så og si aldrig ute, og er vi ute drikker jeg bare Blue Lagoon eller Sex on the Beach.

Har funnet en fin side der jeg finner oppskrifter, men trenger hjelp med hva som er godt.

Så hvilken drink liker du å drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar en god cognac til kaffen!

(så tar jeg heller en farris for tørsten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er ofte det beste, som gin and tonic, vodka og juice, vodka og battery, bacardi og cola etc. Jeg tok utgangpunkt i gjestelisten min og hva de brukte å drikke når de var på fest. Pluss jeg hadde laget punsj (alkoholfri, så fikk gjestene velge om de ville ha 4 eller 8 cl med vodka i (noen ville ha 12 :ler: ) Punsjen gikk det mest av, pluss cognac. Det gikk minst øl.

Min erfaring er at for mange drinker på barmenyen er unødvendig og lager bare rot for bartenderen, med mindre hun er erfaren. Dessuten blir det lengre ventetid ved baren ved mer avanserte drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du vil ha drink-forslag som du ikke trenger så mange fancy ingredienser til.... derfor nevner jeg Fjellbekk og Cuba Libre. Det synes jeg er godt. Hvis du har mulighet til å knuse is og sånn så er frosen daiquries knallgodt, spesielt hvis det er varmt, men man må nesten ha en vel-utstyrt bar for å lage sånne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 deler Campari

2 deler Bitter lemon

2 deler farris

2 deler Champagne

1 del Lime

Egenkomponert. Den heter Retzezipp. :briller:

:umåtelig stolt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker oftest en dobbel (eller trippel om jeg kan) Baileys med is. På en varm sommerdag kan jeg kose meg med en Strawberry Daquiry (ups, jeg aner ikke hvordan det skrives) - gjerne alkoholfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi serverte følgende:

-Tom Collins

-San Fransisco

-Gin Tonic

-Fjellbekk

-"Spesialmix" komponert av meg selv

-Irish Cofee

I tillegg hadde vi hengt opp liste over alle ingrediensene vi hadde, slik at folk kunne be om å få komponert egne drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Strawberry Daquiry er friskt og godt, men kanskje litt mye jobb for bartenderen? Med blender og bær og is og...

Margaritas er også godt, både med jordbær og lime. Og Pina Colada!!! Min favoritt! :D Men det avhenger av at bartenderen er litt dreven da... Battery og vodka er godt og safe. ordne gjerne vodka med smak (sitron, solbær), det gir litt mer spennende smaker om man bare blander med brus e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har servitøren/bartenderen bedt om liste? Vi spurte bartenderen om hva hun trengte for å lage et greit utvalg av drinker og handlet etter listen. For øvrig så gikk det nesten ikke drinker, stort sett cognac og baileys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Anbefaler dere uansett å lage et drikkekart/barmeny som folk kan velge i fra. Det gjør det enklere både for de som skal bestille og den som står i baren. Og for dere når dere skal kjøpe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gimlet er en av mine favorittdrinker, den er både veldig enkel og frisk og god.

en del gin (jeg foretrekker Bombay Sapphire)

en del Rose's lime

masse is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Mojito! (uttales "mohito") Med mynteblader!

Frisk og god, og ser så kul ut... Har dessverre ikke oppskriften, men den er en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...