Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Fremhevede innlegg

Skrevet
:kose:

:klemmer:

:)

=============================================

Ble heldigvis venner igjen til slutt, må skjerpe oss begge to. Tror nok vi skal ta oss en tur til rådgivning, for å forebygge og fordi det absolutt ikke skader uansett. Vi får jo ikke blitt med på samlivskurset, for vi har ikke barnevakt. :(

Nå får vi endelig nytt gulv på kjøkkenet! :biggrin: Gleder meg til å ha ordentlig gulv igjen. :) Håper bare ikke Sigur våkner av alt bråket, men det må vi vel bare regne med. I går sov han ikke, pga han våknet da vi tok av han dressen siden han sovnet i bilen, men likevel var han i godt humør det meste av dagen og ikke overtrøtt. Kanskje han ikke trenger å sove om dagen snart mer. :vetikke: Vi får se det an, for i dag virker det som han trenger å sove igjen.

Jeg hører at det er en Cola som roper på meg på butikken ...:sjenert: Får se om jeg lar meg overtale eller ikke, men det er lettere å overtale meg nå når jeg er sulten og ikke kan gå og ta meg mat fordi de holder på å jobbe på kjøkkenet! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke dumt ut med litt rådgivning. Jeg kan tenke meg at situasjonen deres tærer litt på også. Blir jo gående litt oppå hverandre.

Så fint at dere får nytt gulv endelig:)

Aner ikke noe om søvn i de alderen, det kan jo hende han ikke trenger den lenger :vetikke:

Skrevet
Høres ikke dumt ut med litt rådgivning. Jeg kan tenke meg at situasjonen deres tærer litt på også. Blir jo gående litt oppå hverandre.

Så fint at dere får nytt gulv endelig:)

Aner ikke noe om søvn i de alderen, det kan jo hende han ikke trenger den lenger :vetikke:

Nei, jeg tror at det er kjempebra forebygging for de fleste småbarnsforeldre, egentlig. Klart det tærer på å gå hjemme begge to, vi går oppå hverandre og irriterer oss over småting som blir store ... Prøver å komme oss ut litt alene litt regelmessig nå og håper det hjelper, det er iallfall herlig å komme seg litt ut! :)

Supert med nytt gulv, fint ble det også. :)

Jeg aner ikke, for i dag så sov han ca 1 time igjen ... Vanskelige greier, men det går seg vel til. :)

Skrevet

Endelig ser alt litt lysere ut. :) Mannen og jeg har blitt venner igjen, vi har sittet og kost oss med film og litt godteri nå. :) Har blitt enige om å skjerpe oss, håper bare det varer ... Har sendt mail til familievernkontoret, så får vi se om vi får en time i nærmeste fremtid. Det skader ikke uansett om vi ikke har tenkt til å gå fra hverandre, forebyggende og kjekt å få tips til hvordan vi kan takle ting. :)

I morgen skal mannen og S på åpen barnehage, så skal jeg slappe av hjemme, herlig. :)

Håper bare vi får oss jobber og barnehageplass nå snart, så begynner ting å falle på plass. Det er bare ikke så enkelt ... :sukk:

Men nå er det Frustrerte Fruer! :biggrin::goodbye:

Skrevet

Godt at ting ser bedre ut :klemmer: Jeg tok faktisk å ringte til de som arrangerer Godt-samliv-kurs her i byen i dag, så nå skal jeg og mannen på kurs torsdag denne uken og neste uke. :) Håper å lære en del der, kjekt å ha litt verktøy til kommunikasjon de dagene det butter på litt.

Og nå synes jeg dere fortjener å få jobb snart, begge to. Hils mannen da :)

Skrevet
Var godt å få trent i går, selv om det var tungt og slitsomt! puh ... Følte meg litt teit når jeg ikke fikk til alle stegene, men det går seg vel til. ;)

Det er HEILT normalt ;) Det berre virker som at andre er flinkere, men det er kun fordi dei har gjort det nokon ganger før.

Skrevet
Godt at ting ser bedre ut :klemmer: Jeg tok faktisk å ringte til de som arrangerer Godt-samliv-kurs her i byen i dag, så nå skal jeg og mannen på kurs torsdag denne uken og neste uke. :) Håper å lære en del der, kjekt å ha litt verktøy til kommunikasjon de dagene det butter på litt.

Og nå synes jeg dere fortjener å få jobb snart, begge to. Hils mannen da :)

:Nikke: Veldig godt at det ordnet seg. :)

Tror nok det er veldig lurt med et slik kurs, så bra dere har mulighet til det! Vi skulle jo også på slikt kurs, men det har blitt avlyst to ganger og så fikk vi ikke barnevakt første gangen og ikke nå heller, nå har vi gitt opp. :sukk:

Takk for det, håper det skjer noe snart ... Skal hilse tilbake, hilse mannen din også. :)

Det er HEILT normalt ;) Det berre virker som at andre er flinkere, men det er kun fordi dei har gjort det nokon ganger før.

:fnise: Vi får se hvor mange ganger jeg må være med før jeg er noenlunde synkronisert, om det skjer. :tunge1:

Skrevet

:hallo:

Bra dere ble venner igjen! Og det er virkelig helt normalt å ikke henge med på aerobictimer de første gangene, men det går seg til. Du er flink! :tommelopp:

Skrevet

Jeg står alltid bakerst i salen de første aerobic-timene når det er nye program - det tar litt tid før armene og beina blir enige om hvordan dette skal gå til :fnise:

Forebyggende "terapi" tror jeg er en veldig lur ting som alle har behov for! Alltid greit å ha litt teknikker for kommunikasjon etc i bakhodet når ting butter litt imot!

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Skrevet
:hallo:

Bra dere ble venner igjen! Og det er virkelig helt normalt å ikke henge med på aerobictimer de første gangene, men det går seg til. Du er flink! :tommelopp:

:vinke:

Ja, nå er det for det meste god stemning her hjemme igjen. Alle er vel litt uenig en gang i blant, inkludert oss.

Takk. :) Vel, føler fortsatt at jeg ikke henger helt med, men har merket at jeg ikke er alene. ;) Dessuten er det vanskelig å tenke speilvendt!

Jeg står alltid bakerst i salen de første aerobic-timene når det er nye program - det tar litt tid før armene og beina blir enige om hvordan dette skal gå til :fnise:

Forebyggende "terapi" tror jeg er en veldig lur ting som alle har behov for! Alltid greit å ha litt teknikker for kommunikasjon etc i bakhodet når ting butter litt imot!

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Hehe ... Jeg også stilte meg bakerst, men fant ut at det kanskje var litt dumt også, i og med at da ser jeg ikke instruktøren så godt. Men vil jo ikke så frammerst og se teit ut heller ...

:Nikke: Enig med deg! Spent på når vi får time, de har visst et merkelig system- de fordeler sakene på tirsdager, så får vi et brev i posten med info. :overrasket: Håper det er en dag svigers kan være barnevakt, ellers må vi avtale på nytt. Ser for meg det blir styr og frem og tilbake!

Takk, håper dere også har en fin helg. :)

Skrevet

Godt ting går betre for dykk. Rådgving høyrest lurt ut. Har veldig lyst til at me skal gå på det og, men mannen har ikkje lyst :sur: Men eg trur det er veldig lurt å få ein utanforståande til å vere litt "tolk" og få begge partar til å sjå på ting på ein litt annan måte. Ikkje så lett når ein føler ein står og snakkar til ein vegg. Lykke til på time!

Kanskje S held på å venne seg av med dagsoving? T slutta då han var på S sin alder. Då han var 18-19 mnd sov han berre annakvar dag eller noko, og frå 20 mnd slutta han heilt, har berre sovi på dagen eit par gonger etter det. Når legger du han om kvelden? Hender det går betre og berre legge ein time tidlegare om kvelden, og kutte ut dagsoving.

Ha ein fin helg :klem:

Skrevet

Er sikkert smart med en samtale. Greit å ta ting før de blir for ille, og det kan være nyttig å ha en utenforstående til å hjelpe seg.

Jeg skjønner godt at situasjonen med at begge er arbeidsledige tærer på. Når ting rundt en er usikre gjør det gjerne utslag på humøret. Får håpe det ordner seg snart.

:klem:

Skrevet
Godt ting går betre for dykk. Rådgving høyrest lurt ut. Har veldig lyst til at me skal gå på det og, men mannen har ikkje lyst :sur: Men eg trur det er veldig lurt å få ein utanforståande til å vere litt "tolk" og få begge partar til å sjå på ting på ein litt annan måte. Ikkje så lett når ein føler ein står og snakkar til ein vegg. Lykke til på time!

Kanskje S held på å venne seg av med dagsoving? T slutta då han var på S sin alder. Då han var 18-19 mnd sov han berre annakvar dag eller noko, og frå 20 mnd slutta han heilt, har berre sovi på dagen eit par gonger etter det. Når legger du han om kvelden? Hender det går betre og berre legge ein time tidlegare om kvelden, og kutte ut dagsoving.

Ha ein fin helg :klem:

:Nikke: Det hjalp også på å få en dag alene nå i helga. :) Dumt at mannen din ikke vil være med på rådgivning, men man kan jo nesten ikke tvinge han heller. :(

Tror ikke S trenger å sove på dagtid hver dag iallfall, vi ser det litt an fremover tror jeg. :) Han legges klokka sju om kvelden.

Takk for det! Ha en fin mandag! :klemmer:

Er sikkert smart med en samtale. Greit å ta ting før de blir for ille, og det kan være nyttig å ha en utenforstående til å hjelpe seg.

Jeg skjønner godt at situasjonen med at begge er arbeidsledige tærer på. Når ting rundt en er usikre gjør det gjerne utslag på humøret. Får håpe det ordner seg snart.

:klem:

:Nikke: Helt enig!

Kjedelig å være arbeidsledig, kjedelig å gå oppå hverandre hele tida og kjedelig og demotiverendre hele greia, selv om vi selvsagt er glad vi får mye tid med S. :)

Skrevet

Har hatt en kjempefin morsdags- og valentineshelg! :biggrin: Svigers passet S fra lørdag til søndag, så da fikk vi sove lenge, slappe av, ha svigerinna på besøk og bare ta livet med ro. :) På søndag fikk jeg en fin hjerteformet plante fra S (og mannen. ;) ) og et søtt kort som far og sønn hadde tegnet. :hjerte: Så dro vi og hentet S, og fikk servert fastelavensboller og kake. :sikle: Deilig å være litt kjærester en gang i blant, og supert at svigers kunne og ville (insisterte!) på å passe S! :)

I dag er det trening igjen, vet det blir hardt men samtidig så er det godt å få rørt seg, og føles så bra etterpå. Endelig fått somlet meg til å kjøpe treningsbh også nå da, er vel ikke helt bra å bruke vanlig. ;):fnise:

I morgen får vi en kamerat av mannen på middagsbesøk. Han har bodd i Ungarn de siste fem (?) årene, men er nå hjemme ei stund, så da får mannen ta opp igjen kontakten med kameraten han ikke har sett på lenge. Det var han som var forlover i bryllupet vårt, forresten. Blir nok koselig, og nå får han hilse på S også, han har enda ikke hilst på han! :overrasket:

Selv om vi hadde fri fra lørdag til søndag så er vi fortsatt trøtte ... Slik går det når man ikke greier å legge seg til normale tider og i tillegg ikke greier å sove lengre enn ti lengre! :dåne:

Skrevet

Å, det høres ut som en fin helg! Flott med besteforeldre som stiller opp, så man får litt barnefri innimellom og kan pleie forholdet :hjerter_rundt:

Ha en fin uke med middagsbesøk, og god trening i kveld! Håper du får sove godt i natt og blir mindre trøtt i morgen. Men det ER noe med denne årstida også, altså - vi er ganske trøtte her i huset også selv om vi sover bra om natta (stort sett) ... :Gjesp:

Skrevet

Håper du koste deg på trening!

Høres ut som ei skikkelig flott helg, fint med ivrige besteforeldre :)

Skrevet

Så flink med trening :klappe: Jeg har og væt flink i dag. Deilig å røre på seg.

Skrevet

Å, det høres ut som en fin helg! Flott med besteforeldre som stiller opp, så man får litt barnefri innimellom og kan pleie forholdet :hjerter_rundt:

Ha en fin uke med middagsbesøk, og god trening i kveld! Håper du får sove godt i natt og blir mindre trøtt i morgen. Men det ER noe med denne årstida også, altså - vi er ganske trøtte her i huset også selv om vi sover bra om natta (stort sett) ... :Gjesp:

:Nikke: var en veldig koselig helg. :) Viktig å få litt barnefri i blant, og veldig godt!

Takk for det. :) Jeg sov greit nok i natt, men S våknet noen ganger, og så var jeg helt sinnsykt trøtt da jeg våknet ... Det er nok årstida, ja. eldigvis går vi mot lysere tider!

Håper du koste deg på trening!

Høres ut som ei skikkelig flott helg, fint med ivrige besteforeldre :)

Trening er kjekt, men i går følte jeg meg ikke helt i hundre- ble litt vel slitsomt og fikk ikke fulgt med på alt, selv om jeg taklet "danse"-delen av den godt. ;) Rart, noen ganger er det dansetrinn jeg greier å følge med på, andre ganger er det de andre øvelsene. Jeg hadde iallfall balanse i går, i motsetning til sist jeg trente, da føltes det som jeg ikke eide balanse! :fnise:

Så flink med trening :klappe: Jeg har og væt flink i dag. Deilig å røre på seg.

Takker. :)

Så bra at du får trent og rørt på deg, blir nok resultater av det! :)

Skrevet

Mannen begynte å hangle på mandag, på tirsdag og onsdag var han dårlig så jeg måtte passe S det aller meste av tida. Ble utrolig sliten, og heldigvis kunne mannen passe han litt sånn at jeg fikk slappe av litt også. Stakkars, snille mannen som hadde feber og dårlig mage, men som hjalp meg så godt han kunne når han følte seg bittelitt bedre. :) På torsdag følte jeg meg småkvalm og dårlig på morgenen, mannen hanglet fortsatt og S var utrolig sytete, så da sendte vi han til farmor. :rodme: Høres sikkert fælt ut, men ingen av oss var i form for übersytete unge når vi begge følte oss shabby. Jeg kom meg heldigvis utover dagen, når jeg fikk spist litt- det var sikkert pga jeg ble så sliten dagene før at kroppen min sa ifra. Mannen fikk brukt dagen til fornuftige ting som å skrive jobbsøknad, legge inn cv på vikarbyråer og måke snø, mens jeg slappet av for det meste ... :sjenert: Da vi hentet S hos farmoren og farfaren fikk vi middag, til og med! S var så trøtt at han sovnet etter 5 minutter i bilen, stakkar.

Her en dag så tenkte vi at vi skulle prøve å la være å legge S på dagtid, for vi trodde han kanskje ikke trengte den søvnen siden han våkner opp og er så utrolig sur i lang tid etterpå. Han sovnet to ganger i bilen, så han fikk vel sovet 10 minutter til sammen, synes det er like ille å vekke han hver gang. :( Men da barne-tv begynte så sovnet han etter noen minutter! Stakkars gutten vår trenger nok søvn på dagtid ei lita stund til, iallfall. :jepp:

Oppdaget noen prikker på ryggen hans her en dag, men siden det så nesten ut som bleieutslett tenkte jeg ikke noe videre over det. Dagen etter hadde det kommet masse prikker over hele ryggen og magen, så da dro vi til legen, bare for å være på den sikre siden. Det er sannsynligvis den 4.barnesykdommen, til tross for at S ikke har hatt høy feber. Helt ufarlig, men kan klø litt. Det virker ikke som S klør, men det kan forklare den litt sjabre formen i det siste. I dag har han fått diare også, stakkar. Har gitt han saft med potetmel i, og blåbærsyltetøy- så nå håper jeg det hjelper. Synd man ikke kan gi småbarn Imodium ...

I kveld kommer mannens søster og hennes samboer, så skal vi spise her før mannen og svogeren skal på kino, så leier jeg og svigerinna en film og koser oss. :)

Skrevet

Uff, så kjipt med enda mer sykdom :( Håper S kommer seg raskt og at dere holder dere friske fremover, alle sammen!

Høres koselig ut med filmkveld - hva skal dere se?

God helg! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...