Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Hmm...Skjønner at du syns det er tungt å måtte være alene med S i to døgn.. Men du kunne jo tatt det som en utfordring da! ;) En gang må uansett være den første.. :sjenert: Du kunne fått venninnen din til å være hos deg på dagtid/kvelden og hjulpet til med stell og sånn. Hun kunne sovet hjemme hos seg selv, og kommet tilbake på morgenen. Evt kunne du passet på å fått hjelp av omsorgsarbeideren og/eller Flickan til trilleturer akkurat de dagene mannen er borte. Bare forslag, vet jo ikke om dette er fysisk mulig engang..! ;) Men det er nok mange som vil hjelpe deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm...Skjønner at du syns det er tungt å måtte være alene med S i to døgn.. Men du kunne jo tatt det som en utfordring da! ;) En gang må uansett være den første.. :sjenert: Du kunne fått venninnen din til å være hos deg på dagtid/kvelden og hjulpet til med stell og sånn. Hun kunne sovet hjemme hos seg selv, og kommet tilbake på morgenen. Evt kunne du passet på å fått hjelp av omsorgsarbeideren og/eller Flickan til trilleturer akkurat de dagene mannen er borte. Bare forslag, vet jo ikke om dette er fysisk mulig engang..! ;) Men det er nok mange som vil hjelpe deg! :klemmer:

Ja, jeg kan jo det, men det frister lite... Så klart jeg før eller senere må være alene, men jeg hadde ønsket at S var så stor at han ikke våknet om natta, og helst så stor at han prater slik at han kan si hva som er galt om han gråter :(

Det er nok mulig slik du skriver, men hun venninna har en unge selv, i tillegg til skole og jobb så hun har ikke så mye tid da... *sukk*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S våknet før ett i natt, og nektet å sovne igjen før firetiden :tristbla: Ingen ting hjalp, vi prøvde mat, byssing, bleieskift- ingen ting fungerte! Han var veldig vanskelig å få til å sove, og når han først sovnet våknet han igjen nesten med en eneste gang og begynte å gråte igjen. :slåss: :grine::Gjesp::frustrert: Til slutt fikk han mat enda en gang, vi slo på varmesøylen på soverommet og la han midt i sengen vår, og da sovnet han, utrolig nok :overrasket: Tror ikke det var pga det var kaldt han gråt- det var 19 grader på soverommet, og han kjentes ikke kald ut. 19 grader er jo ikke for lite? :klø: :vetikke:

Vi sov til ni i dag morges nå da, og så stod vi opp. Han var trøtt igjen i ti-tiden, og da måtte jeg også krangle med han for å få han til å sovne, men heldigvis ikke så ille som i natt. Vi sovnet begge to, men så ringte telefonen min etter en time :sinna: Da våknet han, men var fortsatt trøtt, så jeg prøvde å legge han igjen- da ble det baluba :roll: Ga fort opp det, ja. Fikk han heldigvis til å sovne igjen halv to, da sov han til ti på fem. Mannen kom hjem halv tre, og vi sovnet på sofaen mens S sov i vognbagen sin :sleeping:

Jeg skjønner ikke hva det kan være som plaget S i natt, stakkar liten :( Kan det være tenner? Han har siklet veldig mye den siste tiden, og spist mye på hendene sine, og prøvd å ta alt mulig i munnen :vetikke: Men da er det kanskje rart at han bare er grinete når han skal sove da... :sad: Håper ikke han har ødelagt soverutinene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønskja deg ei riktig god helg! :klem:

Håpar lille S. søv bedre denne natta som kjem!

Takk :)

Ja, det håper jeg også... Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... :sad:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger S i vugga, men han sover ikke enda... Jobber forhåpentligvis med saken, da. I det siste har han vært veldig ivrig på å ha dyna over hodet, og merket at han dro helseteppet sitt over hodet når han sov i vognbagen isted. Virket som han likte å ha teppet over hodet, for han sov godt, men det ser jo så skummelt ut! :hår: Fikk heldigvis lirket det bort når han sovnet... Nå har vi brukt votteklyper til å feste dyna til senga, slik at han ikke får dyna over hodet. Er jo livredd for at noe skal skje med knotten min :hjerte:

Er veldig spent på hvordan det skal gå i natt... Har en teori til om hva det var som plaget han i natt. Han har veldig tørr hodebunn, såkalt "spedbarnskrone" eller "melkeskorpe" og da prøvde vi, etter råd fra helsesøster og apotek, å smøre inn med babyolje. Kanskje babyoljen irriterte huden hans? :vetikke:

Angående turen til mannen min så har jeg en ny løsning: jeg kan ta fly til foreldrene mine noen dager før vi egentlig skal dit, og så leier mannen bil og kommer på lørdagen. Eneste problemet da er at vi ikke har vogn de dagene før mannen kommer... Har muligens noen vi kan låne fra, men vet ikke om de har solgt vogna si eller har den enda. Dessuten vil jeg helst ikke være alene om ansvaret for S, selv om jeg får hjelp av foreldrene mine. Ja, jeg er vel usikker, umoden ++ :sjenert: *sukk*. Spesielt om S skal være slik som i natt fremover så vil jeg ikke at mannen skal dra fra oss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du ikke har lyst til å være alene med S, og at det virker skummelt med ansvaret - det gjør deg absolutt ikke umoden! Den siste planen høres jo ikke så dum ut, har du flydd med S før?

Men vil jo også si det, at jeg grudde med fryktelig mye når samboer skulle reise med jobben første gang jeg måtte være alene med lillegutt.. og det gikk innmari fint altså. Var ikke i nærheten av det jeg hadde tenkt på forhånd, og dagene gikk veldig fort. Håper du finner ut av det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ting går bedre med lille S, og den siste planen hørtes lur ut. :klemmer:

Det går litt opp og ned, men mest opp, heldigvis!

Ja, jeg tror nok jeg går for den :jepp:

Skjønner at du ikke har lyst til å være alene med S, og at det virker skummelt med ansvaret - det gjør deg absolutt ikke umoden! Den siste planen høres jo ikke så dum ut, har du flydd med S før?

Men vil jo også si det, at jeg grudde med fryktelig mye når samboer skulle reise med jobben første gang jeg måtte være alene med lillegutt.. og det gikk innmari fint altså. Var ikke i nærheten av det jeg hadde tenkt på forhånd, og dagene gikk veldig fort. Håper du finner ut av det :klem:

Godt det ikke gjør meg umoden... Føler liksom at "alle" andre takler alt, og så gjør ikke jeg det :sjenert: Har flydd med S ja, men da var jo mannen med. Det virker som S er veldig grei å ha med på tur, han er rolig og snill :jepp:

:klemmer:

Håper det har gått bedre med nattesøvnene til S i helga!

Du kan vel ta med vogna på flyet da...? :klem:

:jepp: Det har det, heldigvis! Håper ikke vi får tilbakefall...

Ja, jeg kan ta med vogna på flyet, men er redd for at den blir ødelagt. Dessuten må den pakkes i to deler: understell og bag, og det blir styr å gjøre på flyplassen med S på armen og mye stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black sheep står på i bakgrunnen på en av filmkanalene her nå. Skal den være så teit? Blir jo ikke skummelt lengre, bare teit morsomt... :roll: Nå blir visst han ene en sauezombie fordi han ble bitt av en sau :skratte:

Jeg har ei venninne som utdanner seg til homeopat, og hun ga meg en anbefaling på et middel jeg kan gi til S. Det virker så spennende med homeopati, akupunktur, fotsoneterapi ++! Skal nok få henne til å ordne noen midler til meg etterhvert også, det finnes jo midler mot alt :jepp:

S har sovet bra de siste nettene, men i kveld fikk han ikke sovnet ordentlig. Lurer på om han holdes våken av at regnet trommer ganske kraftig på taket. Heldigvis har han sovnet nå, håper bare han sover rolig og godt nå da :)

Har hatt besøk av et vennepar med en sønn som er snart 2 år i dag. Husker når han var like liten som S, tida går så utrolig fort! Han var skikkelig skjønn da, og hadde mye energi der han fartet rundt i leiligheten, trykte på anlegget og bar på lekene til S :fnise: Et lite innblikk i hvordan livet blir når S blir større ;)

Tror kanskje jeg drar til hjembyen min på en tirsdag, siden mannen drar på kurs tidlig på onsdag. Så blir jeg der alene (uten mannen, mamma og pappa er jo der) til lørdag, og så kommer mannen med leiebil på lørdag :jepp: Sannsynligvis blir det fly nedover, eneste problemet er vogna... Mulig jeg kan låne ei vogn av søskenbarnet mitt som har ei lita jente på 3 år, vet ikke om de har vogna enda engang, men... Vil helst ikke være der uten vogn, det tror jeg blir upraktisk- orker ikke bruke sjalet hver dag i 5 dager, trenger vogn også. De leier vel ikke ut vogner noe sted? :vetikke: Vi kommer til å mangle bilsete til S frem til mannen kommer nedover også... Men det er ikke like stort problem, for vi kan alltids ta bussen :jepp: Gleder meg litt, faktisk, blir godt med miljøforandring og være hos foreldrene mine en periode :) Ingen ting er bestemt enda da, og det blir først om tre uker om det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å se litt eldre barn ja, og forsøke å forestille seg hvordan det skal bli! Synes det er vanskelig jeg, å se for meg at lillegutt også skal bli stor gutt som det :ler:

Fint du har fått bestemt deg med hvordan du løser det når mannen er på kurs. Har ikke så mye råd rundt det med vogn. Vi skal fly om 2 uker, og tar med vogna da (men vi er jo to). Håper ikke det blir noe ødelagt bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gøy å se litt eldre barn ja, og forsøke å forestille seg hvordan det skal bli! Synes det er vanskelig jeg, å se for meg at lillegutt også skal bli stor gutt som det :ler:

Fint du har fått bestemt deg med hvordan du løser det når mannen er på kurs. Har ikke så mye råd rundt det med vogn. Vi skal fly om 2 uker, og tar med vogna da (men vi er jo to). Håper ikke det blir noe ødelagt bare..

Rart med det, men jeg greier ikke å forestille meg S som eldre enn han er nå... Har sikkert noe med at jeg ikke kunne forestille meg hvordan S så ut før han kom, og at jeg ikke kunne forestille meg meg som mor heller :sjenert: Rare greier!

Tror vi har fått fikset vognproblemet nå ;)

:vinke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg flybillett til hjembyen, og foreldrene mine gleder seg skikkelig til å se S igjen :biggrin: Tror det kan bli litt styr med S på flyplassen, men tar han i sjalet og håper på det beste. Han var rolig og snill sist vi fløy, så jeg håper det blir det samme nå, selv om jeg ikke har mannen til å ta over om det blir for ille. Det er bare en veldig kort flytur da, ca 45min. Blir jo litt bagasje, siden jeg skal ha S på magen i sjal, stellebagen over skuldra og min egen bagasje i ryggsekk... Men det går vel :) Så skal vi leie barnesete i hjembyen, slik at mamma kan hente oss på flyplassen. Det kostet ikke mer enn 150,- så da kan vi like gjerne leie sete fremfor å ta taxi hjem, tror taxi blir dyrere uansett.

Angående vogna så har vi to løsninger:

1. Låne vogn av "storebror" (egentlig søskenbarnet mitt).

2. Eller sende vogna med bussen, det koster 250,- og det er med forbehold om at det er plass i bagasjerommet til bussen...

Det enkleste er jo å låne vogna til storebroren min, men han er en skikkelig tregost, og vi kan ikke stole på at han får fikset det... Han skal hit i helga, og da har han lovt meg et besøk, så vi får snakke om det da :) Hvis han dukker opp da, man vet jo aldri ... :fnise:

Håper han kommer i helga, hvis ikke får jeg møtt han når jeg skal nedover. Gleder meg til å se han igjen, han har enda ikke sett S, og det er lenge siden jeg har sett datteren hans også, hun blir 3 år denne måneden og er kjempeskjønn, og en bestemt liten dame ;)

I dag har S vært på 3mnd-kontroll, og alt så fint ut :) Han likte ikke helt sprøytene, men han var ikke så blid fra før heller, han var veldig sulten stakkar. Synes han var flink til å roe seg etter sprøytene, bare han fikk mat så ble han rolig og blid igjen :hjerte:

Nå har S følgende mål:

lengde: 65cm

vekt : 7380g

h.o : 43cm

Helsesøstra sa at han var sterk, hadde god blikkontakt og pratet godt og at han var en fin gutt :strix: Noe jeg selvsagt ikke skal si imot henne på :fnise:

Nå er mannen ute og går tur med S, og jeg har litt fritid- som jeg bruker på å sitte her, drikke cola og nå skal jeg snart se Gilmore Girls :) Skal ta en oppdatering i alles dagbøker også i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at det skal komme bærebutikk her i byen! :hoppe:

Hun fra krusedull.net skal starte butikk, og de skal selge mei-tai, bæresjal, bæreslynger, tøybleier ++ :hoppe: :hoppe: Gjett hvem som skal ta seg turen innom for å prøve og kjøpe mei-tai da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glemte å skrive at det skal komme bærebutikk her i byen! :hoppe:

Hun fra krusedull.net skal starte butikk, og de skal selge mei-tai, bæresjal, bæreslynger, tøybleier ++ :hoppe: :hoppe: Gjett hvem som skal ta seg turen innom for å prøve og kjøpe mei-tai da! :biggrin:

Sååå moro. Jippi, håper jeg blir gravid snart, da skal jeg ta meg en tur dit :Nikke:

Huff, tror ikke jeg rekker hverken trilling eller middag denne uken pga midtsemestereksamen, men neste uke har jeg MASSE tid. lover å ta det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå moro. Jippi, håper jeg blir gravid snart, da skal jeg ta meg en tur dit :Nikke:

Huff, tror ikke jeg rekker hverken trilling eller middag denne uken pga midtsemestereksamen, men neste uke har jeg MASSE tid. lover å ta det igjen :)

Håper jeg også! :hoppe:

Det går veldig bra det altså, ikke noe å tenke på :)

=================================================

En kollega av mannen døde helt plutselig, de fant han på sofaen. Han var bare i 30-årene, det er helt tragisk... Blir jo redd for at slikt skal skje mine nærmeste også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av mannen døde helt plutselig, de fant han på sofaen. Han var bare i 30-årene, det er helt tragisk... Blir jo redd for at slikt skal skje mine nærmeste også :(

What? Det er jo tragisk.. Synes sånt er like uforståelig hver gang. Man tenker liksom ikke at så unge mennesker plutselig dør. Har de funnet ut hva som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det er jo tragisk.. Synes sånt er like uforståelig hver gang. Man tenker liksom ikke at så unge mennesker plutselig dør. Har de funnet ut hva som skjedde?

Helt uventet og forferdelig tragisk :( Nei, det skjedde i dag så de aner ikke hva som har skjedd :(

Det samme skjedde med en kollega av svigermor også, for ikke lenge siden. Synes det er skummelt at flere dør helt plutselig nå jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...