Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Vet ikke om denne tråden skal ligge her, bare flytt den om det er feil.... Min datter har fått diagnosen diagnose bulimi. Hun er i psykiatrisk behandling for dette. Jeg er sykemeldt pga dette nå. Det ser ut til at dette blir en langvarig prosess, og jeg lurer på vilke rettigheter jeg har ang lønn til å passe henne. Jeg har vært sykemeldt noen mnd nå. Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver, og vurderer om jeg må si opp stillingen min.
Saeria Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg vil anbefale deg å se litt på www.nav.no, snakke med legen din, og Nav trygd. Ikke si opp stillingen din. Det er ikke arbeidsgiver som betaler sykepengene dine av egen lomme. Dessuten er det vel greit å ha en fast vikar hvis du skulle bli borte lenge, og greit for arbeidsgiver å bare vite at du blir borte en stund i stedet for litt og litt.
Sans Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Som et apropos: Sørg for profesjonell oppfølging av evt. søsken også. Det er svært traumatisk å ha en søster/bror som er så syk. Men de som ikke er syke, vil gjerne late som at alt er bra for at mamma og pappa skal få det litt bedre - og vil derfor ikke si noe som helst om hvordan de egentlig har det. Tenkte jeg bare skulle si det. I tilfelle du ikke har tenkt på det, eller i tilfelle de eventuelle som ikke er syke sier de har det bra og ikke trenger hjelp. Jeg ønsker deg og datteren din og alle andre nære alt godt og lykke til fremover. Jeg vet dessverre altfor godt hvor vondt det er...
Gjest også mamma Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Så lenge datteren din er under 18 år, så kan du ha pårørendepermisjon med lønn fra Trygdekontoret så lenge du måtte ha behov for det. Det er IKKE arbeidsgiveren din som betaler. Jeg var hjemme i 7 mnd. før min datter kunne overlates til "seg selv". Og du skal ikke ha dårlig samvittighet, barnet ditt er viktigere enn noe annet i denne verden. Ønker dere god bedring, og lykke til med fremtiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå