Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Del Skrevet 18. august 2008 Hvorfor er det en god del amerikanske tv-serier, der handlingen også foregår i usa, blir filmet i Canada? Jeg har egentlig en liten følelse av det kan være for å ungå amerikank lov, men hvorfor skulle de gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 19. august 2008 #2 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) De gjør det fordi det er mye billigere, rett og slett. (Dette gjelder også mange filmer, ikke bare tv-serier.) Endret 19. august 2008 av villen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Del Skrevet 19. august 2008 Det er billigere, og det sies også at mange skuespillere trives bedre i Canada fordi de kan gå på gata uten at folk oppfører seg som gale fans (vet ikke i hvor stor grad det stemmer, men jeg har bodd i Montreal og kjenner flere som har møtt på forholdsvis store stjerner tuslende rundt alene). Særlig i Vancouver har jeg inntrykk av at det blir spilt inn endel amerikanske film og serier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Del Skrevet 20. august 2008 Men er det noen som vet hva som er grunnen til at det er billigere og på hvilken måte det er billigere på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Del Skrevet 20. august 2008 Vet ikke hvordan det har vært de siste par årene med lav USD-kurs, men før det lå i hvert fall den canadiske dollaren lavere enn den amerikanske, og prisene var generelt lavere i Canada enn USA. Dessuten er det antagelig litt forskjell på prisene innad i filmindustrien i respektive land. Canada har også flere offentlige støtteordninger for film(enn USA, som knapt har noen), men vet ikke i hvilken grad det kommer filmselskap fra USA i Canada til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå