Kitsune Skrevet 17. august 2008 #1 Del Skrevet 17. august 2008 Kom igjen, er det ikke på tide å starte POLITIHLGSKOLEN 2009 på karriere og utdanning?? Det mangler politifolk, det søkertallet er nedadgående og lavere snittalder, så sansynligheta for at de som ikke ble funnet egnet de forrige årene kan hvie seg rundt å søke igjen.. Og komme inn.. Hvorfor i alle dager vil "alle" bli politi? Hvilke (vrang)forestillinger er det som eksisterer der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #2 Del Skrevet 17. august 2008 Hva irriterer deg? At søknadstallene går nedover, eller at alle vil bli politi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 17. august 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 17. august 2008 At folk her inne gidder lage en tråd som faktisk får over 90 sider med innlegg! Akkruat som om det å ville bli politi er det er det viktigste i hele verden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 17. august 2008 #4 Del Skrevet 17. august 2008 Ja, sant! Har ikke sett slike tråder om medisinstudiet eller advokat f eks. Nei, politi er visst tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 17. august 2008 #5 Del Skrevet 17. august 2008 Det har kanskje litt å gjøre med at det er ganske omfattende tester, både fysiske og teoretiske og at alle kan ha godt av tips og råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 17. august 2008 #6 Del Skrevet 17. august 2008 Logisk det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 17. august 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 17. august 2008 Ja, og det forundrer og skremmer meg derfor at det ikke er det samme med mange andre utdanninger.. Det burde vært strengere krav til leger (helsevesnet generelt), lærer osv.. Har sett på testene til politiopptaket, og de virker nå ikke så himla omfattende. Skulle klart det fysiske på en dårlig mandag.. Jeg vet ikke helt hva den teoretiske delen går ut på da.. Fysikk, kjemi og matematikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #8 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg er enig i at det absolutt burde vært opptaksprøver og intervjuer ved endel andre utdanninger også, men ser ikke noe galt i at det er slik ved politihøyskolen. Nå har jeg absolutt ingen bekjente som ønsker å bli eller er politi, men jeg respekterer de som har et sterkt ønske om å bli det, på samme måte som folk jobber for å nå andre mål. Jeg håper at endel av de som ikke er egnet, på tross av interessen, blir luket ut i opptaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå