Gå til innhold

hjelp med å finne en god bh


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg trenger virkelig hjelp. Har aldri helt funnet ut hvilken str jge bruker i og med at jeg under hele puberteten brukte små bh'er til å "formisnke" puppene. Vetr selfølgelig at det ikke hjelper, men jeg blir litt flau over å ha store pupper. Kan liksom ikke gå med akkuratt det en vil.

ER det noen som kan anbefale en god bh, som sitter godt og setter puppene "på plass". Er det best med bøyler eller uten? Og hvilken undertøysforetning i oslo bør jeg oppsøke?

Takk til alle som tar seg tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Gå i en proff undertøysbutikk. Der måler og står de i, og damenen kan virkelig det de driver med.

Jeg gikk opp 4 cupper, jeg... :oops: Så feil kan man ta....

Kan forøvrig anbefale Arabella (butikk) ved Egertorget i Oslo.

Mål cm under brystene; dette viser hvilken str du skal ha. (70, 75, 80 osv)

Cup str velges ut ifra at du ikke skal få dobbel-pupp, pg skal ikke skli opp bak osv.

Gå i en butikk, der har de peil (En god ting kan aldri sies for ofte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig, viktig, viktig med rett størrelse!

Ikke bry deg med om du får "for store" pupper. Det viktigste er at de har fin fasong, og det får de hvis du har en bh som passer perfekt!

Helt enig med de som sier at du bør gå i en skikkelig butikk og investere noen kroner.

Den som ligger ved Egertorget (der med bokhandelen) er bra, jeg fikk i alle fall veldig god service der (av en dame i femtiårene som virket litt finskom jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøysmagasinet ved Steen og Strøm i Oslo. veldig bra butikk.

Det er utrolig viktig med en god bh, som sitter riktig. Kan gjenta noen gode regler her som du kan ha i bakhodet når du prøver:

1. Bh'n skal sitte stramt rundt overkroppen. Den skal, når du ser deg fra siden, sitte vannrett rundt og den skal ikke skli oppover ryggen når du beveger deg. Hopp opp og ned for å teste dette. Det er på omkretsen de fleste feiler. Ikke lur deg sjøl med å justere størrelsen rundt for å få større cup og IKKE hør på dumme ekspeditriser som prøver å lure deg til det! :roll:

Omkretsen skal passe på det YTTERSTE hakket! Da kan du justere etterhvert som den blir løsere i fisken etter flere vask... :wink:

2. Kjøp heller for stor enn for liten kopp. Husk at når du går opp eller ned størrelser i omkrets må du også endre koppstørrelse. En C-cup i str 75 er større enn en C-cup i str 70.

Derfor: Du prøver en bh i 80 DD - den føles fin, men sklir oppover ryggen når du beveger deg. Du bytter til 75 og må derfor gå opp en kopp til E/DDD. Skjønner? :D

3. Bruk bh med spiler. Den løfter og holder på en helt annen måte enn bh'er uten.

4. For å se om koppen er stor nok/for stor: rynker den seg oppe på toppen er den for stor, tyter du ut på samme sted er den for liten.

Spilene skal ligge helt inntil overkroppen din og midten på bh'n skal igge HELT inntil brystbenet. Bytt koppstørrelse til dette fungerer!

Happy hunting - for det er en jakt... :hoho:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Suz, for en avhandling! Her var det mye jeg ikke visste.

Hvor mange vektall i BH-shopping har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy hunting - for det er en jakt... :hoho:

Suz :wink:

Ja det har du sannelig rett i!

Tror jeg hadde prøvd omtrent ALLE bh-ene i tre butikker (og var begynt å lure på om det var noe seriøst i veien med meg) da jeg plutselig fant tre stykker i samme butikk som var både fine og behagelige!

Hadde jeg gitt opp litt før, så hadde jeg trodd oppgaven var umulig...

Jakt i vei, og finner du ikke noe i første omgang, så er det bh-ene det er noe i veien med, ikke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslos aller beste undertøysbutikk heter LaLina og ligger på St.Hanshaugen!

Her får du proff og hyggelig hjelp til å finne din størrelse.

Ikke la deg lure av at butikken ser litt liten ut, hun har mye fint! Og størrelser fra a-h cup + litt til...

Jeg gikk opp en haug cup'er og ned 10 cm(!!) rundt livet etter et besøk her, og har aldri følt meg så bra før. Holdningen blir bedre, og du slipper å gå og dra i og rette på bh'en hele dagen.

Og like viktig: jeg fant ut at det ikke var meg som hadde unormale pupper, men at det er de andre slemme butikkene som bare har 80 b og c cup. Det finnes fine blonde-bh'er i min størrelse også, man trenger ikke å se ut som en bestemor bare fordi man har store, fine pupper :D

Hvis jeg skal anbefale en bh, må det bli basic-bh'en min: Fra Fantasie

Har en i hvit og en i sort. De er uten noen sømmer eller blonder som synes gjennom klærne, og perfekte under trange t-skjorter og topper. Sitter som støpt og er behagelig å gå med.

Ønsker deg god jakt, jeg også! Det hjelper jo litt å vite hvor man skal jakte, da...

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Lisa og alle andre. Det er faktisk irriterende og plagsomt å gå med bh som ikke sitter ordentlig. Må faktisk dra på den dagen lang selv om jeg er ute, puppene "hoper" seg sammen på yttersiden av bh, og den sitter ikke riktig rundt ryggen heller.

Hvor er det egentlig st.Hanshaugen befinner seg :oops: ?

Hvordan kommer jeg meg dit fra nasjonalteateret?

Må virkelig innom, pris er i hvertfall noe jeg ikke bekymrer meg over, bare den sitter godt.

Den fra fantasie var fin, finnes den der også?

Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun har de fra Fantasie, det er der jeg har kjøpt mine.

De koster omtrent 500,- hvis jeg ikke husker helt feil, men med tanke på hvor mye jeg har brukt mine siden jeg kjøpte dem for to år siden er det småpenger.

Hmm. Hvordan forklare hvor St.Hanshaugen er.... Se på dette kartet.

Butikken er merket med den røde "tegnestiften". Så får du zoome litt ut og se om du skjønner hvor det er...

Hvis du søker etter LaLina på www.gulesider.no finner du også

adresse og tlf. nr.

I følge www.trafikanten.no ser det ut som om buss nr. 33 går fra Nationaltheatret til St.Hanshaugen.

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...