Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror jeg betalte 499 for min Angelsound jeg.. Eller var det 399?? :klø: Ny.. Du finner sikkert noe billigere på finn.no :jepp:

Tror jeg skal tenke litt på det og se hva jeg finner ut av. :fnise: Kanskje etter jordmor eller legeturen. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror jeg skal tenke litt på det og se hva jeg finner ut av. :fnise: Kanskje etter jordmor eller legeturen. :klø:

Er nok ingen leger eller jordmødre som anbefaler å bruke sånn. :fnise: ..om du spør de om noe. Men pytt pytt. Noen (som meg) trenger den til å berolige seg selv inntil man daglig begynner å kjenne bevegelse. ..og også fordi det er koselig da. :rødme:

Du får jo bare gruble litt på det. Men jeg angrer ikke på at jeg hadde den. Hørte hjertelyden for første gang da jeg var 11+2..tror jeg.. SÅÅ herlig! :)

Skrevet
Er nok ingen leger eller jordmødre som anbefaler å bruke sånn. :fnise: ..om du spør de om noe. Men pytt pytt. Noen (som meg) trenger den til å berolige seg selv inntil man daglig begynner å kjenne bevegelse. ..og også fordi det er koselig da. :rødme:

Du får jo bare gruble litt på det. Men jeg angrer ikke på at jeg hadde den. Hørte hjertelyden for første gang da jeg var 11+2..tror jeg.. SÅÅ herlig! :)

Akkurat nå er jeg faktisk veldig lite bekymret, merkelig hvor lite bekymret jeg er faktisk. :fnise:

Skrevet

Min jordmor syns det var veldig bra jeg hadde den, så slapp jeg og bekymre meg så mye. Men var jo som hun sa, alt med måte ;)

Skrevet
Min jordmor syns det var veldig bra jeg hadde den, så slapp jeg og bekymre meg så mye. Men var jo som hun sa, alt med måte ;)

Ja, sånn medisinsk sett er det nok ingen som anbefaler det.. Men engstelige mødre kan ha god nytte av den, (også nysgjerrige mødre :fnise: ) for stress påvirker jo barnet! ;) Jeg brukte den tre ganger sånn fordi jeg "måtte"

Jeg hadde ikke kjent bevegelser, jeg hadde blødd litt, og jeg følte på meg at det var noe... Alle tre gangene sparte jeg helsesystemet for legebesøk. :ler: Er liksom ikke helt gira på overhysteriske førstegangsgravide som renner ned dørene hos legen fordi de tror ungen hopper ut av buken, mens det egentlig er babyhikke.. :roll: ..og sånn..

Skrevet (endret)

Pøh.. Her er jeg kvalm, veldig trøtt om morgenen, og må tisse hele tiden - igjen, natt og dag. Akkurat som for ett år siden. Jaggu om jeg skulle vært gravid nå. :skratte: Da skal prevensjonsindustrien få høre det. :ler:

Er jo så ille at Pappamelona må ta Babymelona om morgenen så jeg kan sove noen timer ekstra. :rodme: Dårlig mamma....

Endret av Anamelona
Skrevet
:fnise: Såpass ja... det er kjedelig.
Skrevet
:fnise: Såpass ja... det er kjedelig.

Hehe.. Er nok ikke gravid da.. Det skal nok litt for mye til. Spesielt siden det er bare noen dager siden TR dro.. :roll: Men plagene skal jeg ha!! :kjefte:

:ler:

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Deilig med litt kjølige sommerdager. Følte jeg gikk rundt og svettet konstant, sov dårlig, og var grinete da vi hadde hetebølgen i juni. Babymelona var også litt utilpass. Nå er det bare deilig! :jepp:

Idag har vi hentet forstørrelsene av bryllupsbildet (40x50) og dåpsfotografiet (24x30) De var helt nydelige. Nærbilde av Babymelona på fotografiet, og vi er litt på avstand med grønn natur og store fjell i bakgrunnen! *DIGGE* :rødme: Er kjempefornøyd. Nå skal jeg få tak i sånne lamper som skal henge over bildene og lyse opp, så skal vi montere de på veggen i trappa. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Og middagen idag kommer til å bestå av opptinte rester fra bryllupet! :lur: Laks med rømme/hvitløksdressing!! :sikle: Mye bryllupsgreier idag gitt!

Babymelona spiser forøvrig så masse at jeg tok henne med på helsestasjonen igår. :roll: Har jeg begynt å bli hønemor? Nei..Jeg har vel ikke det. Men det verste jeg ser er bælfeite bittesmå som ikke klarer å løpe fra den ene aktiviteten til den andre på lekeplassen. Sånn satt på spissen. Jeg synes så synd på dem. Babymelona skal IKKE bli tjukk. Verken lubben, tjukk eller feit! Akkurat nå er det greit, babyer skal være sånn, men jeg er redd for å legge til henne ekle vaner. Men helsesøstra sa hun skulle få akkurat det hun ville ha, så får vi ta problemet om det kommer. Jenta mi gaper etter mer mens hun tygger!!

Foreløpig er hun akkurat perfekt på midten i en vekstkurve, så jeg får vel slappe av.

Men, se på dette: Jenta mi er 6,7 kg og spiser

frokost - 1,2 dl grøt,

lunsj - 1,8 dl MME,

middag - ett glass (sånt lite 4mnd-glass) potet-, gulrot- og brokkolimos,

kvelds - 1,2 dl grøt

nattmat - 1 eller 2 x 1,5 dl MME.

Prøver å gi henne flaske med vann gjennom hele dagen.

Jeg ser for meg at den lille magen hennes skal eksplodere jeg da. :klø: For det er bare en liten, halvmyk bæsjeklump daglig. Str..eh...liten håndfull??

Vel vel.. Hun får bare nyte maten mens hun kan. Blir hun lubben, blir Mammamelona striks! :fy_fy::ler:

Endret av Anamelona
Skrevet

Haha, da T var 5 mnd, veide han 9 kg ;) Så jeg tror nok IKKE babymelona blir overfôra nei :fnise: Han så ikke særlig tjukk ut han heller... Men han var jo veldig lang også da. Har liksom vokst minimalt siden han var et halvt år :fnise:

Er bare å gi henne det hun vil ha ja, og være glad du har en unge som spiser godt :jepp:

Skrevet
Haha, da T var 5 mnd, veide han 9 kg ;) Så jeg tror nok IKKE babymelona blir overfôra nei :fnise: Han så ikke særlig tjukk ut han heller... Men han var jo veldig lang også da. Har liksom vokst minimalt siden han var et halvt år :fnise:

Er bare å gi henne det hun vil ha ja, og være glad du har en unge som spiser godt :jepp:

:hakeslepp: :dåne: Ja da må han ha vært lang! :fnise: Babymelona er 64 cm og 6,7 kg nå...

Joa.. :sjenert: Jeg skal vel bare være glad jeg ike må tvinge mat i en hylende unge, men kose meg med en smilende og matglad jente! :jepp: Ihvertfall inntil videre. Men det er en skummel baktanke å ha i hodet..jeg synes det er så forferdelig stygt med overvektige barn. Og da mener jeg IKKE lubne etc altså, men OVERVEKTIGE pga overfôring!

Sånne jeg har sett på britisk reality som må slankes.. :sjenert:

Skrevet

Hehe, ja, men det er nok ingen fare for det ennå. Og bebiser skal jo være lubne og skjønne da! De aller fleste blir slanke når de begynner å krabbe, og i alle fall når de begynner å gå. Selv om T var såpass stor da han var 5 mnd, var han helt gjennomsnittlig som 1-åring ;) Tror ikke du har noe å bekymre deg for. Det er jo hva de spiser som gjelder for små barn - de er jo kjempeaktive så så lenge de ikke får bare sjokoladepålegg og godteri og annet tull, så går det nok bra :)

Skrevet

Jeg er glad jeg. :jepp: Nå har vi fått lagt nytt gulv, malt skapdører (de var i gyselig furu - *grøss*) fått tapet på veggen bak tv'n, (det ble helt rått) og fått malt det blå kjøkkenet vårt lysebrunt. Det ble sååå fint! :strix: Jeg ble sliten av gåen 80-talls-beige-tapet over hele rommet. Ikke noe særlig fokus i det hele tatt. Furuskapene på kjøkkenet var til å spy av. Det samme var det furu-fargede gulvet vi hadde, i 25cm brede plater! :dåne: Og den mørkeblå tapeten på kjøkkenet gjorde det drepende dystert.

Men nå er alt så bra!! :danser:

..og hønsefrikasséen putrer i gryta. :sikle:

Må også :hoppe: litt for at vår alles kjære Sunny MULIGENS har en liten ting på gang! Og i så tilfelle så skal det gå bra!!! :lur:

Skrevet

Hørtes ut som dere har vært effektive og virkelig fått gjort litt i det siste ;)

Mulig hos Sunny *løpe inn i dagboka til Sunny*

Skrevet
:strix: SUNNY ER PÅ TJUKKA! :strix:
Skrevet (endret)

Er jeg trist :( eller er jeg glad :) ?

Babymelona har blitt så stor at hun har flyttet ut fra soverommet vårt.

Det er selvfølgelig fint, et nytt steg er tatt, og utviklingen går framover. Hun ligger nå og sover på rommet sitt for aller første gang. :sukk: Må si det er litt vemodig at hun er ute av rommet vårt. Senga hennes har stått der siden november, og nå er den ute..... Det kommer til å bli så...tomt...i begynnelsen ihvertfall. :vetikke:

Håper det blir bedre etterhvert. :sukk:

Endret av Anamelona
Skrevet

Du får produsere en ny liten bebis da vettu! :kose:

neida, det går nok bra. Er det ikke deilig med stadig mer selvstendig unge?

Skrevet

Det går nok bra. Tar sikkert litt tid, men så blir du vant til det ;)

Tenk at lillejenta har blitt stor ;)

Skrevet
Du får produsere en ny liten bebis da vettu! :kose:

neida, det går nok bra. Er det ikke deilig med stadig mer selvstendig unge?

Joda.. :sjenert: Men hun er ikke den bittelille bebissen som ligger i armkroken lenger. Hun slår seg i en bue om hun må ligge lenger enn 20 sekunder i armene min (bortsett fra når hun får flaske da :fnise: )

Hadde det vært opp til meg hadde vi hivd oss på prøvevogna igjen, men han er ikke helt enig! Bruker p-ring nå, og håper jo at den slår feil, men igår kom den helvetes tanta! :sur:

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...