Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Uff og sukk og stønn. Dagene går i ett. Feber, hoste og muligens vannkopper på Babymelona. Ikke bra for noen av oss. Ikke er det sikkert at jeg har hatt det heller, så jeg har vært på sykehus og tatt blodprøve. Sykehustimen min imorgen måtte kanselleres siden de ikke tar sjansen på å ha meg på avdelingen. Greit nok. Skal på kontroll hos fastlegen på tirsdag.

Svigermor dro igår, og kvelden og natta var total katastrofe med minimalt med søvn på oss begge. Tenkte jeg skulle legge meg en time eller to på sofaen etter jobb før bhg-henting, men de ringte 5 minutter etter jeg hadde lagt meg og sa at feberjenta mi måtte hentes. :roll:

Hun spiser godt, drikker godt, men formen og humøret er varierende. Tydelig sliten, og sovnet på meg i 20 minutter istad. Klarte å holde henne gående til halv sju, og hun sovnet uten et knyst.

Håper for begges del at de blir en god natt. Vi trenger det begge to. Vi er noen døgn på etterskudd. ;)

5 dager til Pappamelona kommer hjem! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det unna! :hoppe:

Huff så kjedelig med alle sykdommer og vondter dere skal få på en gang da... Masse godbedringønsker og klemmer på melonajentene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! :hoppe:

Huff så kjedelig med alle sykdommer og vondter dere skal få på en gang da... Masse godbedringønsker og klemmer på melonajentene! :klem:

Takk! :klem:

Ja, det er liksom ikke måte på.. Hun har fått ørebetennelse og soppinfeksjon i munnen stakkar, så nå er det hard antibiotikakur pluss soppmedisin. Totalt 7 behandlinger om dagen. :roll:

Og her ligger jeg, kl 4 på natta, og får ikke sove pga masse kynnere. Hun er heldigvis flink og får sove fra seg, for hun har ligget litt på etterskudd pga ørene. Sovet dårlig og skreket en del.

Men det går bra å være våken litt. La meg tross alt før 9 igår kveld, og sovnet ca kl 10. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen styrer igjen. :sukk: Det er ikke vondt helt enda, men kjennetegnene dukker opp fortløpende. Er alene nå, så om jeg får vondt inatt så blir jeg nokså hjelpesløs. Håpepr bare det ikke blir for ille. :)

jeg er jo 36 uker idag, så det er uansett ikke lenge igjen. :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og Pappamelona kommer hjem om 2 dager, så da skal jeg kunne slappe av litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så mykje sjukdom og vondtar i melonhuset. Håpar Pappamelona har komme heim og tar vare på alle jentene sine. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nå er alt gildt igjen. :fnise:

Babymelona glimter til med sine vanlige fakter og sover natta igjennom når Pappamelona er tilbake! Måtte til og med vekke henne kl 8 igår. Og jeg brukte flere minutter på å få liv i henne. :roll: Hvorfor kan hun ikke bare gjøre det samme når jeg er sliten og alene? :vetikke:

Mageproblemet er sannsynligvis løst. Igår oppdaget jeg symptomer igjen, rett etter jeg hadde drukket et halvt glass brus. Og de dagene jeg ikke har drukket brus er jeg helt fin. Så nå blir det ikke brus på en stund. ;)

Babymelona har ørebetennelse og soppinfeksjon i munnen. Så nå er det antibiotika og det ene og det andre. Det ser ikke ut til å plage henne, formen er bra og medisinene blir tatt med et smil. :)

Utenom slike ting så var jeg på kontroll igår, og hodet er nesten helt festet. :sjokkert: Mye breakdance der inne, og masse kynnere. Litt småvondter får jeg også, så jeg tror ikke jeg går til termin. ;):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du ikke er alene lenger da :) Og det nærmer seg jo veldig terminen din også! Spennende! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske spennende her nå. :jepp: Går bare og leter etter små tegn hele tiden. Selv om svigers reiser på ferie imorgen og ikke er tilbake før neste helg. Hadde igrunn vært greit å vente til de er tilbake og kan komme og være med Babymelona når noe skjer. ;) Så for den del håper jeg at hun holder seg der til den tid. Er 38 uker dagen de kommer hjem, så jeg skal prøve å knipe igjen. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld satte jeg med ned foran data'n for å betale noen regninger. Da jeg var ferdig å betale, og surfe :roll: , kjente jeg at foten min sov. Jeg la beina på bordet for å heve de litt, og så at venstre ankel var dobbelt så tjukk som høyre. :sjokkert: Og sånn var den ikke før jeg satte meg ned med regninger. Nå er kroppsvannet virkelig på vei inn her. Idag tidlig kom andre ankelen etter, så jeg ringte legekontoret for å høre resultatet på en utvidet urinprøve jeg leverte for noen dager siden, og da fikk jeg klar beskjed om å komme på sjekk en time senere.

Blodtrykket er en liten tanke høyere enn vanligvis, men normal variasjon, så ingen fare. Protein i urin er på vei ned. :klø: Og ellers er jeg i grei form, så det får vel bare gå sin gang. :) Jeg skulle bare ringe om jeg skulle få noen flere plutselige symptomer iallefall. Så jeg skulle blir virkelig passet på av helsevesenet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du blir tatt godt vare på.

:hoppe: 37 veker allerede! :hoppe:

Og om du fødar før termin, er det iallfall ikkje lenge igjen nå! :bolledeig:

Kor lenge har du pappamelona heime nå? Eg reknar med han ikkje skal på jobb igjen før melonfamilien tel 4 medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du blir tatt godt vare på.

:hoppe: 37 veker allerede! :hoppe:

Og om du fødar før termin, er det iallfall ikkje lenge igjen nå! :bolledeig:

Kor lenge har du pappamelona heime nå? Eg reknar med han ikkje skal på jobb igjen før melonfamilien tel 4 medlemmer?

Han blir hjemme til rundt overgangen august-september. ;) Så om vi ikke teller 4 medlemmer til den tid så får så være. :fnise:

Nei, det er jammen ikke lenge igjen altså. For noen timer siden kom jeg hjem fra min siste jobbedag. Har fødselspermisjon jeg nå. :dåne:

Går det bra med deg og magen din da dreia? Fortsatt veldig lite KG på meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jammen ikke lenge igjen altså. For noen timer siden kom jeg hjem fra min siste jobbedag. Har fødselspermisjon jeg nå. :dåne:

Går det bra med deg og magen din da dreia? Fortsatt veldig lite KG på meg.. :sjenert:

Gratulerer med permisjon! :nigo:

Akkurat formen min og magen har det fint. Prøvane eg tar for tida har det visst ikkje så fint, så eg har vore innlagt på sjukehuset med begynnande svangerskapsforgiftning sidan torsdag. Nå er det oppe i 3+ på proteiner, men blodtrykket er fremdeles høgt, men akseptabelt. Veldig spent på kor lenge magen blir verande, men eg håpar veldig den held seg der i nokre veker til. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med permisjon! :nigo:

Akkurat formen min og magen har det fint. Prøvane eg tar for tida har det visst ikkje så fint, så eg har vore innlagt på sjukehuset med begynnande svangerskapsforgiftning sidan torsdag. Nå er det oppe i 3+ på proteiner, men blodtrykket er fremdeles høgt, men akseptabelt. Veldig spent på kor lenge magen blir verande, men eg håpar veldig den held seg der i nokre veker til. :Nikke:

Såpass ja.. Men om du ligger til overvåking og blir passet på i den grad så er det ingenting å frykte egentlig. ;) Babyen din er stor nok til å klare seg på utsiden nå, og det blir nok ikke fødsel før det er absolutt nødvendig. :tommelopp:

Nå vet ikke jeg om du kanskje ønsker ks, eller om du helst vil ha naturlig fødsel, men jeg håper det løser seg for din del. Om bare noen uker har du pjokken hos deg uansett. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. Men om du ligger til overvåking og blir passet på i den grad så er det ingenting å frykte egentlig. ;) Babyen din er stor nok til å klare seg på utsiden nå, og det blir nok ikke fødsel før det er absolutt nødvendig. :tommelopp:

Nå vet ikke jeg om du kanskje ønsker ks, eller om du helst vil ha naturlig fødsel, men jeg håper det løser seg for din del. Om bare noen uker har du pjokken hos deg uansett. :nigo:

Eg blir veldig godt tatt vare på her, og dei vurderer tilstanden frå dag til dag. :tommelsmil:

Eg ønsker så absolutt naturlig fødsel, med mindre dei frarådar det. Og heldigvis har legen sagt at dei normalt vel å setja i gong fødsel framfor å ta KS. Eg kjente eg blei fleire kg lettare berre av det. Og pjokken ligg visst med hovudet ned, så sannsynligheten for vanlig fødsel (om enn igangsatt) er heldigvis ganske stor. :hoppe:

Du har ikkje fått nokon svangerskapsforgiftning eller antydningar til det nå med Minstemelona? For var det ikkje det som gjorde at dei sette i gong fødselen med Babymelona? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt antydninger jo, og en lege sa det var tegn på at noe var på gang.. Men en annen sa at alle prøver var fine. Proteinene er lave og blodtrykket er fint, så det er ingenting som tyder på forgiftning enda nei..

Det var forgiftning sist ja. Jeg la plutselig på meg over 10kg på 2 uker, proteinene steg dramatisk og blodtrykket gikk til himmels. Bare over helga gikk alle prøver fra øvre grenseland til langt over sunt.. 3+ i protein, 142/103 i blodtrykk. Tror jeg det var. Undertrykket var hvertfall over 100.. Og masse vann i kroppen. Jeg var på sjekk, men ble sendt rett ned på føden og satt igang noen timer senere. :fnise: Spennende og spesiell opplevelse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har heldigvis fått nokre dagar å forbereda meg mentalt på. Og godt er det, kjenner eg. :fnise:

Eg har visst 4+ på proteiner i dag, og det hender at undertrykket er på over 100, men heldigvis har det til nå vore minst ei måling som har vore lågare kvar gong, og dei vel alltid den lågaste målinga. Er ikkje heilt klar for fødsel ennå, kjenner eg... :sjenert:

Så flott at det ser ut som du muligens slepp svangerskapsforgiftning denne gongen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...