Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

:hoho:

Korleis gjekk det forresten med prøvar og medisiner? Sidan du kjører bil, reknar eg med at ting ser bedre ut? :vetikke:

Og har du sluppe unna fleire slike smertetilfelle? Det høyrtest skikkelig ekkelt/skummelt ut. :(

Joda, vi tok jo en prøve på samme dose som den som ble dårlig, og den var godt over det den skulle. Og jeg økte også dosen rett etter den blodprøven, så det burde være enda høyere. :nigo: Hva som skjedde vet ikke jeg, og ikke legen :vetikke: Men resultatene er bra nå, og ingen skade skjedd, så da tør jeg å kjøre igjen. Siden det jo egentlig ikke har vært noe problem, mener jeg. :)

Disse smertene hadde jeg som nevnt forrige svangerskap også, rett og slett en mageinfeksjon. Omgangssyke med intense luftsmerter. Rart at det skal klaffe 2 mnd før termin hver gang da. ;) Men det gikk over heldigvis, og har ikke merket noe etter de to nettene. God trening til fødsel, selv om jeg strengt tatt ikke har behov for den type trening. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var jeg sleivkjefta. :(

Da sitter jeg her igjen, vugger og vagger. Skikkelig vondt i magen og har igrunn ikke sovet mer enn et par timer. Totalt. Babymelona skal ikke i bhg idag, og Pappamelona er på jobb..

Det skal nok bli en fin dag når Vesla våkner tenker jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk jenter:) En liten overdose med magenøytraliserende, så sovnet jeg 0530. I tide til å få halvannen time søvn før Babymelona våknet. Litt over 11 er det middagslur på jenta, og da skal jeg jammen snike meg til noen minutter selv. :jepp: Utrolig trøtt nå. Masse kynnere, og det kjennes i ryggen når de kraftigste står på som verst. :kjefte:

Takk og lov for svigersbesøk neste helg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk. :)

Dagen idag har ikke vært så verst i det hele tatt faktisk. Vi sov en times middagshvil i 12 tiden begge to, før vi dro og møtte ei venninne og hennes gutt på litt over halvåret. :) Vi har dratt visa'n til den store gullmedaljen og kjøpt helgegodt (som vi allerede har begynt på :roll: ) basseng på 500 liter som vi skal kose oss i når tempen stiger litt, et stort leketelt med krypetunnel til å ha ute i hagen og så har vi fått en diger oppblåsbar fotball! Nå sitter vi, eller jeg da, ute på verandaen og nyter sola. Vesla går frem og tilbake og stråler! :nigo: Men hun ser ganske trøtt ut. ;)

Imorgen er planen dagstur til hytte i marka. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg ja.. Den har ikke vært så aller verst. :nigo:

Og du pusilus; Bare surr i vei du.. :ler:

Idag har vi vært litt rundt omkring i området på tur. Litt her og der. I byen og de flotte øyene som ligger ikke altfor langt herfra. :) Planen var å stikke på en strand og leke sandkasse og kanskje vasse litt, men det blåste altfor friskt, så vi endte opp med å leke og raste i en barnehage isteden. Slikket litt sol der, Babymelona, jeg, ei venninne og hennes lille. Det var kos. :nigo:

Da vi følte oss ferdige der dro vi til byen og hilste på Pappamelona på jobben. :) Også litt stas!

Nå sitter jeg og slapper av etter en bedre middag. Ser litt på svinesund - handel i grenseland. Det er så patetisk moro mye av det. :ler:

Sånn ellers skal jeg få tatt et magebilde iløpet av kvelden, få sendt mms til sladrisen, og så kommer det forhåpentligvis opp her snart. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke magebildet kommet hit enda? :klø: Sladriseeeeeeen?? :ler:

*vekker* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 uker!! :)

Formen er dalende. Magen trøbler fortsatt fra tid til annen. Ikke så vondt som sist, men fortsatt ille når det står på.. Kvalm, vondt, uggen, trøtt, sliten, og nå kommer også vannet sigende. Det kom plutselig natt til igår. Om natta får jeg skikkelig pølsefingre, og leggene og anklene er merkbart større. Gifteringen har krympet. :roll:

Så nå må jeg nok ihvertfall holde utkikk etter forgiftningssymptomer.

Siste oppsatte UL, vekstkontroll, på tirsdag. Kan jo spørre legen der da. :jepp: ..siden det jo er over en uke til neste sv.sk.kontroll.

Igangsatt fødsel om 3-4 uker hadde igrunn vært perfekt da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre og verre. Nå kommer de skikkelige smertene sigende. Klarer ikke å holde på noe mat. Blir vel en tur på koselige legevakta inatt også tenker jeg. :( Takk og lov at svigermor er her. Hun skulle egentlig reist idag, men hun venter ettersom jeg er såpass dårlig. Snille svigermor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang historie kort:

Smertene økte, jeg dro på legevakta. Sendt opp på føden for sjekk. Masse sammentrekninger, men heldigvis ingen åpning i livmorhalsen. :)

De tok blodprøver, og det er nå konstantert begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg er lagt inn på sykehuset og skal bli liggende her til minst imorgen formiddag.. :roll:

Takk gud for svigermor. Og at jeg bestemte meg for å skrive rutineliste for Babymelona for bare noen timer siden. :jepp:

Nå skal jeg prøve å sove litt, selv om jeg flyr ut og inn av do 1-2 ganger i timen. Vidunderlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjipe greier ja, men jeg lever fortsatt. Magen er fortsatt litt lite samarbeidsvillig, så egentlig ville jeg hatt noen til å sjekke den. Enn så lenge er det ikke fare for mor og barn, og jeg har fått komme hjem siden jeg bor så nærme sykehuset.

Skal samle urin i ett døgn og levere der imorgen til kontroll. :) Og så skal jeg på poliklinikken for ekstrasjekk på fredag. De er flinke å passe på! ;)

Nå skal jeg straks hente Vesla i bhg, har ikke sett henne siden kveldsstellet igår. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu.. Der tror jeg faktisk hodet festet seg. Kjente nettopp et skikkelig nedpress som jeg aldri før har kjent. Litt turning og deretter et godt press. Det hele var over på noen sekunder. Skal ikke si noe sikkert siden jeg aldri før har opplevd det, men jeg har hørt beskrivelser.. :sjenert:

Sånn ellers var jeg på min siste UL idag, og Minstemelona ligger fortsatt over snitt. 10% ;) og er estimert til pluss minus 4 kg om hun kommer til termin. :dåne:

Det var ifølge legen også veldig tydelig jente idag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...