Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. august 2008 #21 Skrevet 28. august 2008 Ja, det var mange som kom rett fra videregående. Faktisk så var det rekordlav gjennomsnittsalder på studentene på akkurat dette studiet. Og jeg fikk følelsen av at de himlet med øynene og tenkte "hvordan kan hun som er så gammel og tykk snakke til meg?" (Ja, jeg har litt sosial angst!) Men, det er selvfølgelig ikke på grunn av dette at jeg ikke fortsetter. Hadde selve studiet/studeringen føltes 100% riktig, hadde jeg ikke latt dette stoppe meg.
lulle Skrevet 29. august 2008 #22 Skrevet 29. august 2008 Jeg blir gjerne med på en sånn tråd! Jeg er også med. :-)
MiniMjau Skrevet 31. august 2008 #23 Skrevet 31. august 2008 Jeg er også med. :-) Kan jo bare fortsette på denne tråden? Har gått bare 2 uker på studiet ennå, og vi har kommet litt i prat med hverandre, men har ingen faste jeg henger med. Prøver å være blid, åpen og imøtekommende mot alle. De fleste i klassen er ca 20 år vil jeg anslå. Noen unntak finnes det, noen er 24-26 år og en eller to stk er på min alder og litt eldre. Merker godt at jeg har noen flere år på baken, mange i kollokviegruppen(som ble satt sammen av skolen) tør ikke snakke høyt/presentere/være gruppeleder, skyr arbeid og alt som er frivillig( vi har en del frivillig veiledning på ettermiddagene som er kjempelurt å gå på, om ikke annet enn for å løse oppgaver eller spørre). Jeg vil gjerne jobbe mest mulig og være mest mulig effektiv når jeg er på skolen, og er jo litt redd for at jeg skremmer vekk de andre på gruppa... Jeg tar nok litt ufrivillig "showet" når det kommer til å prate/lede gruppearbeidet. De kommer jo "rett" fra videregående, og er kanskje ikke helt dus med å ta ansvar for egen læring etc, at kollokviegrupper og samarbeid (som IKKE er det samme som å kopiere leksene) er nøkkelen til å gjøre det bra i fag. Dessuten har vi mange fremmedkulturelle i klassen. Litt vanskelig å forholde seg til sosialt sett foreløpig...... jeg har aldri gått i klasse med/jobbet med fremmedkulturelle, så jeg har mye å lære - og ser fram til det! Hadde vi kun vært "etnisk norske" på gruppen, hadde nok forslaget om å gå ut og ta en øl allerede kommet opp..... Har også vurdert å snakke med kull-ansvarlig på studiet og "si fra" at jeg er 30+...? Vet ikke, får ta det litt etter hvert. Blir litt lite utfordrende å ha gruppearbeid med en gjeng 19-20 åringer når de ikke har så mye å komme med....... Huff, jeg høres skikkelig ovenpå ut,men jeg tar alt med et smil, og ser positivt på det. At jeg har folk som ikke vil lede/snakke på gruppa betyr bare at jeg får mer øving med det, i tillegg så lærer jeg jo godt av å forklare og hjelpe andre også! :-) Flere erfaringer fra dere voksne studenter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå