Gå til innhold

Menn,ansvar og graviditet (laaaangt innlegg)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest dypt ulykkelig

Waco, Waco, Waco

Du skal på død og liv gjøre deg fortjent til tittelen "The master of provocation"..

Dette er et typisk utspill som er egnet til å spille på den dårlige samvittigheten de fleste i min situasjon vil ha, uansett om det er berettiget eller ikke! Jeg klarer imidlertid ikke å la meg provosere av slike påstander lenger , men kan ikke la være å kommentere innholdet i det du her sier!

For det første:

Alle ønsker vi vel å gjøre det beste for barna våre. Alle er enige om at det beste utgangspunktet er at både mamma og pappa ønsker barnet.

MEN jeg verken kan eller vil ta ansvar for hvordan han skjøtter sin del av ansvaret. Jeg kan kun stå til ansvar for hva jeg selv gjør, å leve med konsekvensene av det !

For det andre :

Det er mange barn som vokser opp uten å ha en pappa, og det trenger ikke nødvendigvis å bli noen dårligere barn av den grunn. Dessuten vil jeg ( og jeg er sikker på alle andre jenter i samme situasjon) aldri utsette sine barn for en hatefull far! Fraværende ja ! Men det er noe annet enn å bli utsatt for direkte hat!

Et spørsmål til deg til slutt Waco.

Hva er alternativet ditt da?

Gi etter for "terror" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dypt ulykkelig... jeg prøver ikke provosere, bare snakke ut om disse tingene... men la oss se litt objektivt på dette...

1. Mannen prøver å ta livet av sædcellene med badstu.

2. Det kan tolkes som at mannen ikke vil bli far.

3. Kvinnen blir gravid.

4. Mannen liker ikke at kvinnen er gravid.

5. Er det da riktig av kvinnen å føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma
dypt ulykkelig... jeg prøver ikke provosere, bare snakke ut om disse tingene... men la oss se litt objektivt på dette...

3. Kvinnen blir gravid.

Ja, så lenge hun aksepterer at hun ikke kan forvente noe hjelp fra ham. Og det gjør jo denne kvinnen, så hva er problemet? Skal han kunne tvinge henne til å ta abort?

Til gjest; håper det går bra med deg, uansett hvordan dette ender!

PS: Hvis du bærer fram barnet, og denne mannen ikke skjerper seg, ville jeg ikke oppgi ham som far om jeg var deg. Hvorfor gi en slik mann rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salma jeg mener at fedre ikke bør bli fedre mot sin vilje, mens du mener at mødre bør føde uten fedre...

Egentlig to sider av samme sak...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Kvinnen blir gravid.

Vel, dersom en voksen mann virkelig tror at han kan ta livet av sædcellene med badstu, så er han så til de grader uopplyst at han kanskje bør beskyttes mot seg selv? Ihvertfall bør han få en grundig opplæring i forplantningslære og prevensjon!

"jeg har forsøkt å drepe sædcellene mine med varme. Derfor blir jeg sur om partnern min blir gravid" Jøss, går det an :roll::roll::roll:

At disse to det her gjelder tydeligvis ikke har snakket nok om konsekvensene av å ikke bruke prevensjon synes jeg forøvrig er ganske sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lula, uansett om man prøver å ta kverken på sædcellene med badstu eller slangeolje... uansett, MAN VIL IKKE HA BARN, og det må dere kvinner snart begynne å respektere.

Waco

Men hele lovverket er jo i mannes disfavør, så hva slags støtte kan man egentlig vente...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lula, uansett om man prøver å ta kverken på sædcellene med badstu eller slangeolje... uansett, MAN VIL IKKE HA BARN, og det må dere kvinner snart begynne å respektere.

Waco

Waco det er da elementært. Hvis man ikke vil ha barn:

DA FÅR MAN SELV TA ET REELT ANSVAR FOR AT MAN IKKE FÅR DET!!!!!

Ta badstu som prevansjon, du lissom. Høh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dypt ulykkelig

Waco...

Det er en logisk brist i argumentasjon din når du påstår :

1) Det er en ansvarsfraskrivelse å stole på at den andre parten bruker prevansjon

2) Dersom en dame blir gravid uten at mannen er enig så et galt å bære frem barnet.

Som sagt ( til det kjedsommelige snart...)

Det var ikke akurat slik at han måtte "tvangsiminere " meg. Han kunne brukt kondom eller latt være å ha sex. Han tok mao en kalkulert risiko når han trass i sine antagelser at" denne gangen ville det skje noe", lot det stå til!

Uansett.. Ingen prevansjon er 100% sikker, så det eneste sikre er å avstå fra sex eller sterilisere seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff for en trist historie du har vært utsatt for... ble helt utslitt etter å ha lest gjennom innleggene dine... jeg vil bare ønske deg lykke til, men jeg håper for guds skyld du kan holde ryggen rak og se framover... legg bak deg svensken, og syng høyt, han är inte sjuk, han e bara svensk "

Du har tross alt en sønn som trenger deg i årene framover og det er viktig! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VIRKELIG sjokket...

Tror du skal bare holde deg laaangt unna han,for når du er kommet deg litt ovenpå igjen,kommer han til å klare å senke deg igjen!!

Ikke ha noen form for kontakt med han...ang sønnen din ville jeg bare sakt,at voksne ikke alltid er enige,derfor måtte det bli som det er blitt,og at det selvfølgelig ikke har NOE med barnet ditt å gjøre(de tror ofte det)

At han kan slenge såå mye dritt til deg,forteller jo mye mer om han(idioten) enn deg!!

Hev hodet høyt,du må ikke finne deg i å bli behandlet slik...

Lykke til!!Stooor klem!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ingen kvinner burde føde barn når de vet at faren ikke ønsker barn. de bør heller få barn med ein som vil ha unger. Er ikke riktig at mannen ska blø fra lommeboka i 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kvinner burde føde barn når de vet at faren ikke ønsker barn. de bør heller få barn med ein som vil ha unger. Er ikke riktig at mannen ska blø fra lommeboka i 18 år

Vel, når mannen ikke bruker prevensjon, og i tillegg er fullt klar over at kvinnen heller ikke gjør det, så synes jeg pinadø ikke synd på han som "må blø fra lommeboka i 18 år". Herregud :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frigg

Jeg har ikke så mye mer å tilføye egentlig.

Men jeg ville bare si:

Vil du virkelig bære frem et barn med en mann som er så ondskapsfull mot deg?

Hvis han kan si slike ting til deg, og med tanke på at det er hans barn du bærer. Det er helt forferdelig!

Jeg tror du bare skal være glad at du har funnet ut hvordan han egentlig er nå, enn at du fant det ut om si 5 år.

Dette er nok ikke en mann som er verd å satse på.

Jo fortere du kan få han ut av livet ditt, desto bedre for deg.

Bedre å være alene enn i et dårlig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...