Gå til innhold

tisser du noen gang i dusjen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
 Hold dere fast, for her kommer en sjokker:  Tisset renner rett ned sluket sammen med det øvrige vannet. Tenke seg til. Skukke tru det, nei? ikke ligger det igjen i dusjen som et gult belegg, og ikke fester det seg til fotbladene.

:hoho: Nemlig ! :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke falle meg inn å tisse i dusjen!! Nei, vet du hva...

Men, urinen er vel ikke 'uren' for å si det sånn??

Mener eg har lest en plass at de med psoriasis kan 'smøre' morgenurinen på eksemen??

Høres ikke så delikat ut men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt psoriasis i mange år men har aldri hørt om denne "helbredelsesmetoden". Har ikke tenkt å prøve heller. Skjønner ikke helt hvordan det skulle kunne virke heller da psoriasis er jo at hudcellene deler seg x antall ganger fortere enn de skal (slik at epidermis hoper seg opp i flak), og har jo ikke noe med bakterier å gjøre (siden det nevnes at urin er antibaktriell). En annen sak er at stoffene i urinen angripes av bakterier så fort den kommer ut av kroppen, dette forårsaker bakterielt miljø og vond lukt..Må jeg tisse i dusjen går jeg rett og slett ut av dusjen og inn på do uten og tørke meg! No big deal...

Samme hvor rent dere måtte mene at urin er lukter det vondt! Min mann tisser på utslagsvasken når vi er på hytta. Han lar vannet stå å renne hele tida og en liten stund etterpå, MEN DET STINKER HELE TIDA LIKEVEL! Anbefales ikke...Tiss i do folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis tiss (urea/urin) er så bra er det jo rart at små barn får bleieutslett hvis ikke bleien byttes ofte nok...Jada, jeg vet at mange er allergiske mot papirbleier som er klorbleket og alt det der, men barn fikk tisseutslett i gamledager med tøybleier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tiss (urea/urin) er så bra er det jo rart at små barn får bleieutslett hvis ikke bleien byttes ofte nok...Jada, jeg vet at mange er allergiske mot papirbleier som er klorbleket og alt det der, men barn fikk tisseutslett i gamledager med tøybleier også.

Fordi det blir klamt og fuktig kanskje :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Så da har det ingenting å gjøre med at det som er i bleia faktisk er kroppens avfallsprodukter, ville fått bleieutsellt om det kun var rent vann i bleia også da kanskje? :roll: Tissforkjempere foren eder... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du på en baby bleie som er vætet med vann, vil babyen sannsynligvis få utslett ja.... Akkurat som du ville gjort om du konsekvent hadde våt hud et sted.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var ikke noe perfekt eksempel, skal innrømme det...Men både svette og urin er stappfult av kroppens avfallsstoffer og svir mye mer på huden enn rent vann. Noen gang hatt sår e.l. i underlivet og fått tiss i såret? Auuu!!! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt sår i underlivet og fått tiss i det. Det har vel de fleste mødre tenker jeg. Må ærlig innrømme at jeg har tisset i dusjen, men det var rett etter at jeg hadde født. Da er det nemlig omtrent nødvendig, ellers så svir det som bare pokker. I tillegg så er ikke kroppen alltid like samarbeidsvillig rett etter en fødsel slik at jeg måtte ha vann på for å kunne tisse. Men selv om jeg tisset i dusjen hver dag i nesten to uker luktet det ikke tiss alikevel. Noen få dl tiss mot mange liter vann....., nope, det lukter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer dere som aldri har gjort det til å prøve og melde fra dersom det oppstod problemer med belegg i dusjen, lukt osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg har tisset i dusjen...Den første dusjen etter å ha født, tisset jeg i dusjen. Husker jeg kjente meg helt følelsesløs nedentil, og de på føden oppfordret meg til å tisse i dusjen, de sa det var veldig vanlig etter en fødsel. Har selvfølgelig ikke fortsatt med det, :lol: , høres skikkelig grisete ut, selv om urin er sterilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tisset i dusjen, og kommer heller aldri til å gjøre det, uansett hvor sterilt det er... :-?

Etter fødselen hjalp det med vann, ja. Men da hadde vi (på sykehuset) en liten "dusjslange" ved siden av toalettet som vi kunne skylle med. Mens vi satt på toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unnskyld? Hva har dette med katolisisme å gjøre? :o

Minnie

Du er jo her, så litt sammenheng til katolisismen har det vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Hvis tiss (urea/urin) er så bra er det jo rart at små barn får bleieutslett hvis ikke bleien byttes ofte nok...Jada' date=' jeg vet at mange er allergiske mot papirbleier som er klorbleket og alt det der, men barn fikk tisseutslett i gamledager med tøybleier også.[/quote']

Det er fuktigheten om gjør at de får utslett - ikke urinen i seg selv. Det kommerjo ikke akkurat så mye luft til i de bleiene - derfoerer det godt for små stumper å få lufte seg litt innimellom :wink:

Jeg har selv fått utslett etter å ha ligget og svettet i solen med solliv med gele-innlegg - fordi det rett og slett ble fuktig og klamt. Bare for å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Du er jo her, så litt sammenheng til katolisismen har det vel :D

Jeg satt en stund og forsøkte sette i stand en sammenheng her, Gjest, men det var devserre min blonde hjerne litt utenfor rekkevidden.

Ellers ber jeg deg om ikke å legge tanker, ord eller mening inn i min hensikt, jeg klarer det fint sjøl.

Det handler kun om at jeg ved en anledning delte bad med to franskmenn og en italiener en sommer, og alle disse lærte meg at det var tradisjonell skikk for dem å la det renne mens det renner.

Samtalen havnet på bordet etter at jeg fant det stort sett noe motbydelig å dusje i samme dusj - spesielt å gjøre rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Siste gjest var visst meg som ikke helt har kontroll når jeg ikke har automatisk innlogiing. SÅ blond er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Det var ikke noe perfekt eksempel' date=' skal innrømme det...Men både svette og urin er stappfult av kroppens avfallsstoffer og svir mye mer på huden enn rent vann. Noen gang hatt sår e.l. i underlivet og fått tiss i såret? Auuu!!! :sjokk:[/quote']

Det svir gjerne i sår når man får rent vann på det også. Uansett: urin inneholder vel en del salter. Da må det jo nesten svi, da.

Uansett, på lommelegen.no står det at..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg tilfeldigvis må tisse mens jeg dusjer, da tisser jeg i dusjen. Jeg synes det er en forholdsvis naturlig ting å gjøre.

Jeg synes imidlertid det er skikkelig ekkelt å tisse i basseng og i ferskvann og andre offentlige steder. En gang fikk jeg utslett i ansiktet etter å ha badet i et lite ferskvann med tusen små drittunger løpende nakne rundt i vannet. Uæhh!!

Men i havet er det greit. Der tisser jeg.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...