Gå til innhold

Religiøse mennesker er dumme

Gjest Ikketroende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Religiøse mennesker som er dumme i mine auger er dei som ikkje forstår at religion ikkje passer for alle og må presse det på folk som ikkje er religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse mennesker som er dumme i mine auger er dei som ikkje forstår at religion ikkje passer for alle og må presse det på folk som ikkje er religiøse.

Jeg kan ikke annet enn å applaudere! Vel talt! :duskedame::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og muligens verre, dersom vi hadde avvist moderne vitenskap, ettersom vi da hadde stått kunnskapsløse og uvitende ovenfor hvordan man kan behandle sykdommen og unngå spredning.

Dessuten er det litt for mange i verden som ikke ønsker å følge kirkens dogmemakkverk. Takk og lov for det. For et mareritt å måtte leve i en verden uten religionsfrihet...

Jeg forstår at du ikke har lest Bibelen, eller ikke har forstått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både lest og forstått den, og levde en stund som kristen, men det var først når jeg gikk vekk fra kristendommen og søkte tilbake til naturen og vitenskapen at jeg faktisk fant indre harmoni og glede i livet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her mangler det tydeligvis mye på gangsynet.

Å legge skylden på paven for at menneskene driver ukontrollert hor, er i drøyeste laget.

Forstår du virkelig ikke at det er menneskene selv som er skyld i sine egne handlinger?

Hadde de fulgt bibelens retningslinjer, hadde det kanskje ikke eksistert noe som heter aids i det hele tatt.

Denne sykdommen oppstod vel egentlig et sted i verden hvor man ikke engang har hørt om den kristne gud.

Tenker du aldri over at den religionen du tilhører i veldig stor grad avhenger hvor i verden du er født? Tror du at du selv ville vært kristen i dag dersom du var født i Tibet, for eksempel? Eller i bushen i Sør-Amerika?

Enig :klappe:

Jeg har min tro jeg også, men jeg har ikke tredd den ned over hodet på noen. Og jeg kommer ikke til å gjøre det heller. Aldri. Jeg kan fortelle hva jeg tror, og så understreker jeg tror, og uten å se verken ned på dem eller gi dem forståelsen av de er dumme som ikke har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese bibelen 1000 vis av ganger. Men det betyr ikke at du forstår et ord i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i hva du skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har lest den. Så er det ikke sikkert du har forstått den.

Tja, det kommer vel an på. Slik jeg ser det så vil det å "forstå" en tekst si "å tolke" den. Og jeg tror de fleste med litt i topplokket klarer å tolke den. Å vite hva som egentlig er ment, det er i og for seg noe ganske annet, ettersom vi ikke nødvendigvis vet eksakt hva forfatterene har ment da de skrev den.

Jeg tolket KR-Østs kommentar slik at han mente jeg ikke hadde skjønt hva Kristendommen dreier seg om. Men igjen, så er det selvsagt mye uenighet i dette. Uansett var poenget mitt at jeg gjorde et veldig bevisst valg da jeg, etter å ha studert kristendommen, kom frem til at det var en kveldende og skambefengt religion som fordømte for mye og gav for lite. At andre kan oppleve den annerledes er jeg helt klar over. Men igjen, det er derfor religionsfrihet er blandt de viktigste rettighetene vi har idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese bibelen 1000 vis av ganger. Men det betyr ikke at du forstår et ord i den.

Jeg tror nok at Sokrates talte klokere ord enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du aldri over at den religionen du tilhører i veldig stor grad avhenger hvor i verden du er født? Tror du at du selv ville vært kristen i dag dersom du var født i Tibet, for eksempel? Eller i bushen i Sør-Amerika?

Det kan jeg ikke svare deg på, men det jeg vet, er at det i dag finnes mange kristne både i Tibet og i bushen i Sør-Amerika.

Men det mest bemerkelsesverdige i dag, er at tusenvis av muslimer blir kristne, og veldig mange uten engang å ha hørt om kristendommen. Mange påstår at Jesus har vært på besøk hos dem, og det siste jeg leste om, var en muslim som påsto at han hadde fått et telefonnummer av Jesus i en drøm.

Han ringte dette nummeret og traff et medlem av en kristen menighet, som inviterte ham til et møte. Det resulterte i at han ble kristen.

Jeg tror det er alt for få som vet hva som skjer ute i verden i dag, fordi de ikke leser hva misjonærer og kristne predikanter forteller.

Dette er tabustoff for de fleste medier, og spesielt her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at religiøse mennesker må være dummere enn de som ikke er det. For det å tro på noe så vannvittig er ikke fornuftig i det hele tatt. Noen andre som er av samme mening?

Jeg er helt fullstendig enig, men har alltid vært for feig til å si det. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at religiøse mennesker må være dummere enn de som ikke er det. For det å tro på noe så vannvittig er ikke fornuftig i det hele tatt. Noen andre som er av samme mening?

Jeg er ikke spesielt troende selv, men dette innlegget her er så dumt at jeg tror du kan stille deg i køen blandt de som tror jorda er flat som en pannekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabagast i.i.
Men det mest bemerkelsesverdige i dag, er at tusenvis av muslimer blir kristne, og veldig mange uten engang å ha hørt om kristendommen.

Sensasjonelt. Eh, kan du forklare akkurat hvordan man klarer å plutselig bli kristen uten noen gang å ha hørt om kristendom? Hvordan i alle dager vet man hva man tror på da??? Og kan du for bare ÉN gangs skyld gjøre et aldri så lite forsøk på å dokumentere noen av påstandene dine? Bare denne ene lille gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sensasjonelt. Eh, kan du forklare akkurat hvordan man klarer å plutselig bli kristen uten noen gang å ha hørt om kristendom? Hvordan i alle dager vet man hva man tror på da??? Og kan du for bare ÉN gangs skyld gjøre et aldri så lite forsøk på å dokumentere noen av påstandene dine? Bare denne ene lille gangen?

Der sparte du meg et innlegg. Jeg satt og lurte på nøyaktig de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at Sokrates talte klokere ord enn deg.

Det er mulig. Men det er fremdels fakta at du kan lese bibelen 1000 ganger men det betyr ikke at du vil forstå den. Og du forstår dem ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser kanskje ikke, eller forstår ikke, alt jeg skriver?

Mennesker som får et personlig møte med Jesus, trenger ikke å ha hørt om hva kristendom er i det hele tatt. Men faktum er at alle muslimer som leser Koranen, de leser om Jesus der, selv om han ikke der fremstår som Guds sønn.

Når de møter ham, enten i et syn om dagen, eller i en drøm om natten, så vet de hvem han er. Jesus er Kristus, og når de overgir seg til ham, da blir de kristne, selv om de ikke vet det selv. Men Jesus leder dem til kristne menigheter, hvor de så blir medlemmer etter eget ønske.

Når det gjelder dokumentasjon, så er de utsagnene jeg har hørt i møte med muslimer, ikke alltid kommet på trykk. Heller ikke det som blir sagt i kristne TV-programmer kan jeg dokumentere. Men begynn å lytt på kristne TV-stasjoner, les kristne aviser og blader, les gjerne TROENS BEVIS fra Sarons dal. Men det hjelper selvsagt ikke noe, om en ikke tror det en hører eller leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...