Gå til innhold

Hvor mange pakker bind og tamponger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm.. 4-5 tamponger, 1-3 bind, noen truseinnlegg. Har samme tampongpakke, bindpakke og truseinnleggpakke i månedsvis.

Nå har jeg kjøpt moon cup, så bli spennende å se hvordan det fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En kopp innvendig som "oppbevarer" mensblodet til du selv tømmer den? Er ikke det **** ekkelt? Jeg er iaff ikke interessert i å se mengder av gammelt størknet, klumpete mensblod, og ikke minst styre med å få den greia ut uten å søle :fnise:

Du sier du bruker tamponger... DivaCup er da virkelig ikke noe eklere enn tamponger. Jeg har sett sånn kopp, og de er jo ikke akkurat så store. De er ganske små, så man tømmer de ofte, så vidt jeg har skjønt.

• Liker 1
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg bruke ca 7 tamponger fra first price hver mnd, og det koster vel bare noen få kroner tror jeg.. Har bare mensen i ca 3 dager, og bruker tampong hele døgnet, (vet det ikke er bra) eller bruker ingenting om natten, da det blør så lite uansett :)

• 4 år senere...
Skrevet

Beklager på forhånd oppripping av gammel tråd... :rodme:

En kopp innvendig som "oppbevarer" mensblodet til du selv tømmer den? Er ikke det **** ekkelt? Jeg er iaff ikke interessert i å se mengder av gammelt størknet, klumpete mensblod, og ikke minst styre med å få den greia ut uten å søle :fnise:

Det er det motsatte av ekkelt! Jeg har skaffet meg menskopp selv nå, og jeg bestemmer selv i mye større grad når jeg vil skifte. Koppen holder ca dobbelt så lenge som bind/tampong. Slipper å søle med bind og tamponger, som jeg av en eller annen grunn aldri har følt meg helt trygg med (har ofte blødd utenfor/forbi). Så lenge blodet er i koppen/kroppen, er det flytende, det er først når det reagerer med luft at det størkner. Og det kommer luft til når man bruker tampong, også. Når koppen skal ut, sitter jeg på do, og da spiller det ingen trille om noe av blodet havner i skåla før jeg skyller koppen i vasken. :laugh: Det er dog lurt å ha dopapir i skåla først, siden blodet er ganske tungt og man ellers vil trenge å ta en omgang med dobørsten etterpå... ;)

Over til opprinnelig spørsmål: I "steinalderen"... byttet jeg litt på mellom bind og tamponger - brukte Tampax og Always - jeg trengte vel til en typisk mens anslagsvis 4 Super Plus, 4 Super, 1 Regular; 6 Normal Ultra Plus, 2 Night. Kjøpte dobbeltpakker av bindene når jeg fikk tak i det, mens super plus-tampongene måtte bestilles fra utlandet. Måtte alltid passe på å ha et lager av alle sortene, og beregne hvor mye jeg ville trenge når jeg skulle reise bort. Nå slipper jeg å styre med sånt lenger! Utgiften ble like anslagsvis ca 40 kroner pr mens. Med 15 sykluser i året kom jeg opp i 600 kroner i årlig utgift. Det er også godt å slippe.

Gjest Corex
Skrevet

Beklager på forhånd oppripping av gammel tråd... :rodme:

Det er det motsatte av ekkelt! Jeg har skaffet meg menskopp selv nå, og jeg bestemmer selv i mye større grad når jeg vil skifte. Koppen holder ca dobbelt så lenge som bind/tampong. Slipper å søle med bind og tamponger, som jeg av en eller annen grunn aldri har følt meg helt trygg med (har ofte blødd utenfor/forbi). Så lenge blodet er i koppen/kroppen, er det flytende, det er først når det reagerer med luft at det størkner. Og det kommer luft til når man bruker tampong, også. Når koppen skal ut, sitter jeg på do, og da spiller det ingen trille om noe av blodet havner i skåla før jeg skyller koppen i vasken. :laugh: Det er dog lurt å ha dopapir i skåla først, siden blodet er ganske tungt og man ellers vil trenge å ta en omgang med dobørsten etterpå... ;)

Over til opprinnelig spørsmål: I "steinalderen"... byttet jeg litt på mellom bind og tamponger - brukte Tampax og Always - jeg trengte vel til en typisk mens anslagsvis 4 Super Plus, 4 Super, 1 Regular; 6 Normal Ultra Plus, 2 Night. Kjøpte dobbeltpakker av bindene når jeg fikk tak i det, mens super plus-tampongene måtte bestilles fra utlandet. Måtte alltid passe på å ha et lager av alle sortene, og beregne hvor mye jeg ville trenge når jeg skulle reise bort. Nå slipper jeg å styre med sånt lenger! Utgiften ble like anslagsvis ca 40 kroner pr mens. Med 15 sykluser i året kom jeg opp i 600 kroner i årlig utgift. Det er også godt å slippe.

Bare litt nysgjerrig ang menskoppen. Hvis du er ute på eg senter for eksempel, hvordan gjør du det med skylling da? Går du på handikap toalettet eller? Og hvordan var overgang fra tampong til menskoppen? Og sover man med den om natten eller bind da?

Skrevet

Bare litt nysgjerrig ang menskoppen. Hvis du er ute på eg senter for eksempel, hvordan gjør du det med skylling da? Går du på handikap toalettet eller? Og hvordan var overgang fra tampong til menskoppen? Og sover man med den om natten eller bind da?

Nå har jeg bare brukt den ved to "menser" ennå, men jeg har planen klar! Jeg har slått fast at jeg ikke vil trenge å tømme koppen mer enn tre ganger pr døgn de to døgnene jeg blør mest, det betyr at dette problemet vil bli aktuelt bare en sjelden gang. Jeg kommer da til å peile meg inn på et HC-toalett, men om det ikke er å oppdrive, er ikke dette så farlig, koppen kan tømmes og tørkes med dopapir, eller vått tørkepapir. Så lenge den vaskes godt to ganger i døgnet, og det kan jeg ordne hjemme, er dette helt trygt.

For meg var overgangen ekstremt smooth. Så smooth faktisk, at jeg ikke hadde følelsen av å ha mensen i det hele tatt! Det tok et par forsøk for å få på plass koppen, det var uvant, første gangen var det vondt, andre gangen kjente jeg motstand, tredje gangen smatt den på plass av seg selv.

Jeg har sovet med koppen og kommer til å bruke den døgnet rundt fra begynnelse til slutt. Men jeg har skaffet noen tøybind som backup i tilfelle jeg blir syk - alt som kan minne om influensa tilsier at man ikke skal ha noe i skjeden, fordi det kan være eller maskere TSS. Mulig det er hysterisk, men jeg vil føle meg helt trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...