Gå til innhold

Hvor mange pakker bind og tamponger?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Hvor mange kr og hvor mange pakker bruker du på bing og tamponger? Og hvor handler du for å få det billigst i Norge?

Brukte:

2 pakker tamponger i måned (noen igjen for bruk neste måned)

0 Truseinnlegg

1 pakke bind

Kjøper på min lokale Kiwi.

Endret av Tante_pose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker en halv pakke med tamponger fra First Price, noen bind fra First Price om natten. Koster kanskje 10 kroner i måneden.

Skrevet

dette varierer vel ifht. hvor mange dager man har mensen,hvor mye man blør osv.Jeg har merket at jeg blør mer og i flere dager etter at jeg sluttet på p-piller. Tenker ikke så mye over hvor mange pakker bind/ tamponger jeg bruker, men kjøper når det er tomt!Bruker ob, den rosa de første dagene og blå etterhvert. brukr always bind,noen ganger nattbind til de første par dagene,og truseinnlegg når jeg ikke blør så mye. har m.a.o litt av hvert liggende i skapet. Tror en pakke bind varer i flere mnd. ettersom jeg stort sett bare bruker det på natten.

Skrevet

Jeg bruker tamponger i to forskjellige størrelser, men det blir kanskje litt over en pakke eller opp mot to? Og ett nattbind til første natt. Jeg blør ganske kort og ikke så alt for mye.

Skrevet

Litt over en halv til en hel pakke tamponger. Ikke bind, ikke truseinnlegg.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Varierer litt, for jeg har litt ujevn mens. Men jeg har vaskbare bind, så jeg slipper kjøpe nytt. :-D (Får eksem av kjøpebind, tamponger takler jeg ikke og disse vaskbare er i ubleket bomullsfroté, så de er superkomfortable).

• Liker 1
Skrevet
Ingenting, bruker Diva Cup. Genialt!

Jeg også. Jeg har en pakke med truseinnlegg liggende, men den holder i flere måneder. :)

• Liker 1
Skrevet

Da det sto på som verst brukte jeg vel en 5-6 pakker bind i løpet av de 8-10 dager mensen varte. I tillegg måtte jeg kjøpe barnebleier som jeg lå med om natten de første dagene for å hindre at senga ble helt tilgriset.

Skrevet
Da det sto på som verst brukte jeg vel en 5-6 pakker bind i løpet av de 8-10 dager mensen varte. I tillegg måtte jeg kjøpe barnebleier som jeg lå med om natten de første dagene for å hindre at senga ble helt tilgriset.

Huff, skjønner deg selv om ikke jeg har det så ille da. Men bruker opp en pakke bind i løpet av første døgn og må opp om natten for å skifte

Gjest marihan
Skrevet

Jeg bruker en halv pakke tamponger, og et par truseinnlegg den siste dagen.

Skrevet

Kjøper 4 pakker med always bind i løpet av ett år, jeg. Hehe :) går på piller og utsetter mensen i omkring 3 måneder i slengen. Men alikevel føles det som om jeg har det ofte.

Kjøper dem hvor som helst, kunne ikke brydd meg mindre hvor mye en pakke koster. Men jeg nekter å kjøpe dobbeltpakker, haha! :ler:

Skrevet

Er så heldig å bare ha mensen i tre dager og en syklus på 45 dager, så jeg bruker svært lite penger på slikt. Sverger til tamponger når jeg først får den, to-tre om dagen og et bind den første natten for sikkerhets skyld. Blør aldri så lenge jeg ligger, så trenger egentlig ikke beskyttelse om natten :)

Skrevet
Ingenting, bruker Diva Cup. Genialt!

En kopp innvendig som "oppbevarer" mensblodet til du selv tømmer den? Er ikke det **** ekkelt? Jeg er iaff ikke interessert i å se mengder av gammelt størknet, klumpete mensblod, og ikke minst styre med å få den greia ut uten å søle :fnise:

Skrevet

Jeg bruker ikke tamponger, synes tanken er temmelig kvalmende. Bruker vel ca en pakke vanlige bind og en pakke nattbind i løpet av en mens, jeg skifter temmelig ofte da.

Skrevet
Null. Hopper over mensen så lenge jeg er med kjæresten. Når jeg har mensen bruker jeg ikke mer enn to-tre tamponger om dagen og fire-fem truseinnlegg om dagen i tre-fire dager.

Samme her :)

Eller.. hopper over så og si hver gang. Noen ganger kommer det litt likevel og ta må jeg ta en runde for at det skal stoppe igjen.

Skrevet
Jeg bruker ikke tamponger, synes tanken er temmelig kvalmende. Bruker vel ca en pakke vanlige bind og en pakke nattbind i løpet av en mens, jeg skifter temmelig ofte da.

Jeg syns faktisk helt motsatt. Det er gjerne noe med vanen. Jeg bruker bind én gang i måned, og det er første natt (fordi jeg har lært at man ikke skal bruke tampong hele døgnet). Da sover jeg alltid dårligere, fordi jeg syns det føles klamt og rart. Og jeg føler meg skitten om morgenen. Liker best å holde blodet der oppe, så jeg ikke trenger å se så mye til det. Snakk om naturlig forhold til kroppen, ja. :fnise:

Skrevet

Jeg har kraftig mens og bruker nesten to pakker bind (libresse), en halv pakke tamponger (ob) og en halv pakke truseinnlegg (libresse), i løpet av hver mens. Pakkene koster ca 29 kroner pr stk, så det blir ca 90 kroner pr mens. I tillegg kommer smertestillende. Men nå har jeg akkurat begynt med p-piller, så jeg håper det skal hjelpe på budsjettet.

Skrevet

Nå har ikke jeg mensen så ofte, men i løpet av de 6 dagene mensen pleier å vare bruker jeg ca 1/2 - 1 pakke med bind og ca 1/2 - 1 pakke med tamponger.

Håper å kunne gå over til menskopp snart, men har ikke helt fått dreisen på det ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...