Gjest virkning av cipralex Skrevet 12. august 2008 #1 Del Skrevet 12. august 2008 hei alle sammen. Jeg har et spørsmål til dere; Jeg sliter med voldsom angst for tiden, har hatt episoder tidligere også, men denne gangen er det skikkelig ille. Har over veldig lang tid gått på akkord med meg selv, og dermed havna jeg her. Angsten river og sliter i meg døgnet rundt. Verst er det om morgenen, våkner med panikk i kroppen, kvalm skjelven og elendig, klarer ikke å "riste det" av meg utover dagen heller. Klarer ikke å få i meg mat, og sover dårlig. Begynte med cipralex 10 mg for 3 uker siden, bør det ikke snart begynne å virke?? Ihvertfall litt?? Har også fått Sobril for å ta en gang i blandt for å få puste litt......, liker ikke å ta disse da jeg vet de er vanedannende, men for i det hele tatt å få i meg mat må jeg bare. Har mann og tre barn som jeg ønsker å ha litt normal tid sammen med. Noen som har noen oppløftende meldinger til meg....... begynner å bli litt desperat. mariluu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 12. august 2008 #2 Del Skrevet 12. august 2008 Da jeg begynte på Cipralex, fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente minst to uker på at virkningen skulle komme. Det kunne også ta lengre tid. Det er også vanlig at tilstanden blir verre før virkningen slår inn. Så det beste rådet jeg kan gi er å holde ut og håpe det blir bedre. Men begynte du rett på 10 mg? Trodde man skulle trappe slikt opp jeg. Begynne på den laveste dosen og så trappe det opp etterhvert? Håper du i alle fall går til samtalebehandling i tillegg til Cipralex. Lykke til og håper det går bedre etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 12. august 2008 #3 Del Skrevet 12. august 2008 Nå vet ikke jeg hvor mye du veier og sånn, men legen min sa at 10 mg egentlig ikke er en dose engang. Det er mest for å se om det kanskje funker, men svært sjelden det gjør det. Sa hun da... Jeg måtte hvertfall opp i 20 mg før jeg merket noen forskjell i det hele tatt (men det er jo også maxdose). Men jeg sier som den over, du har vel ikke begynt rett på 10 mg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 12. august 2008 #4 Del Skrevet 12. august 2008 Forstår at det er stor forskjell på når Cipralex begynner ¨å virke, men hos meg virket den ikke for fullt før etter nesten 2 mnd.! Jeg har gått på dette preparatet siden 2002! Cipralex skal du først ta i det "små" for så å trappe opp! Like viktig er det å trappe ned! Du får angst og depresjoner fordi hjernen din tapper deg for serotonin.Cipralex tilfører hjernen det du mister av seretonin i det du får angst og evt. hyperventilerer! Her på KG står det masse om Cipralex! Her er noen sider http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...ite=%2Bcipralex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 12. august 2008 #5 Del Skrevet 12. august 2008 Forstår at det er stor forskjell på når Cipralex begynner ¨å virke, men hos meg virket den ikke for fullt før etter nesten 2 mnd.! Jeg har gått på dette preparatet siden 2002! Cipralex skal du først ta i det "små" for så å trappe opp! Like viktig er det å trappe ned! Du får angst og depresjoner fordi hjernen din tapper deg for serotonin.Cipralex tilfører hjernen det du mister av seretonin i det du får angst og evt. hyperventilerer! Her på KG står det masse om Cipralex! Her er noen sider http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...ite=%2Bcipralex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mariluu_* Skrevet 12. august 2008 #6 Del Skrevet 12. august 2008 Hei igjen, og takk for svar alle sammen!! Jeg startet rett på 10 mg ja, hadde helt jævlige bivirkninger de første 2 ukene, de har gitt seg, men angsten er rimelig uendret tror jeg........, mulig det lettner litt utover ettermiddagen/kvelden. Jeg er rimelig liten og tynn, og legen min sier at vi ikke skal vurdere å trappe opp medisinen før om flere mnd.???? han mener 10 mg skal holde. skjønner at det kan ta lang tid, men bør det ikke snart begynne å lettne litt..... Takk igjen alle sammen for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 12. august 2008 #7 Del Skrevet 12. august 2008 Han kan ta blodprøve for å sjekke konsentrasjonen i blodet og dermed se om det er innenfor referanseverdiene. Jeg gikk opp til 20mg da en måned på 15 viste at jeg lå litt under nedre grense. Kroppen din kan godt omsette virkestoffet raskt selv om du er liten og spinkel. Jeg ventet 2-3 måneder før de rundt meg begynte å merke effekten. Men så er det ikke angst jeg har heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 13. august 2008 #8 Del Skrevet 13. august 2008 Nå vet ikke jeg hvor mye du veier og sånn, men legen min sa at 10 mg egentlig ikke er en dose engang. Det er mest for å se om det kanskje funker, men svært sjelden det gjør det. Sa hun da... Jeg måtte hvertfall opp i 20 mg før jeg merket noen forskjell i det hele tatt (men det er jo også maxdose). Men jeg sier som den over, du har vel ikke begynt rett på 10 mg? Det er ikke meningen å kuppe tråden, men er 10 mg lite? Jeg gikk først på 5 mg, men fikk ikke den store effekten av det. Nå bruker jeg 10 mg. Synes det hjelper litt, men vurderer å begynne på en høyere dose for ytterligere effekt. Psykiateren min har foreslått dette, men sa jeg skulle tenke på det først. Merket du mye forskjell fra 10 mg til 20 mg? Jeg veier 48-50 kg hvis vekt har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2008 #9 Del Skrevet 13. august 2008 hei jeg begynte med cipralex i sept i fjor. begynte med 5 og økte over litt tid til 10mg,jeg kjente at kroppen var fortsatt litt "uroli" og økte til 15.g ønsket ikke selv og øke til 20 pga jeg vil at kroppen skal klare seg litt også.jeg har trent mye med meg selv og handle i butikk og være blant en del folk,det har godt mer og mer bra og nå er jeg i ny jobb og BANK I BORDET jeg ahr vært der i 4 mnd og føler meg tryggere hele tiden. det tok nesten 6 uker sa legen før det ville virke skikkelig. Jeg skal til legen i slutten av aug og se om jeg tør og være enig med legen om å trappe ned litt,jeg motiverer meg til det. jeg ønsker å bli bra nå..... Jeg har vært langt nede helt brått og fått masse god hjelp og stått på masse selv også,jeg har ofte en liten tåre om at JEG HAR VÆRT FLINK tenk på hvordan jeg var. litt utlufting var godt her lykke til og lytt til kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julius Skrevet 25. august 2011 #10 Del Skrevet 25. august 2011 hei alle sammen. Jeg har et spørsmål til dere; Jeg sliter med voldsom angst for tiden, har hatt episoder tidligere også, men denne gangen er det skikkelig ille. Har over veldig lang tid gått på akkord med meg selv, og dermed havna jeg her. Angsten river og sliter i meg døgnet rundt. Verst er det om morgenen, våkner med panikk i kroppen, kvalm skjelven og elendig, klarer ikke å "riste det" av meg utover dagen heller. Klarer ikke å få i meg mat, og sover dårlig. Begynte med cipralex 10 mg for 3 uker siden, bør det ikke snart begynne å virke?? Ihvertfall litt?? Har også fått Sobril for å ta en gang i blandt for å få puste litt......, liker ikke å ta disse da jeg vet de er vanedannende, men for i det hele tatt å få i meg mat må jeg bare. Har mann og tre barn som jeg ønsker å ha litt normal tid sammen med. Noen som har noen oppløftende meldinger til meg....... begynner å bli litt desperat. mariluu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julius Skrevet 25. august 2011 #11 Del Skrevet 25. august 2011 Hei jeg er en jente som har en del problemer og jeg merker at CIPRALEX har en veldig veldig god virkning på meg.. jeg merker med en gang at jeg hvis jeg er deppa kommer jeg på at jeg har glemt å ta tabletten.. anbefaler cipralex for dem som er deppa.. Virker innen noen dager.. og du blir mere glad og livelig.. hvertfall den virkingen på meg:) Håper det går bedre med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #12 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg ble faktisk værre noen uker etter at jeg begynte med AD, men så forsvant angsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #13 Del Skrevet 25. august 2011 Hei igjen, og takk for svar alle sammen!! Jeg startet rett på 10 mg ja, hadde helt jævlige bivirkninger de første 2 ukene, de har gitt seg, men angsten er rimelig uendret tror jeg........, mulig det lettner litt utover ettermiddagen/kvelden. Jeg er rimelig liten og tynn, og legen min sier at vi ikke skal vurdere å trappe opp medisinen før om flere mnd.???? han mener 10 mg skal holde. skjønner at det kan ta lang tid, men bør det ikke snart begynne å lettne litt..... Takk igjen alle sammen for svar Går du til fastlegen? Ville anbefalt å gå til psykiater. Mulig cipralex ikke passer/hjelper for deg, men du trenger en spesialist med mye erfaring for å finne en riktig medisin. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #14 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg begynte rett på 10 mg cipralex, så gikk det en mnd uten noen virkning. Da satte legen meg på 15 mg, etter ett par uker til så kjente jeg ingen effekt så jeg slutta helt, bestemte meg for å prøve å bli frisk uten piller! Siden jeg ikke har opplevd noen effekt av pillene så er det vanskelig å si om jeg kunne hatt det bedre denne perioden. Kanskje ikke alle de pillene fungerer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå