Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #401 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er høyst få som har tid til å bla seg gjennom alle svarene her, men jeg forstår jo ditt synspunkt. Jeg synest selv det er irriterende når andre ikke orker å lese alt, men det er nok bare trådstarter som vanligvis er inspirert til å være med absolutt hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 16. desember 2009 #402 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er høyst få som har tid til å bla seg gjennom alle svarene her, men jeg forstår jo ditt synspunkt. Jeg synest selv det er irriterende når andre ikke orker å lese alt, men det er nok bare trådstarter som vanligvis er inspirert til å være med absolutt hele veien. Man trenger ikke bla seg gjennom alle, men om man velger å svare en tråd som er over ett år gammelt, så er det lurt å sjekke de nyeste innleggene. Mange tror jo at jeg er kristen. At jeg hater homofile. Det stemmer ikke. Jeg er ikke kristen, men heter Kristen, og er homofil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #403 Del Skrevet 16. desember 2009 Man trenger ikke bla seg gjennom alle, men om man velger å svare en tråd som er over ett år gammelt, så er det lurt å sjekke de nyeste innleggene. Mange tror jo at jeg er kristen. At jeg hater homofile. Det stemmer ikke. Jeg er ikke kristen, men heter Kristen, og er homofil. Desverre er det ikke alle som tar seg tid til å lese de nyeste innleggene. En morsom tilfeldighet som jeg godt kan forstå har forårsaket misforståelser..Men kansje du selv har lagt opp til det også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 17. desember 2009 #404 Del Skrevet 17. desember 2009 Desverre er det ikke alle som tar seg tid til å lese de nyeste innleggene. En morsom tilfeldighet som jeg godt kan forstå har forårsaket misforståelser..Men kansje du selv har lagt opp til det også? Selvsagt! Det var jo hele poenget med tråden. Jeg inntok en rolle som en kristen/troende som holdt seg kun til det som står i Bibelen om homofili. Og jeg fikk bekreftet min hypotese: De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person. Det er synd. Ikke rart at denne gruppen av kristne har slike negative tanker og negativt syn på homofile og deres støttespillere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #405 Del Skrevet 17. desember 2009 Selvsagt! Det var jo hele poenget med tråden. Jeg inntok en rolle som en kristen/troende som holdt seg kun til det som står i Bibelen om homofili. Og jeg fikk bekreftet min hypotese: De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person. Det er synd. Ikke rart at denne gruppen av kristne har slike negative tanker og negativt syn på homofile og deres støttespillere. Jeg vet ikke om det er riktig som du sier at 'alle' går på person da jeg ikke har lest alle 20 sider, men jeg tror heller ikke det er så veldig uvanlig at mennesker går inn for å diskutere personen som har så trangsynte holdninger om en gruppe mennesker. Det er ikke lett å diskutere saklig med en person som kommer frem som veldig trangsynt, og du har logget deg inn på et forum hvor de tillater gjesteinnlegg = mye fjas og tull. Forstår du? Men man kan jo ikke konkludere med at trangsynet og ignoransen er et resultat av tilbakemeldingene fra andre mennesker. Oppførselen kommer før tilbakemeldingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 17. desember 2009 #406 Del Skrevet 17. desember 2009 For å oppnå sine meninger nytter det svært sjelden å innta en sinnarolle, eller en rolle hvor man skal "ta" den man er uenig med. Det er der mange brenner seg. Samstundes er det lett å holde på meningene sine om man kun skal basere seg på noen små utdrag fra en bok, i dette tilfellet Bibelen. For å kunne disuktere må man åpne for å se saken fra to sider, evnt flere. Ikke låse seg fast i et svart/hvitt syn (borderline-synet. Det med gjesteinnlegg er irrelevant. Ser ikke noe poeng i å nevne det, da folk generelt, enten man er logget på som gjest på et forum eller opptrer i tv-debatter o.l., har noenlunde den samme rollen, "jeg-skal-ta-deg-rollen". Selv er jeg ganske fornøyd med tråden, da jeg forstår bedre dem som har slike syn som jeg til tider har hatt i tråden. De baserer seg påå en tro, en sterk tro, som det er vanskelig å vike fra. Jeg klarer nå å respektere alle dem som stadig føler det som sin oppgave å fortelle homofile at de lever i synd, at de kommer til helvete, at de er unaturlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #407 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er flott at du respekterer mennesker til tross for at de er annerledes Kristen. Mitt poeng er at når du starter en tråd med tema "homofili er galt og ekkelt" og omtaler de som "homser og lesber" og videre bruker ord som styggedom og utrykket 'Å stake opp rasshølet' Så tolker debattanter det slik at du ønsker å henge ut en gruppe? Som du kansje selv har insett, så har du tydlig lagt opp til å såre en gruppe mennsker. Skuespill eller ikke. Det at du selv er homofil gjør ikke såret mindre. Det er dette angrepet som har resultert i at debattantene tar lett på å diskutere person. Det synest jeg er helt opplagt å forvente av mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #408 Del Skrevet 18. desember 2009 Mitt poeng er at når du starter en tråd med tema "homofili er galt og ekkelt" og omtaler de som "homser og lesber" og videre bruker ord som styggedom og utrykket 'Å stake opp rasshølet' Så tolker debattanter det slik at du ønsker å henge ut en gruppe? Da tolker man riktig. Biter meg merke i at du hever ut homser og lesber. Synes du det er galt å omtale noen som homser eller lesber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #409 Del Skrevet 18. desember 2009 Som kristen er det forferdelig å se den umoralen som herjer i dette landet. Nå er det til og med gått så langt at homser og lesber skal få barn. Hva skal nå det være godt for? Det er en kjent sak at homofili, homsesex, er og blir en styggedom. Det er synd. Det mener Gud! Og det står i Bibelen, Guds Ord. Homser og lesber kan bli kvitt denne styggedommen ved å vende seg til Gud. Det har skjedd mange ganger tidligere, og vil skje igjen. Vil du som er homofil bli kvitt din homofili må du be Gud om å hjelpe deg! Ikke la begjæret styre deg. Gud skapte oss til mann og kvinne, Adam og Eva, ikke Adam og Even! Hvorfor har egentlig homser og lesber sex? Hva skal det være godt for? Å stake opp rasshølet? Sex hører til ekteskapet! Bli med meg i en bønn mot homofili, og la denne styggedommen dø ut! Nå er det sånn at homofile og lesbiske nå har lov til å gifte seg. Dessuten er ikke homofili noe de har valgt selv. De er bare slik og de er like mye verdt som andre mennesker, noe du som kristen bør tenke på, siden menneskeverd er noe som blir lagt mye vekt på i kristendommen. Og hvorfor gidder du å legge deg opp i andres sexliv? Om homofile har sex, hvordan går dette ut over deg og din person? Det gjør ikke det, så slutt å bland deg oppi hva andre gjør med sitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #410 Del Skrevet 18. desember 2009 Vi er alle syndere! Det må vi først erkjenne. Homofile prester finnes det ja, dessverre. Det er synd og skam at slike folk skal kunne fortelle om Guds Ord. De lever i synd (dersom de har sex). Dersom de lever i sølibat er det i utgangspunktet greit at de er prester. Pedofili, homofili osv er noe som rammer dem som lar satan styre livet sitt. De har ikke vendt seg til Gud. Slike personer trenger hjelp! De trenger Gud! Prester kan de ikke være. Det er plass til homofile, men ikke synden. Når de synder bryr de seg ikke. De lar begjæret styre. Det er galt! Og barn har ikke godt av å leve med umoralske foreldre. Tenk på disse barna, tenk om de serto kvinner eller to menn som kysser. Barn skal være spart for slike ting. Javel så det er greit å "synde" så lenge man er hetero da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #411 Del Skrevet 18. desember 2009 Da tolker man riktig. Biter meg merke i at du hever ut homser og lesber. Synes du det er galt å omtale noen som homser eller lesber? Det er ikke relevant hva jeg føler, men det som er relevant er poenget mitt som du overser, og det er at du har selv hakket ned på en gruppe og klager i ettertid på at andre også hakker på person. Du har selv tydelig gått ut for å såre en gruppe, selv om det var et skuespill. Jeg lurer på om dette også er en del av din hypotese: "De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Da kan man vel også si "De som er mot homofile og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #412 Del Skrevet 18. desember 2009 Gud er Gud! Gud er ingen legning! Gud har skapt alle mennesker, det er riktig det. Men synden er det vi mennesker som avgjør selv. Satan er den som forer oss med synder, og som lar oss styre av skitne tanker. Det er homofile som selv avgjør om de vil være homofile eller ikke. De velger selv å leve i synden. Homofile velger ikke det selv nei, og det er totalt hjerteløst av dere som sier at de ikke får lov til å ha et kjærlighetsliv bare fordi de har en annen legning. Alle har rett il et sex- og kjærlighetsliv. Du har ikke rett til å bestemme at homofile må leve i sølibat. Hva om du fikk beskjed om at du måtte leve i sølibaty? Hva hadde du tenkt om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #413 Del Skrevet 18. desember 2009 Klager og klager. Jeg klager vel ikke. Det jeg sier er at om man skal vinne en diskusjon eller klare å diskutere, så nytter det ikke å gå på person. Da bør man heller gå på meningene, i dette tilfellet blir jo det den kristne tro, Bibelens ord osv. Og så er det vel forskjell på gruppe og person? Jeg rakker ikke ned på personer, ikke meddebattanter, og ingen andre. Man skal kunne klare å få fram sine meninger uten å være ufin mot den andre parten. Kanskje har jeg såret en gruppe. Det valgte jeg å gjøre da jeg tok på meg rollen som en debattant som fulgte Bibelens ord om homofili. Men jeg har ikke gått inn for å såre en meddebattant, noe moderatorene sikkert kan skrive under på. En del innlegg har blitt slettet fra denne tråden, og jeg sikkert på at ikke et eneste av mine innlegg har blitt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #414 Del Skrevet 18. desember 2009 Javel så det er greit å "synde" så lenge man er hetero da eller? Nei, det er det selvsagt ikke. Det er vel aldri greit å synde. Målet er å unngå å synde, og i alle fall angre sine synder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #415 Del Skrevet 18. desember 2009 Nei, det er det selvsagt ikke. Det er vel aldri greit å synde. Målet er å unngå å synde, og i alle fall angre sine synder. Men hvorfor er det så mye mer syndig for et homofilt EKTEPAR å ha sex enn for et heterofilt ekteskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #416 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er ikke relevant hva jeg føler, men det som er relevant er poenget mitt som du overser, og det er at du har selv hakket ned på en gruppe og klager i ettertid på at andre også hakker på person. Du har selv tydelig gått ut for å såre en gruppe, selv om det var et skuespill. Jeg lurer på om dette også er en del av din hypotese: "De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Da kan man vel også si "De som er mot homofile og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Var det bare skuespill hele greia? Hva er poenget med det da. Var det bare for å provosere folk Kristen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #417 Del Skrevet 18. desember 2009 Homofile velger ikke det selv nei, og det er totalt hjerteløst av dere som sier at de ikke får lov til å ha et kjærlighetsliv bare fordi de har en annen legning. Alle har rett il et sex- og kjærlighetsliv. Du har ikke rett til å bestemme at homofile må leve i sølibat. Hva om du fikk beskjed om at du måtte leve i sølibaty? Hva hadde du tenkt om det? Nå må man huske på at det er tross alt et skille mellom den homofile personen og homofile handlinger (sex). Alle mennesker har det valget om de vil ha sex eller ikke, også de homofile. Jeg har ingen rett til å nekte noen sex eller forlange at noen har sex. Bibelen derimot er ganske klar på at homofil sex (menn som ligger med menn) er en styggedom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #418 Del Skrevet 18. desember 2009 Du er bare fordømmende av natur , følger ikke bibelen ,men hater homofile? Hat er jeg homofile? Nei, det gjør jeg ikke. Je har til og med en venn som er homofil. Men jeg synes ikke at homofile skal få barn. Jeg er ferdig med diskusjonen. Heldigvis sitter jeg såpass sentralt i norsk styre og stell at jeg og mine frender nok vil lykkes i å hindre at homofile på sikt får barn Ha det! Det har kommet frem tidligere i tråden at du hverken er homofil eller kristen. Jeg selv burde da vite om jeg er homofil eller ikke... Kristen er jeg ikke, men homofil er jeg. Men vanskelig å bevise selvsagt. Der gikk du rett på limpinnen, i går skrev du som kristen, i dag er du plutselig homofil ikke-religiøs. Skal jeg friske opp hukommelsen din med hva du skrev i går? "neida, jeg er ikke homofil, men jeg som kristen kan vel dra en spøk." TS er en fullkommen idiot. Ikke mat trollet. (Jeg skjønner ikke hvorfor moderatorene har unnlatt å stenge tråden slik de vanligvis gjør etter tre ryddinger...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #419 Del Skrevet 18. desember 2009 Hor er også synd bianca.Uansett om det er med jente eller gutt. Bibelen gir ikke rom for tvil når det gjelder spørsmålet om hvorvidt homofili er en synd. Derfor overgav Gud dem til skammelige lyster; for både deres kvinner forvendte den naturlige bruk til den unaturlige, og på samme vis forlot også mennene den naturlige bruk av kvinnen og brente i sin lyst efter hverandre, så at menn drev skjenselsverk med menn, og fikk på sig selv det vederlag for sin forvillelse som rett var. Rom 1:26-27 I Første Korinterbrev står det enda mer: Eller vet I ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Hverken horkarler eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller bløtaktige eller de som synder mot naturen, eller tyver eller havesyke eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike. 1Kor 6:9-10 Dette bekreftes i Judas brev: likesom Sodoma og Gomorra og byene deromkring, som på samme måte som disse drev hor og gikk efter fremmed kjød, ligger for våre øine som et eksempel, idet de lider en evig ilds straff. Jud 1:7 3. Mosebok gir oss også grunnen til at homofili er galt: Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet. 3Mos 18:22 Det er en vederstyggelighet! Og i den gamle pakt hadde det også dødsstraff (3Mos 20:13). Hvis vi ser på noen av de andre tingene som nevnes i samme avsnitt, så finner vi blant annet sex med nære familiemedlemmer, og med dyr. De fleste vil vel være enige i at slike ting ikke bør forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kristen Skrevet 18. desember 2009 #420 Del Skrevet 18. desember 2009 Men hvorfor er det så mye mer syndig for et homofilt EKTEPAR å ha sex enn for et heterofilt ekteskap? Spør Gud. Det er Guds ord som sier at det er galt. Les Bibelen. Der står det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg