Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Vi er alle syndere. Slik er det. Derfor er det viktig å be om tilgivelse, og angre, slik at man havner der oppe og kan fødes på ny.

haha!! du er ikke vel bevart.. hvem er du til å si at andre er syndere? er faen ikke synder jeg heller..

Hvor er nestekjærligheten dere kristene liksom er så opptatt av og ikke minst tilgivelsen? tilgivelse handler jo ofte om å godta at ikke alle mener det samme som deg selv..Hva gjør du får å gjøre verden bedre? hva gjør du får din neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha!! du er ikke vel bevart.. hvem er du til å si at andre er syndere? er faen ikke synder jeg heller..

Hvor er nestekjærligheten dere kristene liksom er så opptatt av og ikke minst tilgivelsen? tilgivelse handler jo ofte om å godta at ikke alle mener det samme som deg selv..Hva gjør du får å gjøre verden bedre? hva gjør du får din neste?

Jeg videreformidler det som står i Bibelen. Der står det listet opp hvem som er syndere. Man kan sammenlikne det med Norges Lover, der står det også listet opp hva som er syndige (ulovlige) handlinger.

Hva gjør du for å gjøre verden bedre? Og mot din neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du opplyse meg om hva et troll er?

Og ikke minst, hvorfor du mener at jeg er et.

En ting er å være kristen, men du er gal. Det er du som er problemet med verden i dag!

Vi kan alle være glad for at ingenting varer evig, hvertfall når det kommer til sånne som deg og dine fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være kristen, men du er gal. Det er du som er problemet med verden i dag!

Vi kan alle være glad for at ingenting varer evig, hvertfall når det kommer til sånne som deg og dine fordommer.

Er det psykoanalysen du holder på med?

Er jeg problemet med verden? Jøss! Det visste jeg ikke. Når ble jeg det? Er det jeg som er ansvarlig for krig og sånt også?

Mine fordommer? Har jeg skrevet noe her om mine fordommer?

Vel, jeg har fordommer, blant annet mot kristne, og andre troende. Har jeg virkelig skrevet om det her?

Til deg som skrev om trollet, kunne du være så vennlig å opplyse meg om hva det vil si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollet, som jeg har forstått så er det i som: ikke fòr trollet, des mer en gir trollet, til mer vil det ha ( flere innlegg)Så lenge en fòrer trollet, vil det ingen ende ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, men en moderat kristen, det vil si at jeg tror på Gud og på Jesus men også at jeg ser bibelen historisk. Det vil si at jeg forstår at at menn, med egentinteresser og interesser for samfunnet og kulturen i samfunnet på den tiden, har hatt stor innflytelse på hvilke tekster som er valgt ut og som i dag utgjør bibelen.

Dermed er jeg kristen i det at jeg fanger opp hovedbudskapet om kjærlighet og om at alle er velkomne i Guds rike. Jeg tror Gud skapte alle mennesker slik de er, og siden jeg kjenner mange homofile jenter og gutter, så vet jeg at det er bare slik de er. Jeg eller mine venner har kjent flere av dem fra tidlig barndom, og de var alltid litt "annerledes", det lå i kortene at de ikke var slik som flertallet hva gjelder seksualitet.

Vår verden trenger mer kjærlighet. Det vil gjøre den god å leve i. En god kristen sprer kjærlighet i verden for å gjøre den bedre for alle mennesker, enten de er homofile, muslimer eller kriminelle. En god kristen dømmer ikke, det er opp til Gud. Men den Gud jeg tror på er ingen hevngjerrig Gud. Alle får komme til himmelen som oppriktig angrer for at de ikke levde etter hans ønske eller som virkelig ikke ante at de gjorde feil i å leve slik de gjorde.

Størst av alt er kjærligheten, husk på det, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg kjenner mange homofile jenter og gutter, så vet jeg at det er bare slik de er. Jeg eller mine venner har kjent flere av dem fra tidlig barndom, og de var alltid litt "annerledes", det lå i kortene at de ikke var slik som flertallet hva gjelder seksualitet."

Greit nok det du skriver, men den uttalelsen der setter homoseksualitet som mindreverdig heteroseksualitet. Som at homofile trenger heterofiles toleranse og aksept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kayla_*

Hei... :sjenert:

Jeg ville bare si at... Denne personen fremstiller kristendommen feil.

Jeg er kristen. Det der var sjokkerende lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg kjenner mange homofile jenter og gutter, så vet jeg at det er bare slik de er. Jeg eller mine venner har kjent flere av dem fra tidlig barndom, og de var alltid litt "annerledes", det lå i kortene at de ikke var slik som flertallet hva gjelder seksualitet."

Greit nok det du skriver, men den uttalelsen der setter homoseksualitet som mindreverdig heteroseksualitet. Som at homofile trenger heterofiles toleranse og aksept!

Jeg skjønner ikke hvordan du leser det jeg skriver. Jeg tror du rett og slett leser litt for mye i det fordi jeg begynner innlegget med å introdusere meg som kristen. Seksualitet spiller ingen rolle. Hjelper det om jeg sier det, da? Seksualiteten definerer ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollet, som jeg har forstått så er det i som: ikke fòr trollet, des mer en gir trollet, til mer vil det ha ( flere innlegg)Så lenge en fòrer trollet, vil det ingen ende ta!

Så alle som starter innlegg er troll da?

Jeg kommer i alle fall til å svare alle som svarer meg, det er i alle fall vanlig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, men en moderat kristen, det vil si at jeg tror på Gud og på Jesus men også at jeg ser bibelen historisk. Det vil si at jeg forstår at at menn, med egentinteresser og interesser for samfunnet og kulturen i samfunnet på den tiden, har hatt stor innflytelse på hvilke tekster som er valgt ut og som i dag utgjør bibelen.

Dermed er jeg kristen i det at jeg fanger opp hovedbudskapet om kjærlighet og om at alle er velkomne i Guds rike. Jeg tror Gud skapte alle mennesker slik de er, og siden jeg kjenner mange homofile jenter og gutter, så vet jeg at det er bare slik de er. Jeg eller mine venner har kjent flere av dem fra tidlig barndom, og de var alltid litt "annerledes", det lå i kortene at de ikke var slik som flertallet hva gjelder seksualitet.

Vår verden trenger mer kjærlighet. Det vil gjøre den god å leve i. En god kristen sprer kjærlighet i verden for å gjøre den bedre for alle mennesker, enten de er homofile, muslimer eller kriminelle. En god kristen dømmer ikke, det er opp til Gud. Men den Gud jeg tror på er ingen hevngjerrig Gud. Alle får komme til himmelen som oppriktig angrer for at de ikke levde etter hans ønske eller som virkelig ikke ante at de gjorde feil i å leve slik de gjorde.

Størst av alt er kjærligheten, husk på det, TS.

Nå representerer ikke du synet til disse "ekstremkristne" som jeg skriver om. Bare å følge med på homofilidebatter med Ottosen (heter han det?), og andre, blant annet representanten for "Kristenfolket". De har ikke de tankene og meningene som du har.

For øvrig er det flott at du som kristen klarer å ha en slikt syn, at du er en slik svart/hvitt person. Kudos til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei... :sjenert:

Jeg ville bare si at... Denne personen fremstiller kristendommen feil.

Jeg er kristen. Det der var sjokkerende lesing.

Hva er riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er riktig da?

Det tror jeg er feil spørsmål. Du må spørre hva som ikke er riktig. Troen som er riktig finner du ved å spørre deg selv hva som ikke er riktig. Er det riktig for deg at Gud kan hate noen mennesker? Er det riktig for deg at de som kaller seg kristne har rett til å dømme andre?

Det som IKKE er riktig for meg er at Gud kan hate noen mennesker. Uansett hva deres seksualitet er, Gud hater ikke oss - han elsker oss. Gud kjenner alle mennesker, vet hva vi gjør og hvorfor vi gjør det. Dermed vet han nok til å kunne dømme, og han alene. Det som ikke er riktig er at VI mennesker kan dømme andre mennesker, fordi vi ikke er Gud.

Jeg har selv opplevd en slik dømmende kristendom som du har portrettert i ditt første innlegg, og derfor regnet jeg meg selv lenge som agnostiker, fordi jeg ikke klarte å tro på deres kristendom. Nå har disse menneskene kommet mye mer på avstand fra meg, og min egen tro vokser stadig sterkere frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er feil spørsmål. Du må spørre hva som ikke er riktig. Troen som er riktig finner du ved å spørre deg selv hva som ikke er riktig. Er det riktig for deg at Gud kan hate noen mennesker? Er det riktig for deg at de som kaller seg kristne har rett til å dømme andre?

Det som IKKE er riktig for meg er at Gud kan hate noen mennesker. Uansett hva deres seksualitet er, Gud hater ikke oss - han elsker oss. Gud kjenner alle mennesker, vet hva vi gjør og hvorfor vi gjør det. Dermed vet han nok til å kunne dømme, og han alene. Det som ikke er riktig er at VI mennesker kan dømme andre mennesker, fordi vi ikke er Gud.

Jeg har selv opplevd en slik dømmende kristendom som du har portrettert i ditt første innlegg, og derfor regnet jeg meg selv lenge som agnostiker, fordi jeg ikke klarte å tro på deres kristendom. Nå har disse menneskene kommet mye mer på avstand fra meg, og min egen tro vokser stadig sterkere frem.

Jeg skriver om det som ekstremkristne mener og deres syn på Bibelens ord. Merk, jeg skriver ikke hva alle kristne mener.

For øvrig har jeg ikke behiv for å stille spørsmål med mitt forhold til kristendom eller tro generelt. Det er ikke det denne tråden handler om. For de av dere som ikke har fått det med seg, tråden handler om ekstremkristne - og til en viss grad ekstremtroende, sitt syn på homofili. Samt folks opphengtet i å bruke Bibelen som begrunnelse for sine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På en 20 siders lang diskusjon ?

Joda. Det som slår meg er at altfor mange ikke gidder å lese innleggene, men at de kun konsentrerer seg om det første. Og at ganske mange finner det for godt å tro at jeg personlig er kristen. Og ikke minst, at mange ikke evner å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...