Gjest Sori Skrevet 1. juni 2003 #1 Del Skrevet 1. juni 2003 Et par uker etter min mors begravelse ifjor, sendte jeg takkekort til de som jeg vet at hun hadde et spesielt forhold til. Jeg takket for deltagelsen, blomstene og for "gode minner". Min bror- som er en såkalt "besserwisser"- mente at det var helt unødvendig, og noe takkekort hadde HAN da aldri fått, selv om han hadde vært i "ørten" begravelser, som han sa. - Jeg følte meg såret av hans bemerkning og syns det var unødvendig - syns at han kunne takket meg for det jeg gjorde. Jeg vil bare ha noens bekreftelse på at jeg gjorde "riktig"- for meg så føltes dette godt- og jeg satte også min brors navn under hilsenen på kortet. Det var jo fra familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 1. juni 2003 #2 Del Skrevet 1. juni 2003 Enig med deg.! Hvis du følte at det du gjorde var riktig - DA er det riktig! Stol på deg sjøl! 8) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. juni 2003 #3 Del Skrevet 1. juni 2003 Takkekort er mere vanlig for den eldre generasjon, men jeg synes slikt er en veldig fin ting å gjøre. På selve begravelsen er det ikke alltid man får takket alle for at de kom og for at de ga blomster, og derfor kan det være litt fint å takke i ettertid. Jeg har aldri hørt om at en gir takkekort til de som bare er tilstede i begravelsen, men til de som gir blomster e.l. Dette er kanskje varierende praksis. jeg synes du skal gi takkekort fordi du har lyst til det, mange blir nok rørt over at dere tenker på slikt. ikke hør på broren din! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sori Skrevet 1. juni 2003 #4 Del Skrevet 1. juni 2003 Takk til dere begge for fine ord. Må bare få oppklare at jeg sendte kun takkekort til de som ga blomster OG som stod oss nær - de andre som var tilstede og som vi ikke har så nær kontakt med, regner jeg med ble dekket av takk i avisen, bygdebladet m.m. Grunnen til at jeg spurte er at jeg er/var litt usikker på denne skikken. Men jeg føler egentlig at jeg har gjort riktig - det er bare så godt å få litt bekreftelse på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. juni 2003 #5 Del Skrevet 1. juni 2003 ja jeg leste innlegget ditt en gang til og da så jeg hvem du sendte takkekort til. Jeg vil tro at hvis du ikke hadde sendt disse takkekortene hadde du gått og angret på dette i lang tid, så du har nok gjort det riktige :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 2. juni 2003 #6 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg vet ikke hvor vanelig det er. men det er jo koselig, og føltes det riktig for deg er det det vikitgste. etter begravelsen til sønnen min gjorde ikke vi det, skrev ikke det i avisen heller, men familien sa at det var greit at vi orket det siden han var så liten og ikke hadde egne venner og sånn. men det er jo forkjell på det. og det er jo viktig at du kan gjøre som du føler for, og jeg tror ingen som fikk takkekort syntes noe annet enn at det var fint at du tenkte sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 2. juni 2003 #7 Del Skrevet 2. juni 2003 Min svigermor er VM i skikk og bruk. Da hennes far døde skrev hun et lite pent kort til de som sendte blomster som hun ellers ikke ser så mye. Synes det var pent jort, jeg, men skjønner jo hvis ikke alle orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 4. juni 2003 #8 Del Skrevet 4. juni 2003 I vår familie sender vi alltid takkekort til de nærmeste som har vist sin deltakelse i begravelsen. Synes det du gjorde var helt riktig gjort! Det er kanskje ikke like vanlig i alle familier, men det er mange som gjør det på den måten, og det synes jeg er kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2003 #9 Del Skrevet 28. juni 2003 Har ikke det noe med takt og tone da? I en begravelse så kommer det eks. mye blomster til hjemmene og i kapell. Ikke alle blomster kommer i samme hus om det flere fam.medl. I kapellet er det ofte ikke tid til å lese alle kort som følger med. Vi samlet alle kort som kom til hjemmene og kapell. Det ble sendt ut takkekort til alle sammen. Syns en bør gjøre det ved ulike anl. Begravelser, barnedåp, store dager, men det virker som om det er bsre bryllup som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 28. juni 2003 #10 Del Skrevet 28. juni 2003 Det er kanskje ikke så vanlig, men for litt siden da en "gammel tante" døde, sendte familien ut et lite takkebrev med bilde av henne, etc. Syns det var veldig fint. Tror jeg ville gjort det samme hvis jeg skulle organisere en begravelse. Ser at det ofte takkes i avisen. En liten notis der de etterlatte takker for blomster og pene ord i forbindelse med NNs bortgang. Hvis du gjør det som føles rett for deg blir det ikke feil! Og: Det er aldri feil å takke!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 4. juli 2003 #11 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg synes det er flott og veldig høflig å sende takkekort etter en begravelse. Har selv fått takkekort etter begravelser der jeg har gitt blomster, og jeg synes kanskje man bør sende takkekort også... Da min far døde var jeg nøye på å sende ut takkekort til alle som gav blomster eller andre hilsner i forbindelse med hans bortgang. Det kan være litt av et ork midt oppi det hele og ikke akkurat noen hyggelig jobb, men jeg synes de som gir og bidrar ved en begravelse fortjener det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. juli 2003 #12 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi sendte takkekort da min lillesøster døde i november. Alle som hadde sendt blomster eller som deltok i bergavelsen fikk et fint lite kort med et bilde av henne og en takk fra søsken og foreldre. Synes det var en fin ting å gjøre og vi har fått flere positive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #13 Del Skrevet 14. august 2019 Er det ok å sende takkekort kun til de som sendte blomster, men ikke var til stede i begravelsen? Altså å la være å sende til de som deltok i minnesamværet (og også har sendt blomster), som vi jo allerede har sett og takket? En invitasjon til minnesamvær er vel også en slags takk, samtidig som det er hyggelig gjort av de som deltar å komme? Noen som mener noe om dette? Anonymkode: d7b24...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 17. august 2019 #14 Del Skrevet 17. august 2019 On 8/14/2019 at 2:34 PM, AnonymBruker said: Er det ok å sende takkekort kun til de som sendte blomster, men ikke var til stede i begravelsen? Altså å la være å sende til de som deltok i minnesamværet (og også har sendt blomster), som vi jo allerede har sett og takket? En invitasjon til minnesamvær er vel også en slags takk, samtidig som det er hyggelig gjort av de som deltar å komme? Noen som mener noe om dette? Anonymkode: d7b24...480 Du har dratt opp en 16 år gammel tråd... Men for å svare på spørsmålet ditt, så nei... Det er selvsagt opp til hver enkelt. Men enten alle eller ingen, - etter min mening. De som var tilstede i begravelsen og minnesamværet fortjener å få en takk for det. De viste dere at de var der for dere ved å møte i begravelsen og på minnesamværet, det er klart at dere må takke dem for det. Send takkekort til alle, akkurat som man skal gjøre etter dåp eller konfirmasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 17. august 2019 #15 Del Skrevet 17. august 2019 På 1.6.2003 den 23.18, Gjest Sori skrev: Men jeg føler egentlig at jeg har gjort riktig - det er bare så godt å få litt bekreftelse på det. Søs. og jeg sendte, -samme ¨utvalget¨ som deg \ ¨dere¨ etter pappa og mamma sin begravelse. Att du gjorde noe ¨feil¨ kan du trygt se bort i fra, -høffelighet og en takk skader ingen, heller motsatt. a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #16 Del Skrevet 17. august 2019 1 minutt siden, Sliten&kjørt52 skrev: Søs. og jeg sendte, -samme ¨utvalget¨ som deg \ ¨dere¨ etter pappa og mamma sin begravelse. Att du gjorde noe ¨feil¨ kan du trygt se bort i fra, -høffelighet og en takk skader ingen, heller motsatt. a. Siden tråden er fra 2003 er jeg ganske sikker på at hun har kommet seg over evt feilgrep i denne forbindelsen. Anonymkode: d95bb...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå