Gå til innhold

Kjøre uten lappen & Prøvetid


Gjest Glør

Anbefalte innlegg

Hva skjer hvis man har lappen på bil, men kjører feks MC uten? Jeg vet at man får 6 måneders utsettelse på MC, men vil det ha noen konsekvenser for den billappen man allerede har? (Nei, jeg har ikke tenkt å gjøre dette, jeg bare lurer.)

Når man tar førerkort på bil får man to års prøvetid, dvs at dersom man mister lappen må man kjøre opp på nytt, uansett hvor lenge man mister den. Men hvordan er dette for meg, som har lappen på MC og har hatt den i ti år før jeg tok billappen? Vil jeg da måtte kjøre opp på begge deler på nytt, eller bare for bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer hvis man har lappen på bil, men kjører feks MC uten? Jeg vet at man får 6 måneders utsettelse på MC, men vil det ha noen konsekvenser for den billappen man allerede har? (Nei, jeg har ikke tenkt å gjøre dette, jeg bare lurer.)

Når man tar førerkort på bil får man to års prøvetid, dvs at dersom man mister lappen må man kjøre opp på nytt, uansett hvor lenge man mister den. Men hvordan er dette for meg, som har lappen på MC og har hatt den i ti år før jeg tok billappen? Vil jeg da måtte kjøre opp på begge deler på nytt, eller bare for bil?

Du mister hele førerkortet hvis du kjører ulovlig på en klasse du ikke har.

Hvis du har klasse A og B og mister førerkortet, må du bare ta teorien/kjøre opp på B fordi A er en mindre klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...