Gjest Badabing Skrevet 4. november 2010 #21 Skrevet 4. november 2010 (endret) D er noe dritt, har selv en D, og den er sur.. Det er dårlig. Haha.. Sånn føler jeg det også. Jeg har en D på vitnemålet mitt, og den irriterer meg fortsatt den dag i dag. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt den opp.. Edit: Ellers er jo egentlig ikke D en dårlig karakter i og for seg, du har jo to karakterer under. Hvis du sammenligner med en amerikansk karakter, er det en C + til B - Men samtidig er det jo også 60 % av klassen som har gjort det bedre enn deg, 25 % som har gjort det like godt og 10 % som har gjort det dårligere (av de som har bestått)... Og hvor mange er det egentlig av de på offentlige høgskoler og universitet som ikke har fått en D en eller annen gang. I alle fall de fleste jeg kjenner, til og med noen av de beste i klassen. Men mange av disse tar jo opp den enkelteksamenen, og jeg mener man bør gjøre det om man har mulighet og kapasitet. Endret 4. november 2010 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #22 Skrevet 4. november 2010 D kan absolutt være helt brukbart, og tilsvarer en typisk 2,7 i tallkarakter ved UiO. F er ståkarakter. Kjenner flere fra NTNU, UiO og NHH som har noen D'er på vitnemålet, noen også på masteroppgaven sin.
L@dy Skrevet 4. november 2010 Forfatter #23 Skrevet 4. november 2010 D kan absolutt være helt brukbart, og tilsvarer en typisk 2,7 i tallkarakter ved UiO. F er ståkarakter. Kjenner flere fra NTNU, UiO og NHH som har noen D'er på vitnemålet, noen også på masteroppgaven sin. Om en kan sammenligne en D med tallkarakteren2,7 så synest jeg ikke det er så galt. Synest igrunn det var "bedre" med tallkarakter jeg da.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #24 Skrevet 5. november 2010 tja, det kommer jo veldig an på hvilken jobbsammenheng faget skal brukes til. Jeg har en vennine som gikk sykepleie og hun fikk noen D, og noen E faktisk, men hun har jo fått jobb, og hadde jobb under studiene. Jeg selv er dataingeniør med litt under C som gjennomsnitt. har noen D og E, men fikk meg jobb med en gang jeg var ferdig og har en ganske bra jobb nå. Men jobber som det er større konkurranser for kan det jo hende du nesten må ha bedre karakter:)
PecanPie Skrevet 5. november 2010 #25 Skrevet 5. november 2010 D kan absolutt være helt brukbart, og tilsvarer en typisk 2,7 i tallkarakter ved UiO. F er ståkarakter. Kjenner flere fra NTNU, UiO og NHH som har noen D'er på vitnemålet, noen også på masteroppgaven sin. F er ikke bestått. Jeg har en D på mitt kommende vitnemål, og den er som en stein i skoen. Spesielt når den står som en av to karakterer som er inntaksgrunnlag for videre masterstudier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå