L@dy Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Jeg tok eksamen i Arbeidspsykologi ( nettkurs ) her i vår, dette var på 8 studipoeng tror jeg det var ( tidligere 2 vektall ) så det burde jo ikke være helt umulig å oppnå en grei karakter sånn sett. Men med full jobb og barn utenom, så ble det ikke alltid så mye lesing, dvs, burde ha jobbet med tidligere eksamensoppgaver. Jeg fikk karakteren D, og jeg tenker at jeg burde og KUNNE ha klart dette bedre, hadde jeg fått en C, så hadde jeg tenkt greitt nok, men en D er jo bare Dårlig liksom. Vurdere å ta en opp igjen, men den går ikke før rett over nyttår da. Men jeg lurer på hvor dårlig er en D igrunn ?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 D er den bedre versjonen av dårlig, nesten helt greit. E, det er stygt.
Gjest Bond Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 (endret) Det er jo akkurat under gjennomsnitt (som skulle være C). Jeg personlig synes D er langt i fra bra nok og hadde nok tatt faget på nytt dersom jeg hadde fått en D. Men det er meg da. Det er jo en hakke bedre enn en E og jeg vet ikke hvor viktig karakterene er for deg i jobben du gjør/søker. Dvs om det er viktigere med fullført kurs eller resultatene? Endret 10. august 2008 av mrs_bond
Gjest Joakim Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 (endret) Det spørs helt på hvordan utdanningsinstitusjonen du går på vurderer bokstavkarakterene, ikke skjønn/synsing fra andre mennesker. Det er sensorer som da vurderer i henhold til det lokale reglementet. F.eks på UiO: http://www.uio.no/admhb/reglhb/studier/stu...r-eks.xml#para6 Karakteren D Brukbar En akseptabel prestasjon med noen vesentlige mangler. Kandidaten viser en viss grad av vurderingsevne og selvstendighet. Endret 10. august 2008 av Joakim
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 D betyr brukbart ved UiO. Du har jo bestått. Jeg kjenner flere med avgangskarakteren D fra BI og UiO og de har fått seg gode jobber. Mange har jobbet ved siden av studiene, andre har også hatt barn/familie i tillegg. Man må se på helheten.
Gjest Tigress Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 D står for dårleg. Det er ein ganske trist karakter.
Glitnir Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Det er ikke noen bra karakter nei, men kommer jo an på hva du skal bruke den til? Er det en del av en grad, skal du få nye jobber med dette, er det bare et kurs betalt av arbeidsgiver som intern opplæring etc?
L@dy Skrevet 11. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2008 Takk for tilbakemeldinger! Dette er et enkeltstående fag jeg tok pga jeg synest det er intressant å kunne mer om. Ja, selv med en D så synest jeg det er intressant, belive it or not. :gjeiper: Jeg har tenkt å ta en del fag og etterhvert søke på andre jobber, kunne tenke meg innenfor HR. Jeg har nesten helt bestemt meg for å ta eksamen på nytt, men skal denne gangen innføre tider jeg skal lese på, da får jeg sette meg på en kafe eller noe uten barn i nærheten, sånn at jeg får litt ordentlig ro. Og løse oppgaver... Jeg skulle nok ikke ha skulket forelesning om studieteknikk for hundre år siden nei...
Fluffie Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Jeg hoert baade det ene og det andre om studieteknikk og finner det meste aa bare vaere vissvass. Folk laerer paa forskjellige maater, noen trenger timeplaner og aa studere grundig hele tiden, mens andre bare trenger aa skumlese pensum. Men altsaa, D er ikke en veldig daarlig karakter og er nok helt grei for veldig mange. Jeg hadde en E og en D fra det foerste aaret mitt paa universitetet (foer jeg laerte verdien av aa lese hele pensum), og jeg valgte aa ta dem opp fordi jeg bare hadde B og C ellers og ikke ville at disse to skulle oedelegge snittet mitt. Men det var nok mest for min egen del, jeg foelte meg bedre av aa vite at jeg ikke hadde en eneste karakter under C. Og naar en karakter er godt nok til aa bestaa, saa tenker jeg at forbedring er mest for ens egen stolthet med mindre man trenger bedre for aa faa jobb eller komme inn paa et studie eller noe slikt.
Gjest Tigress Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Du må jo ta med i betrakning kva du gjer i tillegg, då... Eg har nokre D'ar på samvitet eg, men dei fekk eg då eg studerte ved sidan av jobben, det blei 150% tilsaman, og då må ein nesten berre vere glad til for å stå. Lat det vere, du veit jo kvifor du ikkje fekk jobba så mykje, og ikkje minst har du jo eit grunnlag. D er dårleg, men ikkje så ille til å vere på deltid.
Gjest Jon Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Jeg gikk ut av masterstudier ved Handelshøyskolen i Bergen med nettopp karakteren D. Jeg kan stå for den...sensor likte ikke teorien jeg hadde brukt og den ble kritisert helt ned. Min veileder hadde ikke protestert på å bruke akkurat den type teori og måte å argumentere på. Vel, jeg hadde satset på en B eller i verste fall C, men fikk altså D etter min siste eksamen. Da jeg var til intervju i et anerkjent større privat selskap, ble jeg stilt spørsmål om den ene karakteren. Det var jeg forberedt på og svarte som sant er at jeg var blitt forespeilet en god oppgavekarakter av min veileder, men at sensor(ene) ikke var enig i det! Jeg føler ikke at den bokstaven skal bestemme for mine valg av jobber eller representerer hva jeg kan. Det fortalte jeg i intervjuet og jeg fikk jobben framfor mange andre som sikkert hadde bedre karakterer. Jeg anbefaler ikke folk å få D eller sier at det er bra, men jeg vil konstatere at man ikke kan la en karakter være bestemmende for ens videre mål!
Miss Boho Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Jeg blir ikke glad hvis jeg får D på noe nei.. Tror det har skjedd to ganger, og den ene gangen tok jeg opp faget. Kanskje mest for min egen del Om du skal ta opp eksamenen eller ikke spørs jo hvor viktig faget er for det du vil jobbe med videre. Kanskje det kan være like lønnsomt å heller bruke energien og kreftene på å lese på et nytt fag som er relevant for det du vil jobbe innenfor, men det er jo helt opp til deg Lykke til uansett!
Paradokset Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 D står for dårleg. Det er ein ganske trist karakter. Hehe. I følge det jeg har lest står som regel D for "Nokså god. Prestasjon under gjennomsnittet, med en del vesentlige mangler". Det er ikke noen god karakter, men du må jo vurdere hvor mye karakteren betyr i et slikt fag. Kortere kurs, tatt på deltid og samtidig med annen jobb, vil typisk ikke være noe det "forventes" toppkarakter på. Det viktigste er at du har gjennomført og bestått.
Mamma1 Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 D er noe dritt, har selv en D, og den er sur.. Det er dårlig.
L@dy Skrevet 13. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2008 Kortere kurs, tatt på deltid og samtidig med annen jobb, vil typisk ikke være noe det "forventes" toppkarakter på. Det viktigste er at du har gjennomført og bestått. Jeg hadde vært fornøyd med en C, da hadde jeg tenkt helt greitt, men med en D, så må en på en måte forsvare at ja, jeg hadde jo full jobb, ja, jeg har barn...osv. Selv om det kan være forståelig så ser det ikke helt fint ut allikevel. Ja,ja..... jeg har jo egentlig bestemt meg, så det er bare til å lade opp.
Paradokset Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Jeg bare mente at ofte er karakteren på slike kurs/fag helt ubetydelig i de fleste sammenhenger.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 Jeg tok eksamen i Arbeidspsykologi ( nettkurs ) her i vår, dette var på 8 studipoeng tror jeg det var ( tidligere 2 vektall ) så det burde jo ikke være helt umulig å oppnå en grei karakter sånn sett. Men med full jobb og barn utenom, så ble det ikke alltid så mye lesing, dvs, burde ha jobbet med tidligere eksamensoppgaver. Jeg fikk karakteren D, og jeg tenker at jeg burde og KUNNE ha klart dette bedre, hadde jeg fått en C, så hadde jeg tenkt greitt nok, men en D er jo bare Dårlig liksom. Vurdere å ta en opp igjen, men den går ikke før rett over nyttår da. Men jeg lurer på hvor dårlig er en D igrunn ? Synes det er viktig å tenke på hva faget skal brukes til, før man vurderer om karakteren er god nok. Jeg ville ikke ansatt noen som har D i et fag som er viktig for den jobben som skal utføres. D er ikke nok til å kunne det som må forventes at en fagperson skal kunne. En D forteller at personen har vært innom temaet, og kanskje kan føre en samtale om temaet med en del faguttrykk. Så dersom det er snakk om et ekstrafag som ikke er kjerneverdi i en jobb, ville jeg sett på det som et pluss at personen har vært interessert nok til å ta faget.
Gjest You hire personality Skrevet 13. august 2008 #18 Skrevet 13. august 2008 Det viktigste er at du har gjennomført og bestått. Det stemmer! En kamerat fikk D på Master i siviløkonomstudiet, da han ikke var motivert for eksamen og oppgaveskriving det siste året. Han fikk D, men har jo flere andre karakterer på vitnemålet som er bedre! Man må se på helheten: Hele vitnemålet samlet under ett og selvsagt aller viktigst: personen! Næringslivet og business ansetter personlighet...kompetanse kan tilegnes underveis.
Brunette88 Skrevet 12. januar 2010 #19 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har karakteren D i snitt, synes det er ganske dårlig. Ønsker å nå opp til en C, da hadde jeg blitt relativt fornøyd. Går 2. året på BI, økonomi. Hadde aldri i mine villeste drømmer trodd at jeg kom til å studere økonomi, men sånn ble det, og jeg angrer ikke. På 1 1/2 år har jeg strøket i 4 fag, tenker å ta opp 2-3 av de nå til sommeren. Jeg føler selv at jeg har jobbet en god del, men uansett, så får jeg ikke gode karakterer, og da mister jeg litt motivasjon. Den D'en på vitnemålet er veldig deprimerende. Nå har jeg 1 1/2 år igjen av bachelor, skal gi enda mer av meg selv nå, for å pøve å få opp snittet. Føler at mange andre rundt meg har bedre karakterer, selvom dette ikke er mennesker som jobber mye med studiene. HUFF, what do to..
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #20 Skrevet 4. november 2010 Må bare nevnes at jeg har to D er nå på min bachelor, har C ellers i snitt og siden jeg vil ta master må jeg ha minst C i snitt for å bli vurdert..Ja da for jeg bare ta eksamen på nytt igjen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå