Gregers Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Er det slik at en går rundt og ikke tenker over det, eller sitter man og irriterer seg og plages over det til enhver tid samtidig som man prøver å holde fasaden?
Lise_ Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 (endret) vet du, jeg tenker ikke over de, men jeg håper at noen forteller en skrekkhistorie eller to Men det er magesmertene som er verst. Har det heldigvis bare den første dagen, og det føles ut sm om noen har dyttet 2 kniver inn i magen, som blir vridd rundt og dyttet innover med skiftende rytme.. Endret 9. august 2008 av Lise_
Hinata Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Jeg er glad jeg sjelden får smerter, og da bare på den første dagen.. Har ei venninne som sliter med mye smerter, så ille at du kan se på henne at hun har vondt.. Har prøvd mye forskjellig, og tror legen hennes sa at den eneste muligheten var å sterilisere seg og det er vel ikke akkurat aktuelt for en 20-åring
MayaMyhr Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Jeg har hatt mensen siden jeg var 12 og har aldri hatt noen problemer med menssmerter eller gått å irritert meg over det =) Og uansett hva folk sier så er alle forskjellige. Noen plages av mye smerter og andre ikke. Noen syns det er noe å gå å irritere seg over og andre ikke.
Lise_ Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Jeg er glad jeg sjelden får smerter, og da bare på den første dagen.. Har ei venninne som sliter med mye smerter, så ille at du kan se på henne at hun har vondt.. Har prøvd mye forskjellig, og tror legen hennes sa at den eneste muligheten var å sterilisere seg og det er vel ikke akkurat aktuelt for en 20-åring hm... hjelper ikke p-pillene på smertene?
Hinata Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 hm... hjelper ikke p-pillene på smertene? Nei, gjør ikke det, hun utsetter mensen da, men er ikke uendelig lang tid man kan gjøre det heller. Tror kanskje det blir en 4 ganger i året eller noe
Bokormen Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Litt OT, men... De aller fleste mister mensen helt med P-sprøyte, kanskje det kan være noe for venninnen din, Hinata? Selv har jeg lite mens over kun 3 dager, men har ganske sterke smerter de to første dagene... Noen av krampetakene er så ille at jeg må krølle meg sammen og blir helt handlingslammet, disse forekommer stort sett på formiddagen, på kvelden har jeg det bedre.
Lise_ Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Nei, gjør ikke det, hun utsetter mensen da, men er ikke uendelig lang tid man kan gjøre det heller. Tror kanskje det blir en 4 ganger i året eller noe å. hun utsetter for å unngå smertene? Jeg har en venninne som ligger på badgulvet hele perioden, for varmen hjelper..
Gjest missLady Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Hehe.. vel, tenker ikke så mye over selve mensen.. Men får endel magesmerter de første dagene, som er utrolig plagsomme.. Blir også veldig fort irritert:p Og da over ALT, som at jeg ikke fant lypsylen min. Fryktelig irritert og det endte at en kompis av meg kjøpte en til meg slik at jeg endelig kunne holde kjeft om den dumme lypsylen
Gjest Sativa Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Etter å ha hatt mensen i over 20 år, så har jeg liksom blitt vant til det. Det er egentlig uka før mensen som er kjipest, da er jeg sur, furten, kranglete, paranoid, sutrete, sinna, urimelig osv osv. Selve blodet er ikke noe problem.
Gjest StockDama Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Jeg har en uke med smertehelvete hver gang, heldigvis så kan jeg hoppe over annenhver mens pga p-plaster.
Gjest Roxie Hart Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 (endret) Uka før jeg får mensen gruer jeg meg til den kommer. Da den kommer, bringer den med seg én dag med sterke smerter (og omtrent hver gang ligger jeg i senga å hyler "jeg skal aldri føde".). Utover dette tenker jeg ikke over at jeg har mensen, bortsett fra bekymringer om "flekker på klærne" Endret 9. august 2008 av Roxie Hart
Silli Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Nei, gjør ikke det, hun utsetter mensen da, men er ikke uendelig lang tid man kan gjøre det heller. Tror kanskje det blir en 4 ganger i året eller noe kan man bare utsette mensen 4 ganger pr år ? hva skjer om man utsetter mer enn dette ? jeg har utsatt mange flere ganger enn 4 , for jeg har hørt at det ikke er farlig , så sant som at man ihvertfall har mensen 3 ganger pr år...
angeleyes Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 Om sommeren når jeg er mye på stranda og dermed går i bikini tenker jeg litt over at jeg har mensen. Men det er ikke slik at jeg går og tenker på det hele tiden. Det verste er første dagen for da har jeg store smerter og orker ingenting. Det har blitt bedre etter at jeg begynte på p-piller da. Kjæresten min har fortalt meg at første gangen han var hos meg når jeg hadde mensen så var han helt sikker på at jeg var døden når. Jeg så visst veldig elendig ut Jeg er så glad jeg ikke har det slik lenger.
Hinata Skrevet 9. august 2008 #15 Skrevet 9. august 2008 kan man bare utsette mensen 4 ganger pr år ? hva skjer om man utsetter mer enn dette ? jeg har utsatt mange flere ganger enn 4 , for jeg har hørt at det ikke er farlig , så sant som at man ihvertfall har mensen 3 ganger pr år... Utsetter ikke 4 ganger nei, men har mensen 4 ganger
Gjest Nishiki Skrevet 9. august 2008 #16 Skrevet 9. august 2008 Er det slik at en går rundt og ikke tenker over det, eller sitter man og irriterer seg og plages over det til enhver tid samtidig som man prøver å holde fasaden? Den første dagen holder jeg fasaden og plages som pokker, dag to og utover er greie, da tenker jeg ikke noe særlig over det.
Hoppetaujenta Skrevet 9. august 2008 #17 Skrevet 9. august 2008 (endret) --- Endret 11. november 2015 av Hoppetaujenta
pittie Skrevet 9. august 2008 #18 Skrevet 9. august 2008 Jeg får noen hinsides magekramper 1 dag eller 2, resten av tiden tenker jeg konstant på flekker på klærne. Sjekker ofte etter det Og iblandt, den uka jeg har pms og uken med mens så kan jeg bli så frustrert over den miste ting og til og med gråte over det! En gang skulle jeg legge på stretchlaken på dobbelsengen, men satt den feil vei så det gikk ikke på, da kastet jeg lakenet og satt meg ned og furtet. hehe.. Men pleier ikke være så gale nå lenger
pittie Skrevet 9. august 2008 #19 Skrevet 9. august 2008 vi blør jo generelt like mye blod, bare i forskjellige konsentrerte doser eller hva jeg skal si ^^
Saeria Skrevet 9. august 2008 #20 Skrevet 9. august 2008 For min del er det magevondt, men det går da greit. Har ibux. Cerazette gjør an en del mister mensen helt, Hinatha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå