Gå til innhold

Når er jeg kjørbar?


Gjest78

Anbefalte innlegg

Er det noen som er god på å beregne promille her?

I går drakk jeg et glass hvitvin, tre glass rødvin, to baileys, en øl og en ice. Dette var mellom klokka 6 og 12 omtrent.

Når er jeg kjørbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klø:

I følge den linken der har jeg jo promille på 0,4.

Da bør du nok vente litt...

Men husk at Baileys går som vin da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør du nok vente litt...

Men husk at Baileys går som vin da...

Det tenkte jeg ikke over. Men da jeg satte den som vin i stedet fikk jeg jo enda større promille, 0,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så jeg droppet kjøring ja. Men skulle ønske det var en måte å finne det ut på, det blir jo ganske flytende grenser. Man dropper jo ikke kjøring hele dagen etterpå hvis man har tatt seg to-tre glass vin f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa
Det ble så jeg droppet kjøring ja. Men skulle ønske det var en måte å finne det ut på, det blir jo ganske flytende grenser. Man dropper jo ikke kjøring hele dagen etterpå hvis man har tatt seg to-tre glass vin f.eks.

Nei det er klart, det blir jo annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god regel er vel å vente minst 12 timer etter at man har drukket?

Jeg har hørt det før jeg også, men det fungerte tydeligvis ikke helt i følge kalkulatorene jeg prøvde, når jeg hadde drukket så mye måtte jeg vente i minst 14. Og jeg synes ikke akkurat at jeg var så full heller. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å få kjøpt promilletestere å ha hjemme. Kanskje en god ide hvis du er veldig usikker i sånne situasjoner.

Jeg venter alltid minst 15 timer hvis jeg har har drukket meg mer en litt brisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å få kjøpt promilletestere å ha hjemme. Kanskje en god ide hvis du er veldig usikker i sånne situasjoner.

Jeg venter alltid minst 15 timer hvis jeg har har drukket meg mer en litt brisen.

Disse hjemmetesterne er så unøyaktige at det ikke er verdt pengene. Det er alt for stor sjanse til at de regner deg som kjørbar selv om du faktisk ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...