Gå til innhold

Farge på bil?


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse fargene er mest lettsolgte:

Svart

Sølvgrå

Koksgrå

og: MÅ bilen være metallic, eller har ikke dette så stor betydning?

Vet jo at det er en smakssak, men mtp et salg senere er det greit å velge den som folk flest liker. Greit er det også at grått feks ikke blir like fort skitten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svart er vel den mestsolgte fargen på biler, med grå rett bak, så tror ikke du vil ha problemer uansett hvilken av disse fargene du har. Rent personlig vil jeg kun ha svart, men smaken er som baken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent personlig vil jeg kun ha svart, men smaken er som baken. :)

Vi hadde sølvgrå før, og svart nå. Gubben sier han aldri mer skal ha svart bil. Møkka synes med en gang. Men tror nok begge deler er ganske greit å få solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle er vel relativt lik (mest svart og sølvgrå). Er for det meste hvite biler som er vansklige å selge.

Så jeg vil si koksgrå er vanskligst, og sølvgrå lettest.

Metallic er litt finere, men ikke mye betydning.

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med farge på bil er faktisk noe som varierer litt, dette da man tidligere ikke ønsket seg hvite biler overhodet. Var så ille at biler med hvit lakk ble meget redusert i verdi grunnet at de var tungsolgte. Nå er dette kommet til de biler som i dag er sølvfarget/grå, men biler med hvit lakk igjen selger som bare det!!!!

Så utover de faktum at noen farger lyser opp enhver form for dritt/smuss så skal man kanskje tenke litt på annenhånds verdien og unngå en rosa bil bare fordi man hadde dilla på Barbie når bilen ble kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke bilinteressert gjest

Vil tippe at svarte biler er de som holder seg best i bilmotefargen. Svarte biler er vel klassikere, bare se hva kongen og andre finfolk kjører. Men vil også tro de er en farge der skitten vises godt.

Metallic var jo veldig in på 80 tallet for så å bli helt ut. Husker jeg kjøpte meg en sykkel med sølvmetallic farge. Etter noen år skulle ingen ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gamle biler med hvit lakk, selger ikke som bare det XD Følger nøye med på fars business og hvitt går det treigt med gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk for mange svar!!!

Pr idag er det koksgrå som står øverst på lista. Hovedsaklig fordi vi ikke liker å vaske bil ofte :roll:

Svart har jeg mest lyst på, men pga skitten som synes kjapt blir det nok ikke svart...

Lysgrå metallic blir litt for likt hvitt etter min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

med tanke på salg senere ville jeg nok gått for svart.. men har svart bil selv, og skal nok innrømme at den fort blir grå ja! hehehe..

når det gjelder metallic eller ikke ville jeg så absolutt gått for metallic, det er jo faktisk en bedre type lakk såvidt jeg har forstått det.. vurderte nemlig å lakke en annen bil jeg så på, så ringte lakkeringsverksted å spurte og da var metallic lakk dyrere enn vanlig lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med farge på bil er faktisk noe som varierer litt, dette da man tidligere ikke ønsket seg hvite biler overhodet. Var så ille at biler med hvit lakk ble meget redusert i verdi grunnet at de var tungsolgte. Nå er dette kommet til de biler som i dag er sølvfarget/grå, men biler med hvit lakk igjen selger som bare det!!!!

Hæ? Hvor tar du det fra? Jeg er ingen bilekspert, men her snakkes det mye bil om dagen siden vi er i markedet, og jeg har en over gjennomsnittlig bilinteressert mann. I følge han er hvite biler vanskelige å selge, mens sølvgrå ikke er noe problem. Når jeg ser samme bil i henholdsvis hvit og en hvilken som helst annen farge, skjønner jeg ikke at noen velger hvit bil. Det ser jo bare billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle er vel relativt lik (mest svart og sølvgrå). Er for det meste hvite biler som er vansklige å selge.

Hvite biler er jo det som er mest "trendy" nå, så dette varierer hele tiden. Nå er det vel helst røde biler som er vanskeligst å få solgt.

At hvite biler ser billig ut, er jo bare svada. Jeg ønsker meg en ny hvit Audi A3, de er kjempekule :)

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle biler med hvit lakk, selger ikke som bare det XD Følger nøye med på fars business og hvitt går det treigt med gitt..

Ja var kanskje noe overdrevet, men en ting skal være sagt og det er at hvit IKKE lenger er den FY fargen det en gang var. Nå skal det selvfølgelig legges til at en stor flott Mercedes hvor rutene er akkurat nok "tinted" og felger og lister på bilen bryter litt opp i det hele selger bedre enn en gammel Skoda Fabia som er hvit, he he.

Var ikke ment som om den nye hippe fargen er hvit :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...