Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

eg har TJUKKT hår som går ned heile ryggen.. så det tar ein halv dag før det er tørrt.. vaske det vel to tre ganger i uka og stappe i fuktighet så det ikkje blir for tørt. før eg møtte samboaren min var det heilt normalt for meg å dusja 3 ganger i veka ca og vaska seg resten av dagane. nå må eg dusja kvar dag fordi han har smitta meg med vanane sine. nå kan eg ikkje gå ein dag uten å vaska kroppen i dusjen, håret må eg la litt ver så det ikkje blir ødelakt... så vaske me oss alltid litt etter sex, han pågrunn av tilbake vendane urinveisinfeksjon :tristbla: og eg for det er bra... trur ein kan bli avhengig av dusj faktisk :gjeiper:

Endret av mai_snøve
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer på kvelden, eller med engang jeg kommer fra jobb. Kommer an på når det er.. Tar en kattevask om morran før jobb..

Skrevet

Dusjer hver morgen, føler meg litt shabby hvis jeg ikke gjør det, vasker håret hver dag også, men burde vel ikke gjøre det..

Kan være jeg tar meg en sveip med en intimserviett dersom det er sex på gang, men er som oftest ikke nødvendig

Skrevet

Jeg pleide å dusje på kvelden før sengetid og sengekos, men etter at jeg flyttet utenlands til et klima som er varmere enn Norge, altså Spania, så dusjer jeg så og si hver morgen. Kun fordi jeg ikke føler meg fresh etter en litt heit natt ( ikke bare om sommeren). Nå har jeg kort hår og det ser fett ut i løpet av en dag, mens da jeg hadd elang tlangt hår kunne det gå 3 dager imellom. Nå vakse rjeg hver dag. Men med hårkur 2 gange i uka.

Noen som har en rimelig og god body lotion?

Skrevet

Dusjer kun når jeg vasker håret (ca tre ganger i uken), resten vasker jeg meg bare. Mye sunnere for huden (er jeg nesten helt sikker på) og like bra!

Aldri fått klager. Faktisk har jeg også nesten sluttet med vanlig deodorant fordi jeg ville bruke sånn fra helsekosten. Da luktet jeg endel svette i 4 uker (hadde ferie da og sa fra til samboeren om at det kom til å skje fordi kroppen kvitter seg med avfallsstoffer), men nå som jeg nesten ikke bruker noe, lukter jeg ingenting.

Skrevet

Leste i nyeste Illustrert Vitenskap at ekspertene har funnet ut at for bra hygene fører til sykdommer som diabetes, allergi, astma og leddgikt bla. a.

men til saken:

Håret mitt trenger ikke vaskes så ofte. det holder seg fint i 3-4 dager med bra shampoo. Pleier å dusje hver 2.-3. dag ogvaske meg litt under armene ellers. Men jeg tar på deo morgen og kveld da.

Nå skal det sies at jeg er singel..

Gjest Sallien
Skrevet
Jeg prøver å ikke dusje oftere enn annenhver eller hver tredje dag. For det første er det ikke bra for håret mitt om jeg vasker det hver dag, og for det andre kan det jo ikke være bra for huden heller.

Har en følelse og inntrykk av at nynorskere ikke vasker seg så ofte og har mye eksem.. Kanskje det er noe idet oppi nord? Er nemlig på et annet forum også og der er de som pratar nynorsk eller er fra nordnorge ofte lite tålende på hud... kanskje klima?

Uansett er det ikke farlig om en ikke dusjer hver dag, men det kommer jo mye ann på aktivitet og vær vil jeg da si. :)

Skrevet
Har en følelse og inntrykk av at nynorskere ikke vasker seg så ofte og har mye eksem.. Kanskje det er noe idet oppi nord? Er nemlig på et annet forum også og der er de som pratar nynorsk eller er fra nordnorge ofte lite tålende på hud... kanskje klima?

Uansett er det ikke farlig om en ikke dusjer hver dag, men det kommer jo mye ann på aktivitet og vær vil jeg da si. :)

Interessant teori :)

Skrevet
Hvor ofte dusjer dere/vasker dere?

Jeg dusjer hver morgen. Hvis jeg har kjæreste og skal ha sex med han så tar jeg en kjapp dusj/vask med våtserviett på kvelden også. Men når jeg er singel så tar jeg kun dusj om morgenen og ikke noe senere på dagen i tillegg.

Med mindre jeg skal ut på selskap o.l og vil være ekstra fresh. Men hverdagene etter jobb og som singel innebærer kun dusj om morgenen.

Hva gjør dere? Regner med jeg ligger rundt normalen;)

Dusjer hver morgen, vasker meg med såpe. vasker meg i tillegg nedentil hver kveld med klut.

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret hver bidige dag. Men jeg har bestemt meg for at neste gang jeg klipper tuppene skal jeg begynne å vaske håret annenhver dag istedet, for det sliter virkelig på håret.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det høres bare rart ut. Dessuten heter det ikke nynorsk men nordnorsk (nynorsk sakkes jo over hele vårt vidstrakte land...) Har flere venner fra oppe i nord og der er det ikke no forskjell i forhold te det de fleste gjør. Klimaet er ikke så drastisk annerledes heller.

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen, og vasker også håret hver dag. Om jeg trener på ettermiddagen, dusjer jeg også etter trening. Jeg forsøker å unngå å bruke såpe om morningen, men føler jeg må bruke litt etter trening.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Dusjer hver dag, men vasker håret annenhver dag. Dusjer i tillegg etter trening, og det hender jeg tar en kjapp dusj etter sex.

Skrevet

Dusjer hver 2. - 3. dag, hvis jeg ikke har drevet med fysisk aktivitet (men det vet jeg knapt hva er, hihi).

Håret mitt blir helt dødt hvis jeg skal vaske det hver dag. Men tar ofte en minidusj fra puppene og ned, i forbindelse med sex og av hensyn til min samboer :ler:

Skrevet (endret)

Hmm, dette var eigentleg veldig interessant :klø: Så etter di kjensle så vaskar ikkje eg meg så ofte og har mykje eksem? :fnise:

(forsto at du meinte folk frå Nord-Noreg (noko som også er ei temmeleg rar generalisering), men sidan nynorsk også vart nemnt så måtte eg berre kommentere det) :fnise:

Endret av Årolilja
Skrevet

Jeg dusjer enten:

1. sent om kvelden

2. tidlig om morgningen

3. begge deler

Som oftest blir det begge deler. Jeg har kjæreste som jeg treffer om kvelden, så da liker jeg å være helt "ren". Skal jeg ut på noe spesielt, dusjer jeg også før det. Max 2 ganger til dagen.

Skrevet

Dusjer hver dag. Stort sett på ettermiddag/kveld når jeg er på jobb, men har jeg fri dusjer jeg på morgenen. Føler meg ikke helt fresh om jeg bare vesker meg.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg har bodd i alle landsdelene, både vest, nord, sør og øst. Jeg tror da virkelig ikke jeg vasker meg mindre enn andre, hvor har du det fra da? Er det bare to forum du baserer det på? *nysgjerrig*

Min eksem (atopiske hud, for å være nøyaktig) er mye styrt av klimaet, og joda, er stor forskjell på klimaet i de forskjellige landsdelene. Men om man ikke sliter med noe som er klimarelatert, så merker man gjerne ikke forskjellene like godt.

Men det skal jo også sies at det er mye mer enn klima som også påvirker min hud.

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Huff, nå føler jeg meg grisete. Jeg dusjer kun to til tre ganger i uken jeg. Men vasker meg nedentil med klut om nødvendig litt oftere. om jeg har sex dusjer jeg somregel etterpå. For som nevnt tidligere så er tilbakevendende urinveisinfeksjoner ikke noe gøy.

Så noen som brukte shampo uten farge og parfyme.. hvor får man kjøpt slikt?

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld etter trening. Vasker håret med sjampo annenhver dag, ellers skyller jeg bare med vann og bruker balsam.

Til deg som spurte om hvor man får kjøpt parfymefrie produkter: Prøv apoteket. Neutral og sikkert mange andre merker fører parfymefrie produkter. Også enkelte dagligvarebutikker fører Neutral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...