Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte dusjer dere/vasker dere?

Jeg dusjer hver morgen. Hvis jeg har kjæreste og skal ha sex med han så tar jeg en kjapp dusj/vask med våtserviett på kvelden også. Men når jeg er singel så tar jeg kun dusj om morgenen og ikke noe senere på dagen i tillegg.

Med mindre jeg skal ut på selskap o.l og vil være ekstra fresh. Men hverdagene etter jobb og som singel innebærer kun dusj om morgenen.

Hva gjør dere? Regner med jeg ligger rundt normalen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor ofte dusjer dere/vasker dere?

Jeg dusjer hver morgen. Hvis jeg har kjæreste og skal ha sex med han så tar jeg en kjapp dusj/vask med våtserviett på kvelden også. Men når jeg er singel så tar jeg kun dusj om morgenen og ikke noe senere på dagen i tillegg.

Med mindre jeg skal ut på selskap o.l og vil være ekstra fresh. Men hverdagene etter jobb og som singel innebærer kun dusj om morgenen.

Hva gjør dere? Regner med jeg ligger rundt normalen;)

Heia samme her!

Skrevet
Heia samme her!

:)

Men de dagene du dusjer/vasker deg to ganger om dagen; Bruker du såpe begge gangene?

Det gjør jeg. Hvis jeg dusjer bruker jeg såpe og bruker jeg intimservietter så er det jo litt såpekjemikaler eller likende i de også. Har hørt det ikke er bra med såpevask 2 ganger om dagen, men jeg føler meg ikke ren hvis jeg først dusjer uten å bruke såpe..

Skrevet
:)

Men de dagene du dusjer/vasker deg to ganger om dagen; Bruker du såpe begge gangene?

Det gjør jeg. Hvis jeg dusjer bruker jeg såpe og bruker jeg intimservietter så er det jo litt såpekjemikaler eller likende i de også. Har hørt det ikke er bra med såpevask 2 ganger om dagen, men jeg føler meg ikke ren hvis jeg først dusjer uten å bruke såpe..

Ja bruker dr.greves uansett om jeg dusjer en eller flere ganger om dagen.Vet men helst ikke skal men må bare hehe.

Skrevet

Jeg prøver å ikke dusje oftere enn annenhver eller hver tredje dag. For det første er det ikke bra for håret mitt om jeg vasker det hver dag, og for det andre kan det jo ikke være bra for huden heller.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg dusjar og vaskar meg så lite eg kan, huda mi tol det ikkje så godt og håret mitt har heller ikkje så godt av det. Eg dusjar kvar gong eg har trena, og trener eg ikkje ein dag, så vaskar eg andletet mitt om kvelden, av di eg brukar sminke. Dagen etter vaskar eg meg litt før eg dreg på jobb, men ikkje viss eg har dusja kvelden før og eg ikkje har hatt maratonsex etterpå... ;-) Når eg dusjar vaskar eg meg med såpe berre på føtene og under armane, resten berre skyllar eg.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Dusjer om morgenen. Jeg rekker sjelden å bli så innsausa til kvelden at jeg eller partner føler for at jeg skal dusje igjen før sex. Men nå om sommeren hender det jo.

Hvis jeg trener på kvelden dusjer jeg da også.

Prøver å bruke mild såpe, og håret vasker jeg ikke hver dag.

Endret av Elfrida
Skrevet
Ja bruker dr.greves uansett om jeg dusjer en eller flere ganger om dagen.Vet men helst ikke skal men må bare hehe.

Jeg vil bare si at det ikke er bra å bli overhygienisk heller. Å dusje to ganger om dagen er litt drøyt, syns jeg da, spesielt om man bruker såpe. Det er jo som oftest parfyme i såpe og dette vil irritere huden og gjøre den tørr og irritert. I tillegg vil man hele tiden fjerne bakterier som kan være sunt for oss. Dersom man dusjer så ofte så bruk heller ikke så varmt vann, ikke no særlig for huden våres. Men en gang om dagen er jo fint :) Dusjer noen to ganger om dagen dersom jeg ska noe, ut på byen osv, men ellers syn jeg en gang er nok...

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Dusjer alltid om morgenen når jeg skal på jobb, selv om jeg har dusjet kvelden i forveien. Trener stort sett hver dag, så dusj på ettermiddag/kvelden foretas like ofte. Sjelden jeg dusjer på kvelden om jeg ikke har trent om jeg ikke skal noe spesielt eller har blitt svett i løpet av dagen.

Bruker derimot aldri såpe på hele kroppen (om jeg ikke skulle være veldig skitten), og er forsiktig med bruk av såpe i underlivet, spesielt når det blir to dusjer ila dagen. Håret vasker jeg ikke hver dag, selv om jeg har trent (bortsett fra når jeg har blitt helt gjennomsvett på trening eller har hatt hodet inni en klatrehjelm hele dagen). Prøver å holde det til annenhver dag. Funker ofte å bare vaske luggen/den forresten delen av håret.

Skrevet

Dusjer 1-2 ganger om dagen. Vasker håret hver dag. Føler meg rett og slett ikke vel om jeg ikke får tatt meg en dusj.

Skrevet

Dusjer fast hver eneste morgen, men noen ganger er det veldig deilig med et bad i tillegg når man kommer hjem om kvelden ;)

Skrevet

Jeg orker aldri dusje før jobb, hater å gå rundt med vått hår og må stå ekstra tidlig opp. Også føler jeg meg i tillegg helt dass når jeg kommer hjem fra jobb, så foretrekker å dusje da. I helgene dusjer jeg om morgenen. Før/etter sex vasker jeg meg med vaskehanske eller skyller kroppen i dusjen.

Pleier også ikke å vaske håret så ofte, annenhver dag. Bruker en sjampo uten lukt, farge og sånn, for hodebunnen sin skyld. Men elsker den oransje Heitur Pottur showergelen! Kjenner den er veldig basisk mot huden, og blir veldig tørr, men den lukter så godt:D

Skrevet (endret)

De dagene jeg trener om kvelden, dusjer jeg da, men stort sett ikke den påfølgende morgenen. Jeg syns ikke jeg svetter spesielt mye om natta, og føler meg derfor fortsatt ren morgenen etter. Hvis jeg ikke har dusjet rett før jeg har lagt meg, dusjer jeg den påfølgende morgenen.

Håret vaskes annenhver eller tredjehver dag. Håret mitt tar seg definitivt best ut om det slipper å bli vasket hver dag, og det føles ikke skittent. Det kanskje litt sære, er at jeg prøver å time kondisjonstrening, hvor jeg blir veldig svett, sånn at det passer inn i hårvaskingsrutinen. En grunn til å slippe å vaske håret hver dag, er også at jeg ikke kan føne håret (hvis jeg ikke vil få full afro), og det tar lang tid å tørke pga. tykkelse og lengde. Så jeg vil helst slippe halvvått hår hver eneste morgen, spesielt om vinteren.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Dusjer hver kveld. Helg og fridager er jo litt annerledes, men stort sett blir det kveldsdusj. Har ikke tid til å dusje om morgenen, vil ikke stå opp enda tidligere :)

Dusjer som regel bare en gang om dagen, men hvis det er drepende varmt eller jeg har trent blir det to.

Skrevet

Vasker meg hver morgen (klut, vann og såpe/intimsåpe) og dusjer annenhver kveld

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg dusjer stort sett hver morgen. Av og til dropper jeg det dersom det er fridag, og jeg ikke skal noenting.

Hvis jeg trener om kvelden, hender det jeg dusjer, men ikke alltid, siden jeg dusjer om morgenen uansett. "Treningssvette" lukter ingenting likevel.

Skrevet

Jeg pleier å dusje hver kveld. Hvis ikke jeg har tatt en dusj om kvelden, dusjer jeg morgenen etter. Jeg vasker også håret hver gang jeg dusjer og pleier å bruke dusjsåpe på kroppen.

I tillegg dusjer jeg hvis jeg skal ut på noe, i selskaper eller slikt.

Skrevet

Dusj av kropp med dusjsåpe hver morgen og hver kveld, hvis jeg er for trøtt til å dusje om kvelden vasker jeg meg istedet. Dusj med hårvask annenhver dag.

Gjest Infralove
Skrevet

2- 3 ganger i veka. Eventuelt ved behov.

Skrevet

Jeg dusjer cirka hver dag, men noen ganger blir det annenhver dag... jeg vasker håret hver 3-4 dag... Og når jeg dusjer vasker jeg meg med asan intimsåpe for kvinner (den med tranebær og silkeekstrakter, eller noe sånn fancy) og cirka en gang i uka peeler jeg store deler av kroppen...

klemmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...